Zespol Downa a wiek rodzacej

11. Data: 2005-07-25 20:36:49

Temat: Re: Zespol Downa a wiek rodzacej
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Napisałem: W przypadku wielu innych (chorób/wad) urodzenie zdrowego dziecka
niemal wyklucza urodzenie kolejnego, chorego.

Miałem na myśli grupę mniej lub bardziej rzadkich chorób dziedziczonych
recesywnie. Urodzenie jednego zdrowego dziecka oznacza, że urodzenie
kolejnego, dotkniętego konkretnie którąś z tych chorób, jest bardzo, bardzo
mało prawdopodobne, a w każdym razie bardzo znacznie mniejsze niż ryzyko w
przypadku urodzenia już jednego chorego dziecka.

Pozdrawiam
Piotr

12. Data: 2005-07-26 08:00:29

Od: "mkozi" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr wrote:
> Witam!
>
> Urodzenie zdrowego dziecka w jakimkolwiek wieku nic nie mówi o ryzyku
> zwiazanym z urodzeniem kolejnego dziecka. Taka zaleznosc istnieje tylko w
> przypadku urodzenia dziecka chorego. Wtedy ryzyko urodzenia kolejnego
> dziecka z zespolem Downa rosnie.

"dziecka chorego" to jest pojecie naprawde wzgledne - moze inaczej by
nalezało by to ujać "dziecka z wadą genetyczna" wtedy faktycznie
taka zależność zachodzi ale co z urazami okoloporodowymi - które w
efekcie prowadza do uszkodzen OUN?! ===> napewno wiek matki - (ojca
nie)jest przyczynkiem do zwiekszenia szans na urodzenie dziecka z
genetycznym bledem czyl np. dziecka z Zespolem Downa , trzeba to brac
pod uwage

13. Data: 2005-07-26 08:44:14

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie zadał koncept i odpowiedź jest przeznaczona dla niego. On zapewne
wie jak zinterpretować to, co DO NIEGO napisałem. Zresztą to ogólna zasada,
którą się kieruję - odpowiadam konkretnemu człowiekowi na jego pytanie, a
nie piszę ogólnych opracowań zwracając uwagę na ewentualną dwuznaczność
użytych słów.

Pozdrawiam
Piotr

14. Data: 2005-07-26 09:22:33

Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> Pytanie zadał koncept i odpowiedź jest przeznaczona dla niego.

Jeśli piszesz na grupę, to jest to odpowiedź dla wszystkich.

> On zapewne
> wie jak zinterpretować to, co DO NIEGO napisałem.

Nie pisałeś do niego, pisałeś na grupę dyskusyjną.

> Zresztą to ogólna zasada,
> którą się kieruję - odpowiadam konkretnemu człowiekowi na jego pytanie, a
> nie piszę ogólnych opracowań zwracając uwagę na ewentualną dwuznaczność
> użytych słów.

Jeśli coś piszesz publicznie, to każdy może to skomentować/zapytać/wyśmiać/
whatever. Jeśli chcesz tego uniknąć, pisz na priva.

JoP

15. Data: 2005-07-26 10:37:33

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Każdy, kto przeczyta cały wątek i chce się czegoś dowiedzieć, a nie kogoś
"...wyśmiać/whatever", na pewno zinterpretuje mój post zgodnie z moją
intencją. Zresztą w tym poście, w ostatnim zacytowanym przez mkozi zdaniu,
napisałem, że chodzi o zespół Downa.

Pozdrawiam
Piotr

16. Data: 2005-07-26 22:32:08

Od: "kaja" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAweł" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> "Jeśli jest się młodą, zdrową kobietą w wieku poniżej 35 lat to
> prawdopodobieństwo urodzenia zdrowego dzicka jest takie jak u młodej,
> zdrowej kobiety w wieku poniżej 35 lat"

... to znaczy 1 procent.
Czytać, a zrozumieć to różne sprawy.
Kasia

17. Data: 2005-07-26 23:29:19

Od: "PAweł" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaja" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "PAweł" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> ... to znaczy 1 procent.
> Czytać, a zrozumieć to różne sprawy.

Co właśnie widać;)

PS: Chyba nie musisz się tlenić?;)

Ciała ketonowe
4% sól kali jodati?
Ciąża i możliwość wykrycia wad za pomocą USG
Re: chrapanie
wyczerpanie stresem