Re: Zespol Reynaulda.

1. Data: 2000-06-02 09:54:46

Temat: Re: Zespol Reynaulda.
Od: m...@y...com (Marcin Frackiewicz) szukaj wiadomości tego autora

> To schorzenie ma chyba zwiazek z zaburzeniami
> krazenia
> w konczynach gornych. Niestety wiem tylko jak mona
> je diagnozowac
> Podajac preparaty z radioaktywnym sodem
> [Radio-sodium]

ok dzieki. kazda informacja jest dla mnie cenna. w
porownaniu z tym co jest dostepne w internecie na ten
temat to i tak duzo.

Yahoo! Photos -- now, 100 FREE prints!
http://photos.yahoo.com
--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

2. Data: 2000-06-02 15:09:56

Od: "Cind Y216" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U?ytkownik Marcin Frackiewicz <m...@y...com> > krazenia

> ok dzieki. kazda informacja jest dla mnie cenna. w
> porownaniu z tym co jest dostepne w internecie na ten
> temat to i tak duzo.

Z ciekawosci zajrzalem do fachowych podrecznikow i oto co sie
blizej dowiedzialem:
Chor Raynauda (Morbus Raynaud) to napadowe skurzcze tetnic palcow oraz
dloni i stop, wystepujace
symetrycznie i trwajace 15-30min. Prowadza do niedokrwistosci dalszych
czesci konczyn. Kurcze wyst. pod wplywem zimna lub urazow
psychicznych.
Chor dotyczy przede wszystkim kobiet, zwykle po 40.
Patogeneza: Etiologia nie znana. Moga role odgrywac czynniki
dziedziczne,
hormonalne, emocjonalne i inne. Po dluzszym czasie moze dojsc do
zgrubienia
i przerostu warstwy miesniowej tetnic palcow oraz do tworzenia sie w
nich
zakrzepow.
Obraz kliniczny: Podczas napadu: zbledniecie, obrzek, oziebiania
palcow,
zaburzenia czucia. Kciuk bywa oszczedzany. Napad ustepuje samoistnie,
badz
po ogrzaniu konczyn. stwierdza sie po nim zasinienie, nast.
zaczerwienienie i
piekacy bol
Rokowanie: Jesli nie doszlo do zmian organicznych -calkowite
wyleczenie
Leczenie: Nalezy zalecic prowadzenie regularnego trybu zycia, unikanie
emocji,
ochrona przed zimnem, bezwzg. zaprzestanie palenia. podaje sie srodki
rozszerzajace naczynia: (Pridazol, bametan, sadamin, Hydergine, poch
kw. nikotynowego: Nicotol, cardilan, Vit. PP, inne: Nifedypina,
diltiazem)
Czasami mozna leczyc chirurgicznie (sympatektomia)

Jakub Rozanski
m...@p...onet.pl

Poszukuje specjalisty od tarczycy ...
jak długo można żyć bez tarczycy?
Sennosc
uporczywa biegunka - proszę o radę i pomoc
!!!!!!!!!!!!!Różyczka wrodzona!!!!!!!