Zbiory lawendy

11. Data: 2007-07-13 09:33:37

Temat: Re: Zbiory lawendy
Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Festiwalu (za tydzien).
>
> Na razie
> Magdalena Bassett

Zainspirowany Twoja opowiescia poszedlem obejrzec krzaczek lawendy, który
dostalem od Jagody. Pieknie kwitnie :-) Teraz mam dylemat. Sciac kwiaty
(troche juz mam, bo Jagoda mnie obdarowala), czy tez zostawic na nasiona.
Ale chyba zetne, bo kolor tak srednio mi sie podoba, a na Woli Jagodowej
wypatrzylem juz znacznie ladniejsze okazy!

--
Pozdrawiam, Rafal Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

12. Data: 2007-07-13 10:33:14

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Jagodowej
> wypatrzylem juz znacznie ladniejsze okazy!

Ty Sępie!:)
Pa, Gabi

13. Data: 2007-07-13 11:01:44

Od: Katarzyna Tkaczyk <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> Ten festiwal
> to Sequim Lavender Festival, kilkadziesiat tysiecy ludzi przyjezdza w
> ciagu jednego weekendu, zeby odwiedzac farmy i zebrac wlasne bukiety.
> MB

Twoja farma nie jest jedyna farmą lawendową w okolicy?

Kaśka

14. Data: 2007-07-13 13:00:18

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

15. Data: 2007-07-13 13:06:18

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale chyba zetne, bo kolor tak srednio mi sie podoba, a na Woli Jagodowej
> wypatrzylem juz znacznie ladniejsze okazy!
:)
kolor kwiatow lawendy mozna dopalic
lawenda lubi ziemie zasadowa ale robiac bardziej kwasna glebe mozna
sprawic
ze bedzie ciemniejsza, bardzu\iej w granatach
:)

16. Data: 2007-07-13 13:58:48

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 13 Jul 2007, Tadeusz Smal wrote:

> ----- Original Message ----- From: "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl>

Hodujac mieszance sporo oszczedzam na etykietkach :-)
W moich okolicach lawenda przewaznie wymarza wiec wyszukane odmiany sie
nie utrzymaja.
Interesuja mnie tylko te siewki, ktore rosna najszybciej. W drugim roku
usuwam te, ktore najslabiej kwitna i mam to czego chce.
Taka metoda uzyskalem biale przylaszczki ale lawendy zawsze kwitna na
liliowo.

Pozdr. D.P.

17. Data: 2007-07-13 16:59:12

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):
> m...@g...com wrote:
> (...)
>>
> Mysle;, z.e moz.na zrobic lawendowa; nalewke;. Tylko wysz?oby pewnie cos'
> w rodzaju perfum i ma?o kto mia?by ochote; na picie wody kwiatowej :)

Wino lawendowe
25 g kwiatu lawendy
10 g owoców kolendry
5 g anyżu
1 l wina czerwonego wytrawnego
50 ml spirytusu 96°
Zioła zalać winem i spirytusem, po czym odstawić na 14 dni, a następnie
przecedzić do butelek.
Picie tego wina przed jedzeniem wpływa korzystnie na polepszenie
apetytu. Również skutecznie pobudza trawienie, łagodzi bóle brzucha,
jest moczopędne i działa uspokajająco.
Pić po 25 ml jako aperitif przed lub po jedzeniu.
Domowe ...
*Autor* Nowicki Z
pozdr. Jerzy

18. Data: 2007-07-13 17:43:52

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):
> m...@g...com wrote:
> (...)
>>
> Mysle;, z.e moz.na zrobic lawendowa; nalewke;. Tylko wysz?oby pewnie cos'
> w rodzaju perfum i ma?o kto mia?by ochote; na picie wody kwiatowej :)

Skoro kiedyś robiono coś takiego to spokojnie można spróbować podmienić
jaśmin mna lawendę:
Likier jaśminowy 32° (1,3 l)
200 g płatków z kwiatu jaśminu
1 l wódki czystej 45°
0,4 l syropu cukrowego
1/2 łyżeczki kwasku cytrynowego
Do małego gąsiorka wsypać płatki i zalać wódką, szczelnie zamknąć i
odstawić do ciepła na 30 dni. Po tym czasie nalew przecedzić i wlać do
gorącego syropu z rozpuszczonym kwaskiem cytrynowym, po wymieszaniu
odstawić na 4 miesiące. Następnie przecedzić przez bibułę filtracyjną
lub gęste płótno i rozlać do butelek.
Likier ma barwę jasnosłomkową, aromat i smak delikatny. Zawartość cukru
ok. 25%.
Pije się go o temp. 12-14°C.
Uwaga: kwiaty jaśminu należy zerwać wcześnie rano!

Domowe ...
*Autor* Nowicki Z
pozdr. Jerzy

19. Data: 2007-07-13 17:59:08

Temat: Re: Zbiory lawendy/co zrobic z lawenda po zbiorach
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com wrote:

jednak ch tnie us ysza bym chocia co z Lawendy zrobi
> mo na.

--Lavandula stoechas - tylko do ogrodu jako dekoracyjny krzak

--Lavandula x intermedia - suszone kwiaty w celach dekoracyjnych, na
bukiety i olejek eteryczny

--Lavandula angustifolia - suszone kwiaty w celach kulinarnych,
dekoracyjnych, na bukiety, i olejek eteryczny

Z suszonych kwiatow robi sie saszetki i inne dekoracyjne wyroby, dodaje
sie przy produkcji mydla, czy jako skladnik potpourri

Z olejku eterycznego robi sie mnostwo produktow, jak masci, plynne
mydla, szampony, plyny do mycia powierzchni, albo uzywa sie jak jest na
oparzenia, trudno gojace sie rany lub jako perfumy. Olejek eteryczny ma
wlasciwosci bakteriobojcze, usmierzajace bol, i jest lepszy na oparzenia
od aloesu.

Suszone kwiaty L. angustifolia mozna uzywac w celach kulinarnych, np. do
ciasteczek, lemoniady, herbaty, czy pieczeni, jako skladnik herbes de
Provence

Saszetki z lawenda chowa sie w szafach i szufladach, bo odstraszaja mole.

Lawende mozna parzyc jak herbate i wywar dodac do kapieli, szczegolnie
dla uspokojenia nerwow.

Peczki lawendy mozna wieszac w sypialni, bo lawenda ma wlasciwosci
usypiajace.

I wiele innych pomyslow, ktore sa rowniez w sieci, wystaczy wpisac
"uzywanie lawendy".
Magdalena Bassett

20. Data: 2007-07-13 18:03:14

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisal w wiadomosci
.pl...

(...)
> Ja zbieram jesienia dojrzale kwiatostany i rozkladam je w miejscu gdzie
> planuje miec lawende. Wiosna wyrasta mnostwo siewek. Zostawiam te ktore
> mi odpowiadaja i po klopocie.
>
> Pozdr.

I ten pomysl najbardziej mi sie podoba :-)
Dobrze, ze nie scielam wszystkich kwiatostanów.
Czesc z nich jesienia rozloze na ziemi.
Na zachowaniu odmiany nie zalezy mi, nawet chetnie widzialabym cos nowego.

Pozdrawiam Krycha

Prosze o pomoc - co to za krzew?
proba
MP3,AVI,DIVX,MPEG,SOFT = www.GEGEREKA.com