Zasilek pielegnacyjny

1. Data: 2004-06-30 06:42:17

Temat: Zasilek pielegnacyjny
Od: "Mama_Krusi" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

30.03.2004 - wniosek do Powiatowego Zespolu ds. Orzekania o Niepelnosprawnosci
1.06.2004 - orzeczenie o niepełnosprawności
2.06.2004 - wniosek do zakladu pracy o wyplate zasilku pielegancyjnego.
I tutaj zaczyna się dla mnie problem:
w pracy poinformowano mnie, ze zasilek nalezy mi sie tylko za miesiac
czerwiec. Czy to jest prawda?

Znalazłam w sieci cos takiego:
1. W przypadku nabycia prawa do zasiłków po raz pierwszy lub ponownego
ustalania uprawnień &#8211; zasiłki pielęgnacyjne wypłaca się nie później niż do 15
dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym przedstawione zostały dowody
niezbędne do wypłaty zasiłków. Zasiłek pielęgnacyjny wypłaca się poczynając od
miesią
ca kalendarzowego, w którym powstało prawo do zasiłku, jednak za okres nie
dłuższy niż jeden miesiąc wstecz od miesiąca, w którym zgłoszono wniosek.

2.W przypadku przedłożenia wniosku o ustalenie uprawnień do zasiłku
pielęgnacyjnego wraz z orzeczeniem o niepełnosprawności, za datę zgłoszenia
wniosku o ten zasiłek przyjmuje się datę zgłoszenia wniosku o ustalenie
niepełnosprawności w powiatowym zespole do spraw orzekania o
niepełnosprawności, jeżeli wniosek o zasiłek pielęgnacyjny zostanie złożony u
płatnika zasiłku pielęgnacyjnego w terminie 14 dni od uprawomocnienia się
orzeczenia.

Czy z punktow 2 i 3 wynika ze jesli zlozylam w swoim zakladzie pracy wniosek o
zasilek na nastepny dzien po stawieniu sie na komisji to czy zaklad nie
powinien mi wyplacic zasilku rowniez za miesiac maj?

Sprawa nie daje mi spokoju :(
--
Mama_Krusi
foto.onet.pl/albumy/album.html?id=20029&grupa=0&kat=

2. Data: 2004-06-30 09:11:27

Temat: Re: Zasilek pielegnacyjny
Od: o...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

cześć
ja tez jestem mamą ubiegającą sie o zasilek pielegnacyjny dla dziecka i z tego
co mnie powiedzieli w ZUS-e to nalezy sie od dnia przyznania ta data jest na
orzeczeniu tzn.pisza od kiedy do kiedy Ci sie nalezy bede jutro w zespole
orzekania wiec zapytam bo faktycznie to jest dziwne.Masz pokwitowanie daty
złozenia wniosku w zakladzie pracy?tak na wszelki wypadek.Zobacz od kiedy Ci
przyznali ten zasilek i daj znac to cos wymyslimy,
pozdrówka
OLA

3. Data: 2004-07-01 19:59:09

Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To co zacytowałaś to chyba pochodzi ze starej usawy. w nowej (przynajmniej
odnośnie zasiłków rodzinnych) jest napisane że nie ma wypłat za miesiące
wstecz. Wydaje mi się że to dotyczy też zas. pielęgnacyjnego.
sprawdz na stronach zusu www.zus.gov.pl

--
PawełJ

Zwyczaje - chrzciny
urlop wychowawczy a zwolnienie lekarskie??
Do kolegów z fakcji ślaskiej (prywata)
uczucia
alkohol