Zbliża się sezon

31. Data: 2011-07-13 10:52:14

Temat: Re: Zbliża się sezon
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-13 12:45, Ikselka pisze:

> Komentarz był zbędny - było o sałatkach, więc chyba nie przypuszczałaś, że
> w linku jest o Komorowskim.
> I było tam na temat - o sałatkach.

Nie miało związku z moim pytaniem, a takiego związku się spodziewałam.
Gdybyś tego linka dała bezpośrednio pod zapytaniem autorki wątku, to nie
miałabym uwag, chociaż link bez komentarza i tak nie należy do dobrego tonu.

EOT

Ewa

32. Data: 2011-07-13 11:08:24

Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, i jeszcze:
> http://allegro.pl/listing.php/search?string=pomidor%
C3%B3w&category=68717&country=1
> //radziłabym tę droższą, żeliwną
> lub
> http://www.ceneo.pl/1743206

Fajne :)
Co prawda nie mam miejsca na takie pomoce kuchenne, przynajmniej do czasu
remontu kuchni, a ten nieprędko.

> Po co męczyć się z tłuczkiem i sitkiem?
> :-)
Ale ja się nie męcze :D Ja mam od tego ludzi ;)

Justyna Vicky S.

33. Data: 2011-08-30 17:07:50

Temat: Przepisy na ogórki w słoiku
Od: "Justyna Vicky S." <v...@t...poczta.bez.onet.tego.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Obiecałam w jednym z wczesniejszych wątków, że podam przepis na ogórki w
curry. Oto on:
5 kg ogórków zielonych
1/2 litra octu
3 szklanki cukru (ew. 4 szklanki)
2 łyżki soli soli
3 łyżeczki curry
2-3 łyżeczki pieprzu
2-3- łyżeczki posiekanego zielonego koperku
2 łyżeczki gorczycy
2-3 cebule, pokrojone w krążki lub półkrążki

Ogórki umyć, obrać i pokroić na ćwiartki, mniejsze na połówki. Wszystkie
skladniki wymieszać w misce i zostawić na 3-5h do przegryzienia się. Można
nawet zostawić na całą noc, ogórki muszą zmięknąć. Mieszanke nakladać do
słoiczków, pastreryzować 2 min.

Sałatka z ogórków (na słodko)
4 kg ogórków
1/2 kg cebuli (lub więcej, nawet do 1 kg)
1,5 łyżki pietruszki zielonej drobno posiekanej
5 dkg marchewki (startej na grubych oczkach)
8 płaskich łyżeczek soli
1 szklanka octu
1 szklanka oliwy
1 szklanka cukru.

Ogórki umyć. Małe ogórki kroić na 2-3 cm kawałki, większe na plasterki o
grubości 1 cm. Cebulę pokroić w półkrążki. W dużej misce wymieszać wszystkie
składniki. Zostawić na noc lub kilka godzin - ogórki puszczą sok i zmiękną.
W miarę możliwości przemieszać kilka razy. Nakładać do sloików, pasteryzować
2-3 minuty.

Powyższa sałatka już zrobiona i w słoikach, ogórki w curry robią się.
Sałatka z ogórków jest raczej na słodko, ale dobrze sprawdza się nawet jako
zakąska na imrezie - przetestowane ;)

W podobnej tonacji smakowej można zrobić białą kapuste:
3 kg kapusty
2 kg papryki
1 kg cebuli
1 szklanka octu
1 szklanka oliwy
1 szklanka cukru.
3 łyżki soli
pieprz/chilli do smaku

Kapustę poszatkować, paprykę i cebylę dorbno pokroić. Wymieszać składniki,
odstawić, aż puszczą sok. Nakladać do słoików, pasteryzować 2-3 min.

Pozdrawiam,
Justyna Vicky S.

34. Data: 2012-07-31 15:30:43

Od: r...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2011 16:23:09 UTC+2 użytkownik krys napisał:
> Na robienie przetwor�w.
> Zdrad�cie, jakie sa�atki pakujecie w s�oiki na zim�, z tych, co to je
mo�na
> prosto ze s�oika do obiadu zaserwowa�. Szukam inspiracji.
> U mnie hitem sďż˝ buraczki z kapustďż˝, buraczki z paprykďż˝, kiedyďż˝
> by�a tzw sa�atka szwedzka, ale si� przejad�a. Kiszone og�rki i kaputa
> oczywiscie nie wchodzďż˝ w grďż˝;-)
>
> J.

bule głowy i truskawki
Przepisy Nostradamusa