Zażalenie na www.winogrona.org

1. Data: 2004-02-27 21:38:43

Temat: Zażalenie na www.winogrona.org
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zmuszona okolicznościami zewnętrznymi przejrzałam stronę szukając c z e g o
k o l w i e k o podporach pod te pnącza. Nie ma nic! Czy takie cosik 2,2m
będzie odpowiednie pod Chrupkę? Moim zdaniem zupełnie wystarczyłoby 1,50m:-)

Pozrawiam, Basia.

2. Data: 2004-02-27 22:59:48

Temat: Odp: Zażalenie na www.winogrona.org
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1oe50$gu8$...@n...news.tpi.pl...
> Zmuszona okolicznościami zewnętrznymi przejrzałam stronę szukając c z e g
> k o l w i e k o podporach pod te pnącza. Nie ma nic! Czy takie cosik 2,2m
> będzie odpowiednie pod Chrupkę?

Będzie! :-)

Moim zdaniem zupełnie wystarczyłoby 1,50m:-)

Wystarczyłoby! :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Rozumiem, że to "takie cosik" :-)) ma miec na wysokości 2,2 lub 1,5 m
najwyższy drut lub listwę do mocowania latorośli.
J.

3. Data: 2004-02-28 09:52:38

Temat: Re: Zażalenie na www.winogrona.org
Od: Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Zmuszona okolicznościami zewnętrznymi przejrzałam stronę szukając c z e g
> k o l w i e k o podporach pod te pnącza. Nie ma nic!

Napewno _nie_ rób podpór metalowych. Kiedyś zmajstrowałem coś takiego,
wyglądało bardzo ładnie ale niestety nie pomyślałem o tym że metal świetnie
odbiera ciepło i rosnące przy tej podporze winogrona powymarzały.

pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2004-02-28 10:21:57

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1podb$q9e$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
świetnie
> odbiera ciepło i rosnące przy tej podporze winogrona powymarzały.

???????????
Wymarzły od mrozu, a nie od metalu.
Mam winorośla także na metalowych konstrukcjach i niczemu to nie szkodzi.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

5. Data: 2004-02-28 11:48:57

Od: Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> ???????????
> Wymarzły od mrozu, a nie od metalu.
> Mam winorośla także na metalowych konstrukcjach i niczemu to nie szkodzi.

W rosnących na drewnianych podporach straty były niewielkie. Konstrukcja o
której pisałem zrobiona była z dość grubych prętów (rurek) miedzianych więc
wybitnie dobrze odprowadzała ciepło i przypuszczam że to było główną
przyczyną obmarzania. Natomiast na zwykłym płocie z siatki winorośl całkiem
dobrze daje sobie radę.

pozdrawiam
Piotr
PS. Uaktualnij Outlooka.

6. Data: 2004-02-28 12:59:17

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> napisał(a):

> W rosnących na drewnianych podporach straty były niewielkie. Konstrukcja o
> której pisałem zrobiona była z dość grubych prętów (rurek) miedzianych
[...]

Miedź oddaje (odbiera) trzy razy szybciej ciepło niż żeliwo. A co do drewna
nie mam danych.
To, ze mróz to sie zgadza ale, ze przy lekkim wietrze szybciej to sie odbywa
(wymarzanie) to jestem w stanie w to uwierzyc.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2004-02-28 13:55:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr" <p...@n...spamowac.mi.tu> wrote in message
> Janusz Czapski wrote:
>
> PS. Uaktualnij Outlooka.

Co jest zlego w Outlooku Janusza??????????

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-02-28 14:07:28

Od: Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> Co jest zlego w Outlooku Janusza??????????
Nic bardzo złego, poprostu ma starą wersję Outlooka która zamiast "Re"
wstawia "Odp" i z tego co pamiętam miała jakieś błędy w zabezpieczeniach.

pozdrawiam
Piotr

9. Data: 2004-03-01 23:44:09

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c1q3b5$qk5$...@i...gazeta.pl...

> Miedź oddaje (odbiera) trzy razy szybciej ciepło niż żeliwo. A co do
drewna
> nie mam danych.

Hi! hi! Taka fizyka?? :-) Miedź szybko odbiera ciepło, a potem szybko oddaje
ogrzewając powietrze,a więc grzeje te winoroślowe patyki ciepłym
powietrzem... :-))))

> To, ze mróz to sie zgadza ale, ze przy lekkim wietrze szybciej to sie
odbywa
> (wymarzanie) to jestem w stanie w to uwierzyc.

Tu nie chodzi o wiarę.
W praktyce nie ma to żadnego znaczenia dla zdrewniałych pędów dotykających
metalowej konstrukcji, ktorych mrozoodpornosć jest sporo większa od pąkow. I
jeżeli pąki na łozach nie dotykają do metalu to nie widzę żadnego problemu.
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2004-03-02 14:55:42

Temat: Re: Odp: Zażalenie na www.winogrona.org
Od: Piotr <p...@n...spamowac.mi.tu> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> [...]
> metalowej konstrukcji, ktorych mrozoodpornosć jest sporo większa od pąkow.
> I jeżeli pąki na łozach nie dotykają do metalu to nie widzę żadnego

Bardzo możliwe że był to czysty przypadek, ale zastanawiający, skoro
wymroziło tylko te przy metalowej konstrukcji. Ja tam jednak od tego czasu
stosuję drewniane podpory pod rośliny :-)

pozdrawiam
Piotr

Królowa Pustyni
nasiona z Dendrony