Zbyt mało białych krwinek

1. Data: 2002-06-05 16:56:05

Temat: Zbyt mało białych krwinek
Od: Basia <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś może mi napisać co może być przyczyną zbyt małej ilości białych
krwinek (2700). Żadne dodatkowe dolegliwości nie występują.
Bardzo proszę o informacje.

Pozdrawiam,
Basia

2. Data: 2002-06-06 01:17:14

Temat: Re: Zbyt mało białych krwinek
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@i...pl> napisał
w wiadomości news:3CFE42A5.A92547A4@interia.pl...
> [...]
> Czy ktoś może mi napisać co może być przyczyną
zbyt małej ilości białych
> krwinek (2700). Żadne dodatkowe dolegliwości nie

Może ty Baśka jesteś po prostu zdrowa jak byk :-))
żadnych dolegliwości, stanów zapalnych to
leukocyty troche pauzują.

Ale na poważnie, taki stan nazywa się leukopenią
no i trochę cytatów na ten temat:

////Leukopenia, zmniejszenie liczby krwinek
białych we krwi: poniżej 4,0x10^9/l (4000/mm3).
Występuje w niektórych chorobach zakaźnych tj.:
dur brzuszny, czy dury rzekome, a także w
chorobach pasożytniczych np. zimnicy. Leukopenia
jest objawem niefizjologicznym więc zawsze jest
związana ze znacznym upośledzeniem odporności
organizmu.////

//// LEUKOPENIA
Nowa encyklopedia powszechna PWN C Wydawnictwo
Naukowe PWN SA

LEUKOPENIA [gr.], zmniejszenie liczby leukocytów
we krwi obwodowej poniżej normy; występuje w
niektórych chorobach zakaźnych (dur brzuszny, dury
rzekome), pasożytniczych (zimnica), również w
pewnych chorobach krwi, w uszkodzeniu układu
krwiotwórczego, np. przez promieniowanie
jonizujące i niektóre leki; groźną postacią
leukopenii jest granulocytoza; jest objawem
niepomyślnym, świadczy o załamaniu sił obronnych
organizmu. ////

Jak wpiszesz to hasło w przeglądarkę - to
występuje ono w wielu przypadkach jak skutek
uboczny brniaq niktorych leków.

Sark

3. Data: 2002-06-09 15:57:07

Od: Basia <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sark wrote:

> [...]
> żadnych dolegliwości, stanów zapalnych to
> leukocyty troche pauzują.
>
> Ale na poważnie, taki stan nazywa się leukopenią

Witam

Ja też się zgadzam, że jestem zdrowa jak byk, mam tylko problem bo
lekarz nie chce mi podpisać świadectwa zdrowia.
Ciekawe, czy są jakieś konkretne witaminy, które podniosły by poziom
tych cholernych leukocytów. Czerwonych krwinek też miałam za mało, ale
brałam witaminy i żelazo, i mi przeszło.
Szukałam informacji w Internecie, ale jak sobie poczytałam to dopiero
poczułam się chora.
Może są jakieś strony z poradami dla "anemików", a nie tylko takie
"dołujące".

Pozdrowienia

Basia

4. Data: 2002-06-09 18:24:02

Od: "tomi120" <v...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawe, czy są jakieś konkretne witaminy, które podniosły by poziom
tych cholernych leukocytów. Czerwonych krwinek też miałam za mało, ale
brałam witaminy i żelazo, i mi przeszło.

Witaminy raczej nie pomogą, ale istnieją cytokiny, które mogą podnieść poziom
WBC ( np. GM-CSF albo G-CSF). preparaty te to np. Neupogen albo Leukomax
stosowane są w niedoborach odpornosc albo w trakcie mobilizacji
krwiotworczych komórek macierzystych i przyjmowane moga byc tylko pod
kontrola lekarza. Pozdr.

I znow tabletki
HELP - potrzebuje artykułu n temat:
Co to jest atak serca (heart attack)??