Zielone pomidory - co dalej

1. Data: 2006-10-30 23:04:28

Temat: Zielone pomidory - co dalej
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj zapowiadali u nas pierwszy przymrozek, wiec zebralam wszystkie
pomidory, ktore okazywaly jakakolwiek zmiane koloru plus mnostwo zielonych.

Rzeczywiscie, mroz rano chwycil, wykosil nasturcje, pomidory, bazylie, i
pare innych slabeuszy.

Z "czerwonych" pomidorow robie sos, z czesci zielonych zrobie chutney z
suszonymi porzeczkami z balsamicznym octem.

Zrobie tez smazone zielone pomidory, zamarynuje kilka sloikow z tych
najmniejszych, a co z reszta? znalazlam co prawda przepisy na ciastka i
ciasto z zielonymi pomidorami, ale to mnie nie pociagalo. Macie jakies
inne pomysly?
Magdalena Bassett

2. Data: 2006-10-30 23:08:53

Temat: Re: Zielone pomidory - co dalej
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 31 octobre 2006 ? 00:04:28, dans <1...@c...supernews.com> vous
écriviez :

> [...]
> najmniejszych, a co z reszta? znalazlam co prawda przepisy na ciastka i
> ciasto z zielonymi pomidorami, ale to mnie nie pociagalo. Macie jakies

Konfitury ?

Ewcia

--
Niesz

3. Data: 2006-10-31 01:46:21

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:
> Le mardi 31 octobre 2006 ŕ 00:04:28, dans <1...@c...supernews.com> vous
écriviez :

> Konfitury ?
>

> Ewcia

A jaki to bedzie smak? do czegos podobny? probowalas moze?
MB

4. Data: 2006-10-31 02:16:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> A jaki to bedzie smak? do czegos podobny? probowalas moze?
> MB

Pokrojone w plastry, a ma¸e nak¸ute posoli, ¸ˆcznie z pokrojonˆ w plastry
cebulˆ (do ma¸ych cebulki ma¸e w ca¸oćci, per¸owa lub "kartoflanka", po 12
godzinach wycisnˆ z solanki, zala w garnku zalewˆ octowˆ, zagotowa i
rozfasowa do s¸oik—w. Pasteryzowa.
Przyprawy: ziele angielskie, pieprz czarny ziarnem, gorczyca, lić laurowy.

Dobre do miŤs.

5. Data: 2006-10-31 11:34:26

Od: Grzegorz Mucha <m...@p...zabierzow.com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Oct 2006 15:04:28 -0800, Magdalena Bassett wrote:

> [...]
> najmniejszych, a co z reszta? znalazlam co prawda przepisy na ciastka i
> ciasto z zielonymi pomidorami, ale to mnie nie pociagalo. Macie jakies

Z zielonych też zrobiłem chutney, tyle że zielony - przepis jest na sieci
(ogólnie pomidory, papryka, chili, ocet, cukier, korzenie). :)

mucher

6. Data: 2006-11-02 14:42:00

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:12kdani1o434h0d@corp.supernews.com...

> A jaki to bedzie smak? do czegos podobny? probowalas moze?

Rewelacyjny. Zdecydowanie polecam. I gdyby ktoś miał w T. zielone pomidory
na zbyciu, to prosze o kontakt. Na rynkach ani w sklepach nie mają :(

DJD

7. Data: 2006-11-02 14:43:12

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:12kd1802up37lcc@corp.supernews.com...
> [...]
> zielonych.
>
> Rzeczywiscie, mroz rano chwycil, wykosil nasturcje, pomidory, bazylie, i

Konfitury lub dżem.

Do tego sałatka (pomidory z cebulką w plasterkach, marynowane w occie
winnym).

DJD

8. Data: 2006-11-02 16:42:02

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin wrote:

> Rewelacyjny. Zdecydowanie polecam. I gdyby ktoś miał w T. zielone
> pomidory na zbyciu, to prosze o kontakt. Na rynkach ani w sklepach nie
> mają :(
>
> DJD

Czyli co? pokroic na male kawalki, przesypac cukrem 1:1 i smazyc na
malym ogniu gdy puszcza sok? czy dodac jakies pryprawy czy limonke albo
cytryne?
MB

9. Data: 2006-11-02 20:56:18

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominik Jan Domin napisał(a):
> Rewelacyjny. Zdecydowanie polecam. I gdyby ktoś miał w T. zielone
> pomidory na zbyciu, to prosze o kontakt. Na rynkach ani w sklepach nie
> mają :(

Z tego co pamiętam to zielone pomidory nie są zbyt zdrowe, wymagają
starannej obróbki cieplnej.
A najlepsze są w sałatce jarzynowej.
pozdr. Jerzy

10. Data: 2006-11-03 03:52:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"JerzyN" <0...@m...pl> wrote in message

> Z tego co pamiętam to zielone pomidory nie są zbyt zdrowe, wymagają
> starannej obróbki cieplnej.
> A najlepsze są w sałatce jarzynowej.
> pozdr. Jerzy

Marmolada z zielonych pomidorów jest bardzo smaczna - ma też lekko daktylowy
posmak.

i dopiero teraz czas na powidła....
kuchcik
Pigwa