Zaproszenie na urodziny

91. Data: 2007-01-03 07:08:40

Temat: Re: Zaproszenie na urodziny
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek napisał(a):

>> Po 1. referencje.
>
> Wyłącznie, gdy się zaczyna.

?? Poważnie? Z doświadczenia zawodowego grafika to piszesz czy tak ogólnie?

> "Cena zalezy nawet od tego jaki mam nastrój, czy się wyspałem, czy
> wczoraj ogladałem do późna dobry film albo czy mam za co kupić
> ulubionego schabowego. Oczywiście wszystko w pewnych granicach.
> Czsem wolę poleżeć i pomyśleć albo nauczyć się czegoś nowego
> zamiast robić głupoty za 5 złoty."

A jak to nie jest 5 złoty a powiedzmy... 50 000 złoty? To już można?

> Jeśli masz już ich np. -set (lub nawet -naście marek pierwszego
> sortu) i ustaloną renomę, Twój "1. referencje" oddala się na
> daaaleko dalszy plan.

Uwierz. Dopiero będąc tu, gdzie jestem do mnie dotarło, że wręcz
przeciwnie. Chyba że lubisz bruki szlifować w poszukiwaniu roboty. TYLKO
i wyłącznie dobre (w przeliczeniu na żywą kasę) referencje dają Ci
komfort tego, że to nie Ty wydzwaniasz lecz headhunterzy wydzwaniają do
Ciebie.

> Szczególnie z 'klubu Hiena, wł. Pani Gienia'
> (z reguły chały popełnia się na zlecenie jednoosobowych firemek,
> gdzie nie ma fachowców od decydowania i oceny, tylko szef(owa)).

Z portfolio Elske wyziera np. Longman... nie sądzę, by tam tak to się
odbywało.

> Ważniejsze są wówczas te muchy w nosie/wena/leń, które się ma lub
> nie w danej chwili, albo - przy znajomości lokalnego rynku -
> wręcz: "czy od tego dziś wezmę, czy od tamtego za tydzień, i tak
> to wróci do mnie - ale za tydzień drożej bo deadline bliżej") :)

Nie ma tak. Juz teraz nie. Znam bardzo dobrych grafikow (swego czasu
robili dużo rzeczy dla Niemczyckiego - architekturę wnętrz, obrazy itp.
a też się muszą gimnastykować i naginać, choć im nie w smak).
Idealizujesz z pozycji siedzacego w fotelu teoretyka.

Eulalka

92. Data: 2007-01-03 08:27:28

Od: "Elske" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek napisał(a):

> Wyłącznie, gdy się zaczyna. Portfolio ma być kwintesencją, demo,
> tym najlepszym sokiem z dupy, nie zaś "drzewem genealogicznym"
> rozwoju zawodowego.

W tym przypadku ma być dokładnie takim drzewem. Uzupelnieniem do CV.

> [...]
> ulubionego schabowego. Oczywiście wszystko w pewnych granicach.
> Czsem wolę poleżeć i pomyśleć albo nauczyć się czegoś nowego

Tak to można napisać jak się jest artystą grafikiem. Jak się nie
jest to ma się ustaloną cenę za etat lub za godzinę pracy i za
żadne 5 złotych się nie pracuje. Pl.comp.grafika bym sie nie
sugerowała w tym przypadku, bo tam dużo gadają a praktyka wyglada
nieco inaczej. Wyjąwszy osoby typu Rafał T. który jest artystą
przez średnie "a" przynajmniej i kilka innych osób typu igoR Szczuka
czy Sebastian "Secco" Grabowski, ktory są wysokiej klasy specjalistami
z olbrzymią wiedzą i wieloletnim doświadczeniem reszta pracuje
dokladnie tak jak ja.

E.

93. Data: 2007-01-03 08:30:32

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

E. napisał(a):

> Z portfolio Elske wyziera np. Longman... nie sądzę, by tam tak to się
> odbywało.

Longman, Gedeon Richter, WGI, Magic City, Sanofi Synthelabo - wszystko
to są duże firmy lub korporacje.

Jak większość niestety.

--
Elske
z pracy

94. Data: 2007-01-03 19:00:48

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 03 Jan 2007 08:08:40 +0100, E. wrote:

Wrrr, łamiąc EOTa.

> [ciach]
> Idealizujesz z pozycji siedzacego w fotelu teoretyka.

Jasne, jestem teoretykiem. .
Wypowiadam się (1) nt. _chałturzenia_, (2) na podstawie opinii
zawodowców. Taką wiedzę nabyłem na grupie czytając ich wypowiedzi.

W całym poscie chodziło mi o _chałturzenie_ - odpisywanie 'zdanie
za zdanie' (zaprzeczając "przenośnym" 5 zł i stawiając kontrę "a
50tys.?" - no sorrry :> pisząc, że referencje są ważne, bo inaczej
szlifujesz bruki) rozwodniło istotę tego, o co na początku poszło.

Nie twierdzę: (1) 'nie chałturzyć', (2) nie neguję praw rynku, (3)
nie odradzam zbierania referencji, jak to sugerujesz.
Twierdzę: (1) niektórzy mogą sobie już pozwolić na olanie
referencji, bo mają taki czy inny staż/pozycję/komfort/ilość
wykonanej pracy, (2) niektórzy nie muszą dokumentować w portfolio
każdej chałturki, którą popełnią, bo raczej to im zaszkodzi, a nie
pomoże (przy bogactwie wykonanych zleceń 'estetycznych').

To, że zaprzeczasz moim twierdzeniom, podobne jest do próby
przeforsowania twierdzenia: "30latek powinien w CV napisać, że był
zastępowym w zuchach, bo _każde_ liderowanie grupie się liczy w
staraniach o stanowisko menedżerskie".
Niektórzy po prostu nie muszą. Na pewnym poziomie profesjonalizmu
(1) nie musisz mieć portfolio/pliczku referencji/KAŻDEJ pracki,
nawet chałowatej, wy(t)łuszczonej, (2) to praca cię szuka, nie Ty
szlifujesz bruki.

--
Błądzisz czy o drogę pytasz?

95. Data: 2007-01-03 19:03:46

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Jan 2007 00:27:28 -0800, Elske wrote:

> W tym przypadku ma być dokładnie takim drzewem. Uzupelnieniem do CV.

To gdzie w Twoim portfolio ten Hustler?

EOT. True one.

--
Wymijasz więc pewne potwórczości czy nie?

96. Data: 2007-01-03 19:27:18

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek napisał(a):
.
> Wypowiadam się (1) nt. _chałturzenia_, (2) na podstawie opinii
> zawodowców. Taką wiedzę nabyłem na grupie czytając ich wypowiedzi.

?? Na jakiej grupie i jakich zawodowców?

> [...]

> Twierdzę: (1) niektórzy mogą sobie już pozwolić na olanie
> referencji, bo mają taki czy inny staż/pozycję/komfort/ilość

A możesz jakieś przykłady? Bo z moich doświadczeń nawet tacy, którzy co
miesiąc mają na koncie 100 000 PLNów co miesiąc uważają, że "referencje
to podstawa". Ja tam ich słucham dużo uważniej niż tych co na uczelni za
2 000 PLNów "uczą" innych jak zarobić te 100 000.

> (2) niektórzy nie muszą dokumentować w portfolio
> każdej chałturki, którą popełnią, bo raczej to im zaszkodzi, a nie
> pomoże (przy bogactwie wykonanych zleceń 'estetycznych').

A możesz jakies przykłady? Byle by mieli kasy jak lodu i mniej niż 80
lat na karku.

> [...]
> przeforsowania twierdzenia: "30latek powinien w CV napisać, że był
> zastępowym w zuchach, bo _każde_ liderowanie grupie się liczy w

To byłoby wtedy, gdyby Elske w portfolio umieściła szkolną gazetkę,
którą zrobiła gratis córce.

> Niektórzy po prostu nie muszą. Na pewnym poziomie profesjonalizmu
> (1) nie musisz mieć portfolio/pliczku referencji/KAŻDEJ pracki,

Owszem i dlatego w tym portfolio jest prac kilka a nie kilkadziesiąt

> to praca cię szuka, nie Ty
> szlifujesz bruki.

Takich, których praca szuka jest na prawdę niewielu. A w środowisku
grafików/plastyków tudzież innych artystów po prostu mało. Znam takich
co swego czasu mogli wybierać a teraz też biorą to, za co im sowicie
płacą. I nie wstydza sie tego, choć ciężko to ustawić obok wydawnictw
jakie popełnili wcześniej tudzież nagród za plakaty nt. grudnia 70'
(nota bene na 100% je widziałeś).

Eulalka

97. Data: 2007-01-03 19:29:54

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał(a):
> Może pomożecie :-)
> Potrzebuję szablon zaproszenia na urodziny dla dzieci. Szukałam na sieci
> ale mi wyskakują takie do samodzielnego tworzenia zaproszeń. A ja bym
> chciała takie już gotowe, co można skopiować, wkleić do worda,
> wydrukować i tylko wypełniać.

Ile lat ma Twoje dziecko?
Moja Sabina (dziś skonczone 12 lat) właśnie w tej chwili sama sobie
projektuje zaproszenia na imprezę urodzinową.
Ania

--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

98. Data: 2007-01-03 19:57:04

Od: "Elske" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek napisał(a):

> To gdzie w Twoim portfolio ten Hustler?

W Hustlerze nie robiłam nic poza polskim składem zagranicznego pisma.
W Cinemie sama projektowałam okładkę i środek, więc jest
uwzględniona.

> Wymijasz więc pewne potwórczości czy nie?

Sam skład gazety to nie twórczość. Gdybyś czytał uważniej
zauważyłbyś pewnie, że żadna z gazet przy których było napisane
tylko "skład" nie jest uwzględniona w portfolio, bo to nie moje
projekty. Umieszczenie zdjęcia sugerowałoby, że to również mój
projekt.
BTW gdybym chciała umieścić absolutnie _wszystko_ to pewnie
musiałabym wykupić serwer. Umieszczone są te rzeczy, które
świadczą o moich umiejętnościach kwalifikujących mnie do tej
pracy, którą chcę wykonywać a nie na ten przykład obrazy olejne,
które nie mają tak naprawdę nic wspólnego z moim zawodem.

E.

99. Data: 2007-01-03 20:24:03

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "@nn" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

> Ile lat ma Twoje dziecko?

Dzisiaj skończył 6 :-)

> Moja Sabina (dziś skonczone 12 lat) właśnie w tej chwili sama sobie
> projektuje zaproszenia na imprezę urodzinową.

Ja już zaproszenie sama zrobiłam, mąż w pracy wydrukował, i zaproszenia już
rozdane dzieciom. :-)

Sylwia

100. Data: 2007-01-08 19:17:16

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szpilka napisał(a):

> Ja już zaproszenie sama zrobiłam, mąż w pracy wydrukował, i zaproszenia
> już rozdane dzieciom. :-)

Gdyby kogoś interesowało, to zaproszenie, które Sabina sobie zrobiła
jest tu:
http://www.deviantart.com/deviation/46231364/
Ania

--
[...]

Dziecko i pies
wszystkiego najmerychristmaśniejsze go
Życzenia
sexs z pószczalską
Czy Wasze dzieci fantazjują/fantazjował y?