Zasiłek pielęgnacyjny - kolejne

1. Data: 2004-05-11 15:17:32

Temat: Zasiłek pielęgnacyjny - kolejne
Od: j...@g...pl (cOOba) szukaj wiadomości tego autora

Będąc dzisiaj w OPS na Powstańców Śląskich 9 usłyszałem sugestię, aby udać
się do ZUS-u (urzędniczka z którą rozmawiałem nie była pewna co i jak -
skoro już osoby, które powinny się na tym nie znają to kto ma się znać... -
żenada :( ). W każdym bądź razie otrzymałem sugestię, aby dowiedzieć się
apropos czegoś, co nazywa się renta socjalna. Was Drodzy Grupowicze, którzy
może się znacie chciałem zapytać jak to jest: Co jest warunkiem przyznania
bądź nie tejże renty, co ważniejsze, czy jeśli zaczęłaby mi się należeć
renta socjalna to czy będę musiał zrezygnować z wypłacanego zasiłku, a nawet
jeśli tak, to czy będę mógł w przyszłości zaczynając pracować pobierać
jednocześnie rentę i normalną pensję, wraz z otrzymywanym już zasiłkiem
pielęgnacyjnym, czy też (bo mówiąc prawdę wątpię, żeby było to wszystko
możliwe jednocześnie - byłoby to chyba zbyt piękne) musiałbym z któregoś
świadczenia zrezygnowac, a jeśli tak - z którego ?

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady
TIA

--
--= cOOba =--
--= GG:974443 =--

2. Data: 2004-05-11 16:35:51

Temat: Odp: Zasiłek pielęgnacyjny - kolejne
Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cOOba <j...@g...pl>
Co jest warunkiem przyznania
> bądź nie tejże renty, co ważniejsze, czy jeśli
zaczęłaby mi się należeć
> renta socjalna.
Renta socjalna przysługuje osobie pełnoletniej,
całkowicie niezdolnej
do pracy z powodu naruszenia sprawności organizmu,
które powstało przed
ukończeniem 18 roku życia, oraz tym, którzy
doznali naruszenia sprawności
organizmu w okresie nauki przed ukończeniem 25
lat, a także w trakcie studiów
doktoranckich i aspirantury naukowej.

> czy będę musiał zrezygnować z wypłacanego
zasiłku
Z zasiłku pielęgnacyjnego nie a inne zasiłki i tak
nie będą Ci się należały ze względu
na przekroczenie progu dochodowego.

> jeśli tak, to czy będę mógł w przyszłości
zaczynając pracować pobierać
> jednocześnie rentę
tak, ale może się zdarzyć, że lekarz orzecznik
zabierze Ci kiedyś rentę
bo jak możesz pracować to po co Ci renta...
> i normalną pensję
nie zupełnie, prawo do renty socjalnej ulegnie
zawieszeniu za miesiąc, w którym osoba
uprawniona osiągnęła łączne przychody wyższe, niż
30 proc. przeciętnego wynagrodzenia
czyli dochody od 1 marca do 31 maja 2004 r. max:
683,10 zł
Masz tu pięknego linka:
http://www.idn.org.pl/sonnszz/renty_socjalne.htm
Pozdrawiam Piotr

3. Data: 2004-05-11 17:20:20

Temat: Re: Zasiłek pielęgnacyjny - kolejne
Od: j...@g...pl (cOOba) szukaj wiadomości tego autora

Persona "interpio" <i...@f...polbox.pl> napisał:

Wszystko wcześniejsze 'wyciachane'

> Masz tu pięknego linka:
> http://www.idn.org.pl/sonnszz/renty_socjalne.htm
> Pozdrawiam Piotr

Za cenne rady serdecznie dziękuję.
Co do linka to nie chciałbym być nieuprzejmy i gardzić udzieloną pomocą, ale
powyżej podaną stronę odwiedziłem zanim jeszcze wyskrobałem poprzedni post.
(fakt faktem, że nikt o tym nie musiał wiedzieć) - W związku jednak z
niezrozumieniem tego, co tamże właśnie stoi (widać może mam niezbyt wiele
komórek mózgowych ;) ) zapytałem raz jeszcze.

> bo jak możesz pracować to po co Ci renta...
> i normalną pensję

Tutaj być może okaże swoją pazerność i dezorientacje w przepisach, ale po co
uchodzić za kogoś kim się nie jest....
Po co ? Ano po to, żeby do, jak mniemam (być może niesłusznie) mniejszej,
aniżeli 'zwykła' - ze względu na ograniczoną możliwość pracy pensji móc
dołożyć te choćby nawet parę groszy. Obawiam się po prostu, że jako osoba
niepełnosprawna, choćby z tymi samymi umiejętnościami co inny, ale zdrowy
człowiek mogę zarabiać mniej tylko dlatego, że muszę pracować - zgodnie z
orzeczeniem - w miejscu przystosowanym do niepełnosprawności (BTW: czy jako
osoba niepełnosprawna mogę pracować tylko w zakładzie pracy chronionej, czy
gdzie indziej również, pod warunkiem oczywiście, że stan zdrowia na to
pozwala) ?
Przepraszam, że pytam o takie być może drobiazgi & banały, ale trochę się w
tym gubię. Dlatego też raz jeszcze serdecznie za okazaną pomoc dziękuję

--= cOOba =--
--= GG:974443 =--

4. Data: 2004-05-11 18:50:12

Od: "interpio" <i...@f...polbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodziło mi tutaj o planowanej weryfikacji rent, tak o Tobie może
pomyśleć
ZUS a ściśle - lekarz orzecznik.
Już teraz lekarze orzecznicy - wydają decyzje nie tylko na podstawie
stanu zdrowia
ubiegającego się o rentę ale przede wszystkim o zdolności do
wykonywania zawodu,
dotychczasowo wykonywanym zawodzie etc.

> [...]
mniejszej,
> aniżeli 'zwykła' - ze względu na ograniczoną możliwość pracy pensji

Ja rozumiem chcesz aby renta rekompensowała część utraconych dochodów,
ze względu
na mniejszą wydajność, sprawność, dyspozycyjność etc i to jest OK
Ale jak można być niepełnosprawnym pobierać rentę na kręgosłup i
jednocześnie
pracując w zawodzie ochroniarza czy pomocnika murarza?

Tutaj może, ktoś być na mnie zły ale osoba niepełnosprawna powinna
pracować
najwyżej na 1/2 etatu i w warunkach nie powodujących dalszego
pogarszania jej
stanu zdrowia.
Jest wiele osób młodych bez pracy i to oni powinni być w pierwszej
kolejności
zatrudniani aby mogli wyrobić sobie "lata" do renty lub emerytury.

5. Data: 2004-05-11 22:44:36

Od: j...@g...pl (cOOba) szukaj wiadomości tego autora

"interpio" <i...@f...polbox.pl>

> Ja rozumiem chcesz aby renta rekompensowała część utraconych dochodów,
> ze względu
> na mniejszą wydajność, sprawność, dyspozycyjność etc i to jest OK

Yyyyyyyyyyyyy........ :) O to w sumie chodziło.

> Ale jak można być niepełnosprawnym pobierać rentę na kręgosłup i
> jednocześnie
> pracując w zawodzie ochroniarza czy pomocnika murarza?

Ależ ja przecież wcale nie chcę pracować w zawodzie, w którym na pracę nie
pozwala mi stan zdrowia.
Chodzi mi jedynie o to, że będąc niepełnosprawnym z powodu choroby, czy
dyskfunkcji X nie musi to oznaczać koniecznie, że nie mógłbym wykonywać
'normalnej' a nie 'w miejscu...' w której wcale nie musiałbym wykorzystywać
narządu z powodu którego wystawiono takie, a nie inne orzeczenie.
Przykład: W moim przypadku, jeśli np. (myślę, że i tak zostanie to w grupie
więc nie muszę ukrywać) wystawiono mi orzeczenie głównie ze względu na
wrodzone wodogłowie i wszczepioną zastawkę - to w moim laickim mniemaniu nie
musi to oznaczać, że nie mogę podjąć pracy na stanowisku, gdzie nie będę
wykonywał pracy, na którą ta dysfunkcja nie pozwala (np, jeśli dobrze
słyszałem - pilot), ale będzie to w dalszym ciągu normalna praca, a nie
praca na stanowisku przystosowanym dla niepełnosprawnych, jak zostało mi
napisane.

> [...]
> pracować
> najwyżej na 1/2 etatu i w warunkach nie powodujących dalszego

Wybacz, ale tutaj się z Tobą nie zgodzę. Niby dlaczego osoba niepełnosprawna
miała by być poszkodowana. Wydaje mi się, że jeśli będzie pracować w
warunkach na które jej stan zdrowia pozwala to może pracować i na 1,5 etatu.
Byle tylko miał(a) pracę na której wykonywanie pozwala jej stan zdrowia.
Przecież to, że nie ma pracy nie jest jej winą i że z tego powodu

> Jest wiele osób młodych bez pracy i to oni powinni być w pierwszej
> kolejności
> zatrudniani aby mogli wyrobić sobie "lata" do renty lub emerytury.

Nie chciałbym wyjść na pieniacza, ale niby dlaczego ?
Czy mam rozumieć, że wedle Ciebie osoba niepełnosprawna to ktoś gorszy ?
Mam rozumieć, że najpierw powinni mieć pracę zwykli ludzie (nie chciałbym
nikogo urazić) a
dopiero potem, jak zostanie jeszcze jakaś praca to dać ją niepełnosprawnym ?
Bo jeśli tak to ja, bez używania słów 'powrzechnie uznanych za obraźliwe'
oraz obrażania tutaj kogokolwiek mówię, że IMHO nie masz racji i nie
zazdroszę takiego poglądu. I nie mówię tego wszystkiego tylko dlatego, że
decyzją komisji zostałem uznany na umiarkowanie niepełsprawnego, ale nie
widzę najmniejszego powodu dla którego osoby sprawne miały by być lepiej
traktowane niż te niepełnosprawne.

Można się oczywiście ze mną nie zgadzać, twierdzić, że jestem głupi, ale
takie to już są moje poglądy, nawet, jeśli niepopularne....

--
--= cOOba =--
--= GG:974443 =--

6. Data: 2004-05-12 00:15:54

Temat: Re: Zasiłek pielęgnacyjny -dylemat wózkowicza ;-)))))
Od: "ONo" <m...@i...bezspamu_wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Można się oczywiście ze mną nie zgadzać, twierdzić, że jestem głupi, ale
takie to już są moje poglądy, nawet, jeśli niepopularne....<<<

witaj cOOba
I nic dodac nic ując ;-)))
aktualnie pracuje na na 2 x 1/2 etatu, pomimo tego, że jeżdże na wózku
inwalidzkim./dodam, ze na wolnym rynku/ mając I gr
A zeby było śmieszniej na czwartek następna firma zaprosiła mnie na rozmowe
o pracy. Co zrobie nie wiem.
Raz , dwa lub trzy razy w tygodniu /zależne od firmy/ jadę jade tam, reszta
jest praca z klientem lub w domu. Nie moge pracowac cały rok, zimą niestety
_jestem uziemniona_ ze wzgledu na poruszanie sie. Wtedy firmy dają mi urlop
bezpłatny,
Ale chociaz te parę miesiecy jestem wsród ludzi, mam kontakt z zawodem, nie
cofam się w rozwoju, nie siedze i nie narzekam - mi sie należy bo jestem
niepełnosprawna. Działam także w organizacjach samopomocowych i jestem
przerazona postępowaniem ludzi. Przykład : rodzina czteroosobowa. Matka
poważnie chora - leżaca. Mąż i dwóch synów siedza w domu, żyją z renty
kobiety i cały czas narzekają NAM się NALEZY bo żona / matka jest chora. I
co dla mnie dziwne - dostają wszystko co chcą. Ale od trzech lat nie
widzialam by którykolwiek pan zchańbił sie jakąkolwiek pracą ;-((((
I chyba w temacie praca nie chodzi o niepełnosprawność, ale o kwalifikacje
zawodowe. Jestem JEDYNĄ osobą niepełnosprawną posiadająca takie uprawnienia.
I co mam zostawic to sprawnym ? Maże tej rodzinie?
Dlaczego?
Dlatego, że kilka lat jezdziłam na wózku i uczyłam się na ....6 piętrze bez
windy? A oni są sprawni?
To ja sie uczyłam, to ja zapłaciłam z własnych pieniędzy za naukę i co???? i
tylko dlatego, ze nie chodze mam ją zostawić innym??? Zdrowym? Młodszym? JA
TEŻ PLACĘ SKŁADKI, ZUSY, itp
Coś tu jest nie tak w tej argumentacji...

Napiszcie grupowicze co o tym sądzicie.
Oddac prace zdrowym?
I dogorywać na samej rencie ok 600 zł. /starczy na czynsz, prąd, gaz, i jak
dobrze idzie na telefon/ na jedzenie już nie.
Zalegać z płatnościami, stracic np: mieszkanie, samochód, przestac opłacac
rehabilitanta / po miesiącu bez takiego potrzebowałaby pielęgniarki na
stałe -nawet nie najadłabym sie sama lub miejsca w Domu Opieki/ , nie mieć
możliwości dopłaty do wózka, itd
czy iść na utrzymanie opieki społecznej. Acha - jestem samotna i druga
połowa gigant pensji mi nie przyniesie., ba nawet małej renty na jedzenie
też nie.

Prosze o komentarz - mam miec wyrzuty? czy iśc i szukać następnej pracy,
może bardziej dostosowanej, lepiej płatnej...

Pozdrawiam
Maria T.
"gdy człowiek kocha życie to nawet medycyna jest bezsilna :)))"
Zapraszam na:
http://www.ono.ipon.pl

.

7. Data: 2004-05-13 11:49:01

Od: "ONo" <m...@i...bezspamu_wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prosze o komentarz - mam miec wyrzuty? czy iśc i szukać następnej pracy,
> może bardziej dostosowanej, lepiej płatnej...

Z powodu braku odpowiedzi na powyższy temat informuje:
Jutro idę na rozmowę kwalifikacyjną.
Oferta jest super i nie zamierzam oddać jej zdrowym.

A tak na dodatek, aż boje się zapeszyć.... w przyszły tygodniu zostałam
zaproszona do Warszawy na kolejne rozmowy.
Tym razem stołek wyżej ;-)))

Jadę do obu firm, wybiorę co lepsze i na pewno nie oddam zdrowym.
Moja praca, moja nauka mój sukces.
Zdrowi niech o siebie dbają sami.

8. Data: 2004-05-13 12:54:24

Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ONo" <m...@i...bezspamu_wytnij_to.pl> napisał w wiadomości
[...]
> Z powodu braku odpowiedzi
[...]
> wybiorę co lepsze i na pewno nie oddam zdrowym.
> Moja praca, moja nauka mój sukces.

Masz racje Mario,
Trzymam kciuki i powodzenia !!!!!!!!

--
Do usłyszenia
Sylwi@

9. Data: 2004-05-13 17:41:24

Od: "Mirek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości news:c7vnbk$mv6$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
> Oferta jest super i nie zamierzam oddać jej zdrowym.
>
> Jadę do obu firm, wybiorę co lepsze i na pewno nie oddam zdrowym.

Wlasnie !!!
popieram Cie w 100%
popatrz wokol co sie dzieje , dzis nie ma miejsca na sentymenty

Pozdrawiam zycze Sukcesu
Marian

10. Data: 2004-05-13 17:45:31

Od: "Mirek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora