Zdejmować zabezpieczenia zimowe?

11. Data: 2003-11-26 08:53:11

Temat: Re: Zdejmować zabezpieczenia zimowe?
Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:bpvjun$65v$1@inews.gazeta.pl...

> A jeśli u ciebie już były to co innego. I było -5 przez ok. 2 tyg.?
> Dla mnie zima zaczyna się z reguły pod koniec grudnia.

Skoroś taki wszystkowiedźmin to powiedz jak postępować z różami. Wszyscy
już usypali kopczyki a pod kopczykami róża grzeje się galanto i "rusza".
Jak będę czekać mrozów to czym usypię kopczyki? Ziemią ogrodową z marketu?
Mnie od początku z tymi kopczykami nie pasuje.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

12. Data: 2003-11-26 09:12:06

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko <d...@w...pl> napisał(a):

> Hejka. Mam na myśli to, że rośliny okrywamy włókniną. :-)

Myślisz, że (no właśnie KTO, ma jakies imię? bo nawet i cyborgi
je miewają) nie potraktował tego jako synonim włókniny?
Czasami ludziom sie merda to i owo. Przyjąłęm założenie, że wie
czym dysponuje (włókniną ogrodniczą bo niby skąd miałby mieć
geo...?) i wie co do czego służy. Gdyby było inaczej, to masz
rację, że zwróciłeś na to uwage. Dzięki Dirko.

> Geowłóknina (nie znam się na tym) jest używana przy budowie oczek,

To prawda w połowie, bo są i takie z nasionami do zakładania
np. trawników lub łąk.
pozdr. Jerzy

13. Data: 2003-11-26 09:24:18

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina <k...@n...pf.pl> napisał(a):

> Skoroś taki wszystkowiedźmin to powiedz jak postępować z różami.

Delikatnie i w rękawiczkach i być dla nich miłą i sympatyczną.

> Wszyscy

A skąd to wiesz?
Może raczej wszyscy ci co nie wiedzą kiedy, jak i dlaczego?

> już usypali kopczyki a pod kopczykami róża grzeje się galanto i "rusza".

A na wiosnę idą kupić nowe róże bo im większość wypadła?
;-)))

> Jak będę czekać mrozów to czym usypię kopczyki? Ziemią ogrodową z marketu?
> Mnie od początku z tymi kopczykami nie pasuje.

Słyszałaś o torfie? Jest znacznie tańszy i cieplejszy zdziebko.
Kopczyk jeśli juz ma byc z ziemi to raczej - kompostowej.
Pozdrawiam Jerzy

14. Data: 2003-11-26 09:34:14

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

K090 <n...@p...onet.pl> napisał(a):

> Trochę z tematu zeszliśmy.
> Zdejmować geowłókninę z krzewów, czy zostawiać?

Bynajmniej, odpowiedź juz była: NIE zdejmować.
Ale jak Dirko zauważył słusznie odpowiedz czym naprawde okryłeś?
Geowłókniną? czy włókniną ogrodniczą?

> Jaki negatywny wpływ może mieć pozostawienie jej przy aktualnych
> temperaturach?

Nie wiem jakie są aktualnie temperatury u ciebie K090 bo nie wiem
co to za planeta, ale wiem, że moja wiewiórka za oknem hasa
sobie do woli co mnie utwierdza w tym,
że z okrywaniem można sie jeszcze wstrzymać i to
pewnie ze 3-4 tygodnie jesli nie wiecej.
Cały czas mówię o okrywaniu roślin powszechnie uprawianych
w naszym klimacie a nie jakiś egzotach.

pozdr. Jerzy

15. Data: 2003-11-26 09:56:07

Temat: Odp: Zdejmować zabezpieczenia zimowe?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jerzy Nowak <w...@g...SKASUJ-TO.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bq1s2m$obr$...@i...gazeta.pl...

> Cały czas mówię o okrywaniu roślin powszechnie uprawianych
> w naszym klimacie

Mógłbyś je wymienić? ;-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

16. Data: 2003-11-26 10:18:13

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:bq1rg2$m95$1@inews.gazeta.pl...
> Halina <k...@n...pf.pl> napisał(a):

> Delikatnie i w rękawiczkach i być dla nich miłą i sympatyczną.

Rękawice nie załatwiają sprawy, bo przedramiona i tak zwykle mam
porysowane. Róże lubię, ale im się nie podlizuję, bo wiem, że one nade
wszystko lubią mój sekator - twardziele.

> A skąd to wiesz?

Jak dreptam na mój POD to po drodze zerkam ciekawie na to co u innych- w
mojej wiosce wszyscy podsypali. Gdy dochodzę do swojego haziajstwa to już
sama nie wiem co robić. Zwykle się z tym nie spieszę, u mnie zimy łagodne.

> Może raczej wszyscy ci co nie wiedzą kiedy, jak i dlaczego?

Bo się ostatniej zimy wylękli.

> Słyszałaś o torfie? Jest znacznie tańszy i cieplejszy zdziebko.
> Kopczyk jeśli juz ma byc z ziemi to raczej - kompostowej.
> Pozdrawiam Jerzy

Uchm. Pewnie ten odkwaszony. Lecę zakupić na wsiakij słucziaj.

Dzięki wszystkowiedźminie.

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

17. Data: 2003-11-26 10:44:34

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bq1rg2$m95$1@inews.gazeta.pl Jerzy Nowak
<w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

marketu? Mnie od początku z tymi kopczykami nie pasuje.

> Słyszałaś o torfie? Jest znacznie tańszy i cieplejszy zdziebko.
> Kopczyk jeśli juz ma byc z ziemi to raczej - kompostowej.

Hejka. Moje róże czekają z okryciem aż temperatura spadnie na stałe
poniżej zera i zamarznie górna warstewka ziemi. Mam już przygotowane
materiały do ich okrycia: igły świerkowe oraz ziemię z łąkowych kretowisk,
czekają w workach w domku na działeczce. W zeszłym roku trochę się zagapiłem
i musiałem okrywać róże ziemią ogrodniczą zakupioną w Nomi, bo wszystko już
zamarzło. Moim zdaniem lepiej róże okryć później niż za wcześnie. Usypywanie
kopczyków ze zbyt żyznej ziemi (kompostu) podobno powoduje na wiosnę zbyt
intensywny wzrost buszorów, które się robią większe niż literatura
podaje.:-) Torf jest bardzo dobry do okrywania, ale raczej powinien to być
torf odkwaszony. Ziemię z ogrodu przeznaczoną na kopczyki do okrycia róż
można czymś przykryć: słomianą matą, kawałkiem linoleum czy tektury itp.
wtedy przez dłuższy czas nie zamarznie.
Pozdrawiam kopczykowo Ja...cki

18. Data: 2003-11-26 11:00:04

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki wszystkowiedźminie.
>
> --
> Pozdrawiam Halina

Jerzy zwie się czarnowidzem:-)

Pozdrawia wesoło boletus

19. Data: 2003-11-26 13:13:53

Temat: Re: Odp: Zdejmować zabezpieczenia zimowe?
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski <j...@t...pl> napisał(a):

> Mógłbyś je wymienić? ;-)

Bo ci zrobie na złość i wkleje zaraz ok. 10.000 pozycji
i to po łacinie.
;-)))
Pozdrawiam Jerzy

20. Data: 2003-11-26 13:26:06

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> napisał(a):

> [...]

??? Wiedźmin to wiem ale wszystko?
Czas poszukać ogródka 1x2 metry.
:-(((

> Jerzy zwie się czarnowidzem:-)

Nie spoufalaj sie zbytnio podgrzybku.
:-)
Czarnowidz to Czarnowidz, ma taki nick a tylko Bogusław
jak był [...] tak mnie nazwał nie wiedząc, że to nie ja.
Poza tym miał na mysli moje czarnewidzenie pogody co
w świetle ostatniej twojej prognozy czyni z Ciebie
czarnowidza.

Pozdrawia Jerzy

Winogron na balkonie
owoc stefanotisa!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!
o storczykach
storczyki
storczyki