Zasady oceniania w szkole

81. Data: 2010-09-16 09:14:21

Temat: Re: Zasady oceniania w szkole
Od: Kobyszczę <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-16 11:00, Qrczak pisze:

> No sory, ale jakby najbardziej Cię udziabało, że tak dużą wagę przykłada
> się do _umiejętności_

Nie, nie wmawiaj mi tego.

> Pewnie byś się do kryteriów oceniania nie przyczepił, gdyby wyglądały
> następująco:
> - praca domowa i przygotowanie do lekcji 0,15
> - aktywność (praca na lekcji) 0,1
> - wiadomości 0,7
> - umiejętności 0,05
>
> A może i taki system Ci nie odpowiada, co?

Szczerze mówiąc, też jest dziwny. Uważam, że ocena powinna wynikać z
dokonanych postępów.

--
Pozdrowienia!
Kobyszczę

82. Data: 2010-09-16 09:23:41

Od: Kobyszczę <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-16 11:10, Agnieszka pisze:

> Umiesz czytać, ale to za mało. Nie chciałabym naprawdę personalnie tu
> wdeptywać,

Nie jesteś w stanie mnie wdeptać. :-)

> Za Twoich czasów nie stawiali ocen za umiejętności, tylko za chęci?

Na szczęście nauczyciele takich przedmiotów jak muzyka czy plastyka, z
którymi miałem okazję się zetknąć oceniała za postępy.

> Fizyka z matematyką i
> umiejętność rozwiązywania zadań są jakoś gorsze od tego kwiatka na łące?

Fizyki czy matematyki można się nauczyć. A jeśli Bozia poskąpiła
talentu, to choćby nie wiem co człek robił, to i tak Picassem nie zostanie.
Zaraz pewnie pojawią się głosy, że można mieć dyskalkulię...

> Bo nie odpowiadam na pytania, które spowodują kolejne pytania, które...

A może - nie odpowiadam na pytania niewygodne dla mnie?

--
Pozdrowienia!
Kobyszczę

83. Data: 2010-09-16 09:24:01

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kobyszczę" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:i6sn5g$iom$1@news2.ipartners.pl...

> Szczerze mówiąc, też jest dziwny. Uważam, że ocena powinna wynikać z
> dokonanych postępów.

:-D
I w tym momencie, tak literalnie traktując zapisy, jak Ty to robisz,
stawiamy pały wszystkim geniuszom, uczestnikom konkursów i olimpijczykom.
Moje dziecko na przykład nie dokonało ŻADNYCH (traktowanych w kategoriach
szkolnej podstawy programowej) postępów w gimnazjum z takiej na przykład
matematyki. Z lekcji matematyki nie dowiedział się niczego, czego by nie
wiedział wcześniej ode mnie lub z kółka w podstawówce. A ponieważ Kobyszcze
zarządził, że ocena powinna wynikać z postępów, to należy się pała i koniec.
Krysi od Matejki zresztą też należy się pała, bo jak na początku roku
ślicznie malowała tak na koniec roku malowała tak samo ślicznie. Brawo.

Tak się własnie kończy czytanie tekstów ze sjp w ręce.

Agnieszka

84. Data: 2010-09-16 09:29:43

Od: Kobyszczę <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-16 11:24, Agnieszka pisze:

> [...]
> gimnazjum z takiej na przykład matematyki. Z lekcji matematyki nie
> dowiedział się niczego, czego by nie wiedział wcześniej ode mnie lub z

Bardzo się cieszę, że masz genialne dziecko (naprawdę), ale szkoda, że
nie trafiło na dobrego nauczyciela, który potrafiłby zająć się nim
indywidualnie i rozwijać wiedzę.

> [...]
> zresztą też należy się pała, bo jak na początku roku ślicznie malowała
> tak na koniec roku malowała tak samo ślicznie. Brawo.

Przyjmę Twój sposób myślenia - Jasiu powinien dostać pałę, bo umie
namalować tylko kwiatki na łące, tak?

--
Pozdrowienia!
Kobyszczę

85. Data: 2010-09-16 09:30:27

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kobyszczę" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:i6snn0$j13$1@news2.ipartners.pl...

> Fizyki czy matematyki można się nauczyć. A jeśli Bozia poskąpiła talentu,
> to choćby nie wiem co człek robił, to i tak Picassem nie zostanie.
> Zaraz pewnie pojawią się głosy, że można mieć dyskalkulię...

Nie, nie da się. Matematykę czy fizykę się "łapie" albo nie. Jak się nie
łapie, to jest próg, którego nie przeskoczysz i już. Biologię można zakuć,
geografię, historię na upartego też, chociaż jak nie łapiesz pewnych
kontekstów czy zalezności, to też pewnego pułapu nie przeskoczysz. Na fizykę
można wykuć definicję, ale nie każdy może zostać Feynmanem. Coś jak z
Picassem.

> A może - nie odpowiadam na pytania niewygodne dla mnie?

Nie, tylko na takie, które spełniają warunki, które skrzętnie wyciąłeś.

Agnieszka

86. Data: 2010-09-16 09:36:54

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kobyszczę" <k...@b...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:i6so2b$j8u$1@news2.ipartners.pl...

> Bardzo się cieszę, że masz genialne dziecko (naprawdę), ale szkoda, że nie
> trafiło na dobrego nauczyciela, który potrafiłby zająć się nim
> indywidualnie i rozwijać wiedzę.

Na lekcjach matematyki w szkole? Nie da się. Takie rzeczy robi się na
kółkach zainteresowań, niekoniecznie w szkole. Na takie kółko chodził i coś
mi się wydaje, że według Twoich kryteriów, na koniec liceum też mu się
będzie należała pała...

> Przyjmę Twój sposób myślenia - Jasiu powinien dostać pałę, bo umie
> namalować tylko kwiatki na łące, tak?

Nie, jeżeli na początku roku umiał tylko patyczaka, a teraz umie kwiatki, to
należy mu się - w zależności od tego, co poza kwiatkami - mocna trójka, może
czwórka, jeżeli się wykaże to może nawet naciągana piątka.

Ach... bo Ty pewnie myślałeś, że standardem jest szóstka? Nie, standardową
oceną w szkole jest 3-4. 5-6 jest dla wybijających się ponad przeciętność, 2
jest dla takich, których trzeba przeciągnąć przez obowiązkowy system
oświaty, 1 jest dla takich, których się przeciągnąć nie da. A wszelkie
patologie związane z wyciąganiem średniej biorą się właśnie stąd, że
rodzicom się wydaje, że wszystkie dzieci powinny mieć szóstki, bo chcą.

Agnieszka

87. Data: 2010-09-16 10:12:57

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę Kobyszczę wylazło do ludzi i marudzi:

> Nie, nie wmawiaj mi tego.

> Szczerze mówiąc, też jest dziwny. Uważam, że ocena powinna wynikać z
> dokonanych postępów.

To może zacznijmy od tego: który rok "jesteście" w szkole?

Qra

88. Data: 2010-09-16 10:14:28

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, że nie znam. Z tym, że mi chodzi o *kryteria* oceniania.

Kryteria oceniania _zawsze_ związane są z podstawą programową nauczania
danego przedmiotu.

Tak. To jest słuszne kryterium.

Qra

89. Data: 2010-09-16 11:34:32

Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-16 11:30, Agnieszka pisze:

> Nie, nie da się. Matematykę czy fizykę się "łapie" albo nie. Jak się nie
> łapie, to jest próg, którego nie przeskoczysz i już.

Da się. Przynajmniej do pułapu matury.

Adam

90. Data: 2010-09-16 11:39:39

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@p...neostrada.pl> napisał w
wiadomości news:4c9200c4$0$20998$65785112@news.neostrada.pl...

> Da się. Przynajmniej do pułapu matury.

No da. Na taką przyzwoitą czwórkę. Ale piątka to już będzie naciągana.
Chociaż w tej chwili to większość ocen jest naciągnana...

Agnieszka

Szukam programu raportującego o czasie spędzonym przed komputerem
równanie na mądre i szczęśliwe życie
Ogólnopolska ankieta kapciowa ;-)
Dwulatek i prawdopodobna śmierć matki
Zapraszamy do liceów dla dorosłych dla zapracowanych. Wspomaganie kształceniem na odległość. http://www.mlo.profesorn et.pl Istniejemy 10 lat. Uczą się u nas Polacy pracujący w różnych krajach.