Zaraza ogniowa :( ??? Co robić ???

1. Data: 2007-06-17 14:46:46

Temat: Zaraza ogniowa :( ??? Co robić ???
Od: "lusia" <lucyna.d[bez nawiasu]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mojej gruszy komisówce - pojawiły się objawy najprawdopodobniej zarazy
ogniowej. Końce liści zabarwiły się na czarno jakby były umoczone w czarnym
atramencie . Na jednym pędzie widać czarną plamę. Poobrywałam te liście i
wyrzuciłam do śmietnika. Innych drzewek nie dotykałam. Co mam robić ?
drzewko posadziłam na wiosnę. Plamy zobaczyłam teraz - powstały w ciągu
ostatniego tygodnia. Czy mam pryskać Miedzianem50 wp czy wyciąć drzewko by
nie infekować pozostałych w sadzie? Bardzo proszę o radę .

2. Data: 2007-06-17 17:37:58

Temat: Re: Zaraza ogniowa :( ??? Co robić ???
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mam pryskać Miedzianem50 wp czy wyciąć drzewko by
> nie infekować pozostałych w sadzie? Bardzo proszę o radę .

Moze trzeba podlać?
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2007-06-17 18:07:34

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan wrote:
> Czy mam pryskać Miedzianem50 wp czy wyciąć drzewko by

Jeżeli Zaraza ogniowa to tylko siekiera i ogień, niestety

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

4. Data: 2007-06-17 20:33:38

Od: "lusia" <lucyna.d[bez nawiasu]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli Zaraza ogniowa to tylko siekiera i ogień, niestety
Siekierka poszła w ruch :(
Pozostałe muszę opryskać . Teraz pada bez przerwy . Wszystko choruje w
ogrodzie - róże mają mszyce i plamistość róż na dwóch krzakach , drzewka a
to szkodniki , a to coś innego , jałowce usychają ( też pewnie je grzyby
atakują) , mrówki ryją pod czym się da ... cholera mnie bierze :(

5. Data: 2007-06-17 20:40:14

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to szkodniki , a to coś innego , jałowce usychają ( też pewnie je grzyby
> atakują) , mrówki ryją pod czym się da ... cholera mnie bierze :(

Nie martw się, skoro tyle nieszczęść to nie może już być gorzej, będzie
tylko lepiej. Ciesz się :-D

Pozdrawiam ciepło, Dziadek

6. Data: 2007-06-17 21:47:56

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f545sr$eav$1@atlantis.news.tpi.pl lusia
<lucyna.d[bez nawiasu]@wp.pl> napisał(a):

> [...]
> krzakach , drzewka a to szkodniki , a to coś innego , jałowce
> usychają ( też pewnie je grzyby atakują) , mrówki ryją pod czym się

Hejka. W takim razie nie wypuszczaj siekierki z ręki. ;-)
Pozdrawiam prawdopodobnie Ja...cki
PS
http://209.85.135.104/search?q=cache:v14WHIJolF4J:ni
ke.piorin.gov.pl/phkn/admin/file.php%3Fcontext%3Dglo
bal%26action%3Dget%26file_id%3D315+objawy+zaraza
+ogniowa+grusza&hl=pl&ct=clnk&cd=2&gl=pl&lr=lang_cs|
lang_pl

7. Data: 2007-06-18 13:28:19

Od: "lusia" <lucyna.d[bez nawiasu]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
bal%26action%3Dget%26file_id%3D315+objawy+zaraza
> +ogniowa+grusza&hl=pl&ct=clnk&cd=2&gl=pl&lr=lang_cs|
Można się śmiać i żartować - ale człowiekowi ręce opadają czasami.
Pozdrawiam mało optymistycznie lusia :(

8. Data: 2007-06-18 14:58:57

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f561im$nqd$1@nemesis.news.tpi.pl lusia
<lucyna.d[bez nawiasu]@wp.pl> napisał(a):

> Można się śmiać i żartować - ale człowiekowi ręce opadają czasami.

Hejka. Skoro Ci ręce opadają czasami to napiszę odpowiednio poważnie.
Watpię, czy masz zarazę ogniową na swojej gruszy.
Pozdrawiam serio Ja...cki

9. Data: 2007-06-18 16:51:22

Od: "lusia" <lucyna.d[bez nawiasu]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Skoro Ci ręce opadają czasami to napiszę odpowiednio poważnie.
> Watpię, czy masz zarazę ogniową na swojej gruszy.
> Pozdrawiam serio Ja...cki
Opryskam jutro z rana wszystkie drzewka Miedzianem 50. Dzisiaj pada.
A dlaczego myslisz ,że to nie zaraza ogniowa? Na drugim drzewku tez zaczyna
się coś dziać - teraz poczekam i zobaczę co z tego wylezie dokładnie i
zrobię fotki. Widać ,że jak miało się roznieść po innych drzewkach to już
się rozniosło ;/.

10. Data: 2007-06-18 19:13:39

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:f56d87$8ul$1@atlantis.news.tpi.pl lusia
<lucyna.d[bez nawiasu]@wp.pl> napisał(a):

> A dlaczego myslisz ,że to nie zaraza ogniowa?

Hejka. Ponieważ chrakterystycznym objawem jest to, że porażone młode,
zielone pędy i gałązki więdną, zasychają, brązowieją i w większości
przypadków wierzchołek pędu zagina się w charakterystyczny sposób w
kształcie laski.
Pozdrawiam pastorałowo Ja...cki
PS Objawy są dokładnie opisane w linku do strony PIORIN, który podałem
wcześniej.

Nieowocujące truskawki:((
kolejne problemy z kwiatami
Autorska Pracownia Aranżacji Krajobrazu BELLIS zaprasza, trojmiasto
PRZYDATNE
chwast między jalowcem Wiltonii