Zatrucie ciążowe

1. Data: 2002-02-11 15:34:33

Temat: Zatrucie ciążowe
Od: "Agna" <a...@f...ever.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie.
Ostatnio koleżanka o mały włos nie straciła dziecka na tydzień przed
rozwiazaniem z powodu zatrucia ciążowego. Wykryto je przy okazji nie
planowego badania USG i udało się w porę dokonać cesarskiego cięcia. Moja
wątpliwość dotyczy możliwości samodzielnego zorientowania się, czy
przypadkiem dziecku nic nie jest. Koleżanka czuła sie dobrze, czuła ruchy
dziecka i nawet nie podejrzewała, że coś mogło być nie tak. Gdyby poczekała
dwa dni...
Czy istnieje szansa wykrycia zatrucia samodzielnie. Czy sa jakieś objawy? No
i najwazniejsze, czy można mu zapobiec. Przecież zawsze lepsza jest
profilaktyka.
Z góry dzięuje za odpowiedź.
agna

2. Data: 2002-02-11 22:03:27

Temat: Re: Zatrucie ciążowe
Od: "Kasienia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mielismy w rodzinie przypadek zatrucia ciazowego. Przede wszystkim bylo
strasznie wysokie cisnienie.
Wiecej niestety juz nie pamietam
Pozdrawiam
Kasienia

3. Data: 2002-02-12 00:28:55

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Agna" <a...@f...ever.pl> skrev i meddelandet
> Mam pytanie.
> Ostatnio koleżanka o mały włos nie straciła dziecka na tydzień przed
> rozwiazaniem z powodu zatrucia ciążowego. Wykryto je przy okazji nie
> planowego badania USG

Sorry, ale na zatrucie ciazowe sklada sie szerag objawow, ktorych nie
wykrywa sie przez USG a innymi metodami.

> [...]
poczekała
> dwa dni...
> Czy istnieje szansa wykrycia zatrucia samodzielnie. Czy sa jakieś

Oczywiscie, kazdy lekarz, student czy pielegniarka zna takie objawy.

>No i najwazniejsze, czy można mu zapobiec.

To zalezy. Mozna sie starac zapobiegac, raz sie udaje, raz nie.

> Przecież zawsze lepsza jest profilaktyka.

Swieta racja.

magda

4. Data: 2002-02-12 08:28:45

Od: "Agna" <a...@f...ever.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sorry, ale na zatrucie ciazowe sklada sie szerag objawow, ktorych nie
> wykrywa sie przez USG a innymi metodami.
Lekarz robiący badanieUSG powiedział tylko, że musi iść natychmiast do
szpitala, bo z dzieckiem jest bardzo źle. Dla mnie laika, jest to wykrycie.
Gdyby nie to USG to dowiedziałaby się za późno.

> objawy?
>
> Oczywiscie, kazdy lekarz, student czy pielegniarka zna takie objawy.
No to jeżeli zna, to dlaczego się z nami nie podzieli?;-))Planuję zajść w
ciążę i wolałabym wiedzieć na jakie objawy być wyczulona. O ile siebie znam
to każda niepokojaca rzecz będzie mnie pchać do lekarza, ale wolałabym
niczego nie pominąć;-)

> To zalezy. Mozna sie starac zapobiegac, raz sie udaje, raz nie.
No i jeszcze raz pytanie - jak?

Pozdrawiam
Agna

5. Data: 2002-02-12 09:47:07

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Agna" <> skrev i meddelandet news:a4ajnv$1si$1@news.tpi.pl...

> [...]
wykrycie.
> Gdyby nie to USG to dowiedziałaby się za późno.

Bardzo mozliwe. Nie jest to jednak rownowazne w *wykryciem* zatrucia
ciazowego.

Na zatrucie skadaja sie 3 objawy: podwyzszone cisnienie, bialkomocz i
obrzeki, w odp. nasileniu.

> No to jeżeli zna, to dlaczego się z nami nie podzieli?;-))

Mowisz o mnie, czy tamtym lekarzu? Jesli o tamtym lekarzu i kolezance,
moze nie chciala Ci powiedziec wszystkiego?

> Planuję zajść w
> ciążę i wolałabym wiedzieć na jakie objawy być wyczulona.

Objawy, ktory pacjentka moze zaobserwac sama to bole glowy, obrzeki,
mroczki przed oczami. Pozostale wykrywaja badania lab., regularny pom.
cisnienia. W ciazy dobrze prowadzonej, z reg. wizytami, wykonywanymi
zaleceniami lekarza, nie da sie "nie zauwazyc" zatrucia.

> O ile siebie znam
> to każda niepokojaca rzecz będzie mnie pchać do lekarza, ale wolałabym
> niczego nie pominąć;-)

Bardzo slusznie! Sadze, ze powinnas zaprenumerowac pl.soc.dzieci. Tam
jest wiecej takich dziewczyn jak Ty :-)

> No i jeszcze raz pytanie - jak?

Dbajac o ciaze, przychodzac na wyznaczone wizyty, wypelniajac zalecenia
lekarza. Moze sie okazac, ze mimo, ze to zrobisz, i tak bedziesz miala
zatrucie :-( Tak jak ja, dwa razy :-(((

pozdrawiam,
magda

uraz u 18 miesiecznego chlopca