Re: Zbyt mało białych krwinek

From: "Sark" <w...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Zbyt mało białych krwinek
Date: Thu, 6 Jun 2002 03:17:14 +0200
Sender: w...@p...onet.pl@ntwklan-sz-62-233-158-34.devs.futuro.pl

Użytkownik "Basia" <b...@i...pl> napisał
w wiadomości news:3CFE42A5.A92547A4@interia.pl...
> Witam
> Czy ktoś może mi napisać co może być przyczyną
zbyt małej ilości białych
> krwinek (2700). Żadne dodatkowe dolegliwości nie
występują.
> Bardzo proszę o informacje.

Może ty Baśka jesteś po prostu zdrowa jak byk :-))
żadnych dolegliwości, stanów zapalnych to
leukocyty troche pauzują.

Ale na poważnie, taki stan nazywa się leukopenią
no i trochę cytatów na ten temat:

////Leukopenia, zmniejszenie liczby krwinek
białych we krwi: poniżej 4,0x10^9/l (4000/mm3).
Występuje w niektórych chorobach zakaźnych tj.:
dur brzuszny, czy dury rzekome, a także w
chorobach pasożytniczych np. zimnicy. Leukopenia
jest objawem niefizjologicznym więc zawsze jest
związana ze znacznym upośledzeniem odporności
organizmu.////

//// LEUKOPENIA
Nowa encyklopedia powszechna PWN C Wydawnictwo
Naukowe PWN SA

LEUKOPENIA [gr.], zmniejszenie liczby leukocytów
we krwi obwodowej poniżej normy; występuje w
niektórych chorobach zakaźnych (dur brzuszny, dury
rzekome), pasożytniczych (zimnica), również w
pewnych chorobach krwi, w uszkodzeniu układu
krwiotwórczego, np. przez promieniowanie
jonizujące i niektóre leki; groźną postacią
leukopenii jest granulocytoza; jest objawem
niepomyślnym, świadczy o załamaniu sił obronnych
organizmu. ////

Jak wpiszesz to hasło w przeglądarkę - to
występuje ono w wielu przypadkach jak skutek
uboczny brniaq niktorych leków.

Sark