Zespol Downa a wiek rodzacej

1. Data: 2005-07-25 17:11:44

Temat: Zespol Downa a wiek rodzacej
Od: koncept <k...@t...tom> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Ja mam 38 lat, zona 32. Mamy 2-letniego synka - psycho-ruchowo zdrowy.
Chcielibysmy miec nastepne dziecko, ale tak za 3-4 lata. Mamy
Oczywiscie swiadomosc, ze im pozniej tym ryzyko urodzenia dziecka z
zespolem Downa jest wieksze. Pytania sa takie:
- czy fakt, ze zona jest juz matka jednego dziecka ma jakikolwiek
wplyw na ewentualne urodzenie dziecka z zespolem Downa?
- czy gdyby miala dziecko powiedzmy 10 lat wczesniej (czyli majac
np.20 lat), to mialoby to wplyw na urodzenie kolejnego dziecka z/bez
zespolu Downa aktualnie w wieku 32/33 lat lub pozniej?
- a czy gdybysmy w ogole nie mieli jeszcze dzieci, to czy to mialoby
jakis wplyw na urodzenie sie dziecka z zespolem Downa?

Dziekuje Wam za uwage i bardzo prosze wiedzacych o dpowiedz lub moze
sugestie gdzie mozna by o tym przeczytac (moje szukanie googlami dalo
na razie slabe rezultaty - chyba to ujecie zagadnienia nie jest zbyt
pozpolite).

Pozdrawiam - koncept

2. Data: 2005-07-25 17:24:06

Temat: Re: Zespol Downa a wiek rodzacej
Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Urodzenie zdrowego dziecka w jakimkolwiek wieku nic nie mówi o ryzyku
zwiazanym z urodzeniem kolejnego dziecka. Taka zaleznosc istnieje tylko w
przypadku urodzenia dziecka chorego. Wtedy ryzyko urodzenia kolejnego
dziecka z zespolem Downa rosnie.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-07-25 17:30:58

Od: koncept <k...@t...tom> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Jul 2005 19:24:06 +0200, "Piotr"
<e...@t...pl> wrote:

> [...]
>zwiazanym z urodzeniem kolejnego dziecka. Taka zaleznosc istnieje tylko w
>przypadku urodzenia dziecka chorego. Wtedy ryzyko urodzenia kolejnego

Dziekuje Ci za odpowiedz.
Dopytam jeszcze - czy chodzi o urodzenie dziecka chorego na cokolwiek
(powaznego), czy chorego wlasnie na zespol Downa?

Pozdrawiam - koncept

4. Data: 2005-07-25 17:37:31

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o urodzenie dziecka z zespolem Downa i niektórymi innymi
wadami/chorobami/zespolami. W przypadku wielu innych urodzenie zdrowego
dziecka niemal wyklucza urodzenie kolejnego, chorego.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-07-25 17:39:24

Od: "gosia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Znalazłam taką stronkę zajrzyj tam jest dużo ciekawych rzeczy.
www.zespoldowna.org.pl/forum

pozdrowienia gosia

6. Data: 2005-07-25 17:40:31

Od: koncept <k...@t...tom> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 25 Jul 2005 19:37:31 +0200, "Piotr"
<e...@t...pl> wrote:

> [...]
>wadami/chorobami/zespolami. W przypadku wielu innych urodzenie zdrowego
>dziecka niemal wyklucza urodzenie kolejnego, chorego.

Jeszcze raz dziekuje Ci za poswiecenie mi czasu.

Pozdrawiam - koncept

7. Data: 2005-07-25 17:42:41

Od: koncept <k...@t...tom> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Jul 2005 19:39:24 +0200, "gosia" <m...@o...pl> wrote:

>www.zespoldowna.org.pl/forum

Juz zagladam - dziekuje!

koncept

8. Data: 2005-07-25 19:36:36

Od: "PAweł" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaja" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Uzupełnienie:
> Oczywiście, jeżeli jest się młoda, zdrową kobietą poniżej 35 roku życia

Toż włąśnie pracvowicie dokonałaś wielkopomnego odkrycia naukowego na miarę
nagrody Nobla:)):;

"Jeśli jest się młodą, zdrową kobietą w wieku poniżej 35 lat to
prawdopodobieństwo urodzenia zdrowego dzicka jest takie jak u młodej,
zdrowej kobiety w wieku poniżej 35 lat"

Brawo!!:)).

9. Data: 2005-07-25 19:48:58

Od: "kaja" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]

podłożu genetycznym jest takie samo, jak u zdrowej, młodej kobiety, tzn. ok.

Pozdrawiam,
Kasia

10. Data: 2005-07-25 19:52:55

Od: "kaja" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ok. 1%.

Uzupełnienie:
Oczywiście, jeżeli jest się młoda, zdrową kobietą poniżej 35 roku życia

Ciała ketonowe
4% sól kali jodati?
Ciąża i możliwość wykrycia wad za pomocą USG
Re: chrapanie
wyczerpanie stresem