Zielona Budka contra Grycan - relacja z degustacji

1. Data: 2005-05-02 07:28:18

Temat: Zielona Budka contra Grycan - relacja z degustacji
Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zainspirowana ubiegłotygodniową dyskusją o lodach nabyłam byłam 2 opakowania
lodów bakaliowych. Jedne Firmy Zielona Budka drugie Grycan. W degustacji
wzięło udział 5 osób dorosłych (akurat nie dysponujemy w rodzinie żadnymi
dziećmi).
Wnioski:
1. Lody Grycana mają gładką konsystencję, są miękkie, jakby nieco porowate.
Zielona Budka - wyraźnie twardsze o konsystencji lekko ziarnistej
2. Smak praktycznie podobny, ale, no właśnie, to ale. Cała piątka orzekła,
że lody Grycana są absolutnie niejadalne z powodu ich potwornej słodkości.
Jedna łyżeczka - OK, jakie głaciutkie, druga - coś tu nie tak, trzecia - i
od słodkości aż pali w gardle. One są chyba słodsze od cukru. Może to jest
robione pod dzieci? Może by dzieciom smakowało?
Pozdrawiam - Agnieszka

2. Data: 2005-05-02 07:32:49

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik batory napisał:
> Może to jest
> robione pod dzieci? Może by dzieciom smakowało?

Nieeeeee, znane mi dzieci nie lubią nadmiernego przesłodzenia, zresztą
miałam jako dziecko podobnie, co zostało do dziś.

Może grycanowcy znają dzieci tylko z teorii? ;)
--
pa, Basiabjk

3. Data: 2005-05-02 07:35:11

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <d54l3l$bs9$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"batory" <b...@b...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> od słodkości aż pali w gardle. One są chyba słodsze od cukru. Może to jest
> robione pod dzieci? Może by dzieciom smakowało?

To czy za słodkie czy za mało słodkie to kwestia upodobania. Ale jak
jest z jakością? Ja lodów bakaliowych z Zielonej Bidki nie kupuję bo
dają w miejsce orzechów fistaszki.

Władysław

4. Data: 2005-05-02 07:49:44

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> To czy za słodkie czy za mało słodkie to kwestia upodobania. Ale jak
> jest z jakością? Ja lodów bakaliowych z Zielonej Bidki nie kupuję bo
> dają w miejsce orzechów fistaszki.

Mnie to akurat już nie przeszkadza (bo kiedyś tak), u Grycana też były
fistaszki, ale jakby nieco mniej.
Co się tyczy słodyczy - owszem, kwestia gustu, ale po przkroczeniu pewnego
progu już tylko nielicznym dana potrawa będzie smakować, I tu moim zdaniem
ten próg został i to z duuużym nadmiarem przekroczony. Podejrzewam, że
odczuwanie smaku, jak i inne ludzkie cechy układa się w Gaussa. I jest tam
miejsce nawet dla najbardziej dziwacznych gustów.
Pozdrawiam - Agnieszka

5. Data: 2005-05-02 08:26:09

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> [...]
> odczuwanie smaku, jak i inne ludzkie cechy układa się w Gaussa. I jest tam
> miejsce nawet dla najbardziej dziwacznych gustów.

To, że komuś smakują inne rzeczy niż Tobie nie oznacza, że ma on
dziwaczne gusta, a po prostu inne. Mnie i moim znajomym te lody smakują.

Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2005-05-02 09:34:49

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

batory napisal(a):

> [...]
>od słodkości aż pali w gardle. One są chyba słodsze od cukru. Może to jest
>robione pod dzieci? Może by dzieciom smakowało?

Odkad przestalem slodzic, wiekszosc slodkosci (czekoada, lody, itd) i
napojow gazowanych zdaje mi sie za slodkimi.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"The value of achievement lies in the achieving"

7. Data: 2005-05-02 09:49:21

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>
napisał w wiadomości news:1vsb711m61ufc04uuatqgeqlt84dftvdcq@4ax.com...

> Odkad przestalem slodzic, wiekszosc slodkosci (czekoada, lody, itd) i
> napojow gazowanych zdaje mi sie za slodkimi.

Ja też prawie nie słodzę, a lody z Budki są dla mnie OK, choć z pewnością są
słodzone ;-)
Pozdr. - A.

8. Data: 2005-05-02 10:29:32

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 May 2005 09:28:18 +0200, batory
<b...@b...poczta.onet.pl> napisał:

> [...]
> porowate.
> Zielona Budka - wyra 1/4 nie twardsze o konsystencji lekko ziarnistej
> 2. Smak praktycznie podobny, ale, no w?a?nie, to ale. Ca?a pi?tka
> orzek?a,
> ?e lody Grycana s? absolutnie niejadalne z powodu ich potwornej
> s?odko?ci.
> Jedna ?y?eczka - OK, jakie g?aciutkie, druga - co? tu nie tak, trzecia -
> od s?odko?ci a? pali w gardle. One s? chyba s?odsze od cukru. Mo?e to
> jest
> robione pod dzieci? Mo?e by dzieciom smakowa?o?

Wczoraj u mnie podano lody Grycana.Wydają mi sie być lepsze niż te,ktore
obecnie
sprzedaje Zielona Budka.Tak przynajmniej twierdzi moja żona,uzależniona od
lodów
od zawsze czyli bardzo dawna:)I admiratorka Zielonej Budki

9. Data: 2005-05-02 14:10:49

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zainspirowana ubiegłotygodniową dyskusją o lodach nabyłam byłam 2
opakowania
> lodów bakaliowych. Jedne Firmy Zielona Budka drugie Grycan.
===
A i tak do bambino się nie umywają. Tyle, że te zginęły gdzieś w mrokach
historii...

waldek
===

10. Data: 2005-05-03 08:15:49

Od: Golo <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 2 May 2005 16:10:49 +0200, waldek <x...@o...pl> napisał:

> opakowania
> ===
> A i tak do bambino si? nie umywaj?. Tyle, ?e te zgin??y gdzie? w mrokach
> historii...
>
> waldek

Pingwin na smietanie, to byl hit plazowy!:)) też żal:)
Moze to z powodu ocieplania sie klimatu?:)

Dzikie rośliny jadalne - 6-9 maja 2005 - Sokołowsk koło Wałbrzycha.
Dlaczego???
Zagubiony link
Boeuf Strogonow
forum o gotowaniu