Zapiekanki

1. Data: 2007-01-17 07:39:56

Temat: Zapiekanki
Od: "Nikt" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może pytanie głupie. ale naprawdę nie wiem.
Czy wszelkie zapiekanki typu makaron+ser+cośtam, ryż+jabłka zapieka się w
naczyniu z pokrywką czy odkrytym?

2. Data: 2007-01-17 08:42:31

Temat: Re: Zapiekanki
Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nikt" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
> Może pytanie głupie. ale naprawdę nie wiem.
> Czy wszelkie zapiekanki typu makaron+ser+cośtam, ryż+jabłka zapieka się w
> naczyniu z pokrywką czy odkrytym?

Ja zawsze zapiekałam w odkrytym, tylko ser dodawałam na 10 minut przed końcem
pieczenia.
Ale co kraj to obyczaj więc nie mogę Ci powiedzieć, czy to jest powszechnie
obowiązujące. U mnie się sprawdzało.

Pozdrawiam

Kajetana Kinga

3. Data: 2007-01-17 08:55:05

Od: BBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikt napisał(a):
> Czy wszelkie zapiekanki typu makaron+ser+cośtam, ryż+jabłka zapieka się w
> naczyniu z pokrywką czy odkrytym?

Zapiekam w odkrytym, wtedy na wierzchu tworzy się apetycznie chrupiąca
skorupka. Nie wiem, czy to jest ortodoksyjnie.
--
pa, BBjk

4. Data: 2007-01-17 10:05:25

Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nikt <n...@o...pl> napisał(a):

> Może pytanie głupie. ale naprawdę nie wiem.
> Czy wszelkie zapiekanki typu makaron+ser+cośtam, ryż+jabłka zapieka się w
> naczyniu z pokrywką czy odkrytym?

To zależy od użytych składników. Jeśli są surowe lub półsurowe - to w
przykrytym. Można je odkryć pod koniec zapiekania, żeby dodać chrupkości.
Jeśli same w sobie są już gotowe do jedzenia - to od początku w odkrytym.

Ania

5. Data: 2007-01-17 10:39:26

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Jeśli same w sobie są już gotowe do jedzenia - to od początku w odkrytym.

To mnie zaintrygowałaś, czy istnieje jakaś racjonalna przyczyna, że tak
postępujesz?

Gocha

6. Data: 2007-01-17 10:44:48

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gocha <g...@w...pl> napisał(a):

> To mnie zaintrygowałaś, czy istnieje jakaś racjonalna przyczyna, że tak
> postępujesz?

A co w tym intrygującego? Co jest intrygującego w półsuchym - półsurowym
makaronie? Albo w wysuszonej, półsurowej marchwi?

Są różne przepisy na zapiekanki.

Ania

7. Data: 2007-01-17 10:48:22

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote in message

> A co w tym intrygującego? Co jest intrygującego w półsuchym - półsurowym
> makaronie? Albo w wysuszonej, półsurowej marchwi?
>
> Są różne przepisy na zapiekanki.
>
> Ania

Nie wyczuwasz purystki, która nie umie gotować? :-))

8. Data: 2007-01-17 10:51:51

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A co w tym intrygującego? Co jest intrygującego w półsuchym - półsurowym
> makaronie? Albo w wysuszonej, półsurowej marchwi?

A jeżeli zapiekałabyś potrawę, która zawierałaby surowe składniki, jednak
doprowadzenie ich do stanu spożywalności bez przykrycia nie spowodowałoby
ich wysuszenia, to też byś przykrywała czy nie?
Gocha

9. Data: 2007-01-17 11:00:14

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Nie wyczuwasz purystki, która nie umie gotować? :-))
Momencik, momencik, a jaki związek ma moje pytanie z puryzmem? i dlaczego
nasuwa się wniosek, że nie potrafię gotować?
Czeremcha udzieliła pewnej rady osobie pytającej, a ja chciałabym wiedzieć
dlaczego tak postępuje.
Gocha

10. Data: 2007-01-17 11:20:14

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gocha" <g...@w...pl> wrote in message

> [...]
> nasuwa się wniosek, że nie potrafię gotować?
> Czeremcha udzieliła pewnej rady osobie pytającej, a ja chciałabym wiedzieć

Witaj!

Udzieliła w/g mnie prawidłowej odpowiedzi, mogłaby podać więcej
wariantów - na dodatkowe pytanie - uścislające - ale czy potrzebne? - jeżeli
ktoś ma doświadczenie w gotowaniu wiele wie - intuicyjnie lub z
doświadczenia. Nie wszystkie surowizny i poł -surowizny są smacze lub
niekoniecznie się komponują.
Podanie podstawowych zasad - gdy ktoś zadaje proste pytanie - być może
odpowiedź dla Ciebie niesatysfakcjonująca - dla tego kogoś może być
właściwym drogowskazem.
Dlatego i ja odpowiadałem tu na proste pytania - w moim przypadku -
pułapki na mnie. ;-P))

wreszcie znalazlem odpowiednia diete
CIUPCIULANIE WYWLOKI I PALANTA
Do Pani M. Bassett - ważne.