Żeberka na krótko

1. Data: 2006-08-25 10:27:22

Temat: Żeberka na krótko
Od: "turecky " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Danie z domowego archiwum i takoż się u nas w rodzinie na nie mówi.
Sa to generalnie żeberka gotowane.
Żeberka pokrojone na porcje włożyc do wrzącego bulionu warzywnego (ew.
lekkiego drobiowego), gdzie już dodatkowo jest:
cebula (1/2 na porcję), liść laurowy, ziele angielskie, bardzo dużo czosnku
(główka, dwie na garnek), duuużo majeranku, pieprz, sól.
I ugotować, aż kości same będą odchodzić od mięska.
Podawać z musztardą, z chlebem, z miską gorącego płynu do picia, w którym
mięso się gotowało.

pozdrawiam turecky

2. Data: 2006-08-28 10:26:58

Temat: Re: Żeberka na krótko
Od: dogma24 <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

turecky napisał(a):
> [...]
> I ugotować, aż kości same będą odchodzić od mięska.
> Podawać z musztardą, z chlebem, z miską gorącego płynu do picia, w którym

sprobowalam...
osobiscie uwazam, ze nie do zjedzenia...
i jak mozna wypic ten wywar z zeberek, to przciez okropne i tluste nawet
jak zeberka sa chude...wywar nadaje sie jako baza do kwasnicy...
ja jednak wole zeberka tradycyjnie, pieczone albo duszone...
nie mniej, wiecej tak zeberek robic nie bede ale de gustibus non
disputandum est...
dogma

3. Data: 2006-08-28 11:04:32

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

dogma24 wrote:

(...)
> ja jednak wole zeberka tradycyjnie, pieczone albo duszone...
> nie mniej, wiecej tak zeberek robic nie bede ale de gustibus non
> disputandum est...

Zanim skreślisz żeberka spróbuj jeszcze pieczone z dużą ilością
kwaśnych jabłek. Też nie lubię tłustego, a te żeberka jem
z przyjemnością. No i praca przy nich właściwie żadna ;)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

4. Data: 2006-08-28 19:27:16

Od: dogma24 <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger napisał(a):
> [...]
> kwaśnych jabłek. Też nie lubię tłustego, a te żeberka jem
> z przyjemnością. No i praca przy nich właściwie żadna ;)

nie skreslam wszystkich zeberek, toc napisalam przecie, ze ja pieczone
albo duszone...
skreslam jedynie zeberka wg. podanego przepisu
dogma

Czym nasączyć i przełożyć tort?
Co ze śliwek??
co na foundee