Zazdrość

21. Data: 2002-02-13 10:30:37

Temat: Re: Zazdrość - inne oblicze
Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> : Dziwne jest to że w tym wątku brak jest osoby, która uważałaby, że
> : zazdrość jest objawem miłości
>
> A co powiesz na temat zazdrości małych dzieci o (przeważnie
młodsze, ale
> niekoniecznie) rodzeństwo? To też choroba psychiczna?

Odpowiem to w sposób "naturalny". W naturze każde zwierze walczy o
pozycje (by przeżyć). I w tym momencie naturalnym jest że atakowany
jest konkurent do miejsca "przy piersi". Nienaturalnym jest natomiast
(chorobliwym) atakowanie "piersi", ze może ona służyć jeszcze komuś
innemu.
Proste?

Pozdrawiam
Ituś

22. Data: 2002-02-13 10:31:00

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ituś" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jest konkurent do miejsca "przy piersi". Nienaturalnym jest natomiast
> (chorobliwym) atakowanie "piersi", ze może ona służyć jeszcze komuś

To ja może napiszę dosłownie...
Tą zazdrość o miejsce przy piersi można swobodnie zniwelować dając też
miejsce przy piersi starszemu.
Jak mi się urodziła córka to miałam przy piersi dwoje dzieci - jedno o dwa
lata starsze od drugiego przez cały czas karmienia córki... (to jest półtora
roku). Tym sposobem córka byłą karmiona półtora roku a synek prawie 3 lata z
9-miesięczną przerwą w czasie ciąży kiedy to sam się odstawił. Na wszystko
są sposoby...
--
Joanna, syn Michał 14 lat, córka Anna 12 lat
http://jduszczynska.republika.pl

23. Data: 2002-02-13 10:45:04

Od: "Sławek" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i oczywiście jakiegoś błędu rodziców...
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

Ciekawe.

Żadne z Twoich dzieci nie wdrapywało Ci się na kolana tylko dlatego, że
dlatego że drugie wlazło tam chwilę wcześniej ? Moim zdaniem to czysta
zazdrość, o ciepło, okazywane uczucia. Czy to jest związane z błędami
wychowawczymi? NIE! jakbyś tych kolan nie dzieliła, ile godzin to drugie by
na nich nie spędziło, ile byś uczucia i "wychowania" w to nie włożyła to
reakcja będzie taka sama (a jeśli nie to dopiero świadczy, że coś w rodzinie
szwankuje!). Że niedojrzałe jak pisała Ola ? Czy ja wiem? Całe "dojrzenie"
polega na umiejętności kontrolowania swoich zachowań (ale uczucie pozostaje)
ja też mam czasami ochotę "wejść na kolana" (w ramach konkurowania z
dziećmi) i tylko moje "dojrzałe" opanowanie (i świadomość posiadanej masy
;-))))) ) powoduje, że nie zmasakrowałem jeszcze kolan Żony.

:-)))
a "Dzień Świstaka" nadal należy do moich ulubionych :-)))))
pozdrawiam Cię Joanno :-))

Sławek

24. Data: 2002-02-13 10:46:33

Od: Katarzyna Kuć <a...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Świetnie, ja też tak robiłam, ale mam 3 dzieci i różnice wieku tak małe, że
nadal nie mogę "wykombinować " 3 kolana ani 3 ust.
Katarzyna

25. Data: 2002-02-13 10:49:33

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To ja może napiszę dosłownie...
> Tą zazdrość o miejsce przy piersi można swobodnie zniwelować dając
też
> miejsce przy piersi starszemu.

To już nie jest "naturalne" tylko "mądre"

Pozdrawiam
Ituś

26. Data: 2002-02-13 10:52:42

Temat: Re: Zazdroś
Od: "Sławek" <f...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a4depc$7aj$1@news.onet.pl...

> Użytkownik "Sławek" <f...@k...net.pl> napisał w wiadomości
>
> Oczywiście, że czyni, ale to nie jest miłość i używanie słowa miłość w
takim
> kontekscie jest nie na miejscu...
> Hmm... a może ja czegoś nie rozumiem...
> Mozę więc podasz definicję chorobliwej miłości taką, że będzie miała
> cokolwiek wspólnego z miłością?
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

O nie! Tak dobrze nie ma! Dyskusja na temat definicji miłości i gdzie ta
miłość się kończy (co to jest "normalna" miłość a co to "nie normalna")
mogła by nam zająć resztę dnia lub nawet więcej. Każdy to przeżywa inaczej,
każda miłość jest inna. Nie wchodzę w to ;-)))))

ale pozdrawiam serdecznie

Sławek

27. Data: 2002-02-13 10:53:29

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe.
>
> Żadne z Twoich dzieci nie wdrapywało Ci się na kolana tylko dlatego, że
> dlatego że drugie wlazło tam chwilę wcześniej ?

Tak właziło, ale mam dwoje dzieci i dwa kolana ;-)))

28. Data: 2002-02-13 10:53:45

Od: Alex Jańczak <o...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w artykule
news:a4deir$6na$1@news.onet.pl napisał...

> No i oczywiście jakiegoś błędu rodziców...

A tu to już nie mam wystarczających doświadczeń, żeby się tak
autorytatywnie wypowiadać (mam tylko jedną córke) i nawet nie
wiem, czy napisałaś to poważnie, czy też ironicznie.
Ale sama bym się nie odważyła czegoś takiego na poważnie
stwierdzić. Brzmiałoby to tak, jakbym wszystkim rodzicom
kazała nie czytać dzieciom, bo moja córka się dzięki temu
sama nauczyła czytać.

Z własnego dzieciństwa nie pamiętam szczególnej zazdrości
z mojej strony (prócz jednego epizodu, do którego zostałam
perfidnie sprowokowana), natomiast mój brat (młodszy) zawsze
się pakował na kolana mamy gdy mnie na nich trzymała... na
szczęście matki mają zazwyczaj po dwa kolana. :)
Zazdrość pojawiła się później, w wieku dojrzewania (bo jemu
to kupują wszystko co chce, tylko dlatego że jego chęci są zgodne
z ich oczekiwaniami a mnie to nic nigdy ;-) ) i była oczywiście
bzdurą jak każda...

Olka
--
**/|_/|*********************************************
***********

29. Data: 2002-02-13 10:54:38

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Kuć" <a...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> Świetnie, ja też tak robiłam, ale mam 3 dzieci i różnice wieku tak małe,
że
> nadal nie mogę "wykombinować " 3 kolana ani 3 ust.

No tak... tutaj jest pewien problem...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

30. Data: 2002-02-13 10:57:44

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alex Jańczak" <o...@z...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> autorytatywnie wypowiadać (mam tylko jedną córke) i nawet nie
> wiem, czy napisałaś to poważnie, czy też ironicznie.

Powiedzmy tak pół na pół. ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

rodzina
propozycja grupy o urodzie
Soki Bick Black firmy Wosana z Andrychowa pietnuje
Rodzina z 16 dziecmi zyje za 1600 zl ( TV Polonia)
USG Kraków