Zapiekanki "z budy" ;-)

1. Data: 2004-03-28 08:07:26

Temat: Zapiekanki "z budy" ;-)
Od: "Piotr Nowak" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
moze troszke dosc dziwne pytanie...
moze ktos "poczestowac" przepisem na typowe zapiekanki jakie sprzedawali /
sprzedaja w budkach? :-)
Sprawa taka ze 6 lat jestem poza granicami kraju i przez 6 lat nie potrafie
przestac o nich myslec hehe
Probowalem juz wszelakich kombinacji pieczarek i kto wie czego jeszcze i nie
potrafie odtworzyc tego smaku.

Czyzby w budkach stosowali jakis skomplikowany proces technologiczny? ;-))))
Z gory dzieki

Piotr

1. Data: 2004-03-28 12:27:10

Temat: Re: Zapiekanki "z budy" ;-)
Od: "Gusiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Nowak" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
potrafie
> przestac o nich myslec hehe
> Probowalem juz wszelakich kombinacji pieczarek i kto wie czego jeszcze i

Pieczarki podduszone na oleju z cebulą, sól pieprz, na to "chamski" ser
żółty utarty na grubej tarce. Tak mi się zdaje, ale moze rzeczywiście maja
jakąś tajemnicę ;)
Wiem biedaku, co czujesz, kiedyś i nam goście z Polski musieli przywozić
kiełbasę i musztardę sarepską :) Chyba między innymi z tego powodu
postanowiłam jednak powrócić na łono ojczyzny :)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-03-28 15:39:02

Od: "Piotr Nowak" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pieczarki podduszone na oleju z cebulą, sól pieprz, na to "chamski" ser
> żółty utarty na grubej tarce.

Probowalem ;-) Nic z tego... wychodza dosyc "ciemne" i nadal maja smak
pieczarek ;-))
to co sprzedawali nie przypominalo grzybow ;-))

A kielbasy i musztardy mi nie brakuje.... jedynie te zapiekanki hehe

Moze ktos jeszcze jakies pomysly?

Moze one byly jakos mielone czy cos? ja zawsze kroilem drobno

Piotr

1. Data: 2004-03-28 15:56:26

Od: Piotr <p...@n...spamuj.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Nowak wrote:

> Moze ktos jeszcze jakies pomysly?
>
> Moze one byly jakos mielone czy cos? ja zawsze kroilem drobno

Te zapiekanki w budkach to mrożone gotowce odgrzewane potem w mikrofali.
Włóż je najpierw na kilka tygodni do zamrażarki to może uzyskają smak
oryginału ;-)

pozdrawiam
Piotr

1. Data: 2004-03-28 15:59:35

Od: "toxyczna" <t...@U...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Piotr Nowak" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> Pozdrawiam, Agata
>
> Wydaje się, że oni podsmażają pieczarki i cebulę osobno. A co do powrotu
na ojczyzny łono, to mi najbardziej brakowało polskiego chleba, ogórków
kiszonych i kaszy gryczanej.

Toxyczna babcia Helena

1. Data: 2004-03-28 16:01:20

Od: "Piotr Nowak" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Tez probowalem... nadal jednak... to nie to... pieczarki sa w kawalkach ,
cebula tez...
o ile pamietam oryginal bardziej przypominal konsystencja.... nie powiem co
;-) ale bylo to bardziej jednolite hehe

Piotr

1. Data: 2004-03-28 16:07:23

Od: "Piotr Nowak" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Te zapiekanki w budkach to mrożone gotowce odgrzewane potem w mikrofali.
> Włóż je najpierw na kilka tygodni do zamrażarki to może uzyskają smak
> oryginału ;-)

Wiedzialem ze o czyms zapomnialem... w sumie mikrofalowka to wszystko
rozmiekczy i zrobi sie lekko gumowate.... to moze zadzialac ;-)
No ale moze ktos ma gotowe sprawdzone metody? :)

Piotr

1. Data: 2004-03-28 18:04:09

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedyś miałam to szczęście pracować w takim przybytku.
Robiliśmy to w ten sposób:
pieczarki ścierane na jarzynowej tarce absolutnie bez cebuli wymieszane z
najtańszym serem dobrze topliwym. Oczywiście pieczarek dużo mniej niż sera ,
to wszystko na bagietkę i do opiekacza lub piekarnika.
Efekt murowany.

1. Data: 2004-03-28 18:24:44

Od: "Piotr Nowak" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
,
> to wszystko na bagietkę i do opiekacza lub piekarnika.

A te pieczrki tak surowe? nic je nie podsmazaliscie albo cos?
Jak to sie uda to chyba sie spije z radosci hehe

Piotr

1. Data: 2004-03-28 18:52:00

Od: "Misielin" <MichalSadowski@_NOSPAM_acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie podsmażaliśmy bo jak wiesz pieczarki dość intensywnie się kurczą a to
już nie jest opłacalne.
Aczkolwiek proponuję spróbować obydwu opcji.

pozdrawiam i trzymam kciuki.

p.s. daj znać jak wyszły.

Cosik puszystego lekkiego może budyniowatego...???
ryba duszona
mielone
biszkopt jak wyjmować??
andrut z galaretka, jak to było?:)