Ziemkiewicz o "Kolonii Poland"

61. Data: 2013-03-19 07:26:39

Temat: Re: Ziemkiewicz o "Kolonii Poland"
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
news:c1d8ffb1-cf46-4456-b0df-

>Obcy nie pytaja, w jakiego boga wierze. Obcy pytaja,
>co potrafie robic i czy robie to dobrze. A widocznie tak jest,
>skoro znajduje tu prace bez zadnego problemu i jestem
>polecana pieknymi listami referencyjnymi.

Mam tak samo. Ze "swoimi".

>Swoi kazali mi sie sprzedawac - dostalabym prace za
>donoszenie, za klamstwa i hipokryzje, za przewaly na
>fikcyjnych przetargach, do ktorych mnie na lewo zapraszano.

Nie zdazylo mi sie.

> Swiat jest dla mnie, a nie ja dla swiata.

Jestes w mylnym bledzie. Swiat jest mimo Ciebie.

62. Data: 2013-03-19 07:38:51

Od: leszek niewiadomski <l...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.03.2013 16:53, schrieb glob:
> [...]
Po góra 20 latach nasz punkt dojścia doskonale symbolizuje reklama samochodu, w
której polscy piłkarze pod dyktando niemieckiego trenera zachwalają "niemiecką jakość
z polskiej fabryki" - pisze. - Polak biega po boisku i poci się przy taśmie
montażowej, Niemiec kieruje i zgarnia zysk. A dlaczego zysk z polskiej fabryki nie
bogaci Polski, tylko Niemcy?

ministrowi Boniemu, gdy tłumaczył fiasko projektów informatyzacji państwa. I nikt mu
nie zaprzeczył. Tak historia zatoczyła koło: państwo neokolonialne, jakim jest III
RP, zamiast wybijać się na niezawisłość, dobrowolnie poddało się ponownej
kolonizacji.

Rzeczy".

> [...]
> że kler tylko kradnie a kapitalista handluje i jak kapitalista może
> korumpować polityków tym bardziej dąży do monopolu swojej firmy. A jak
> widzimy prawo jest ustalane pod taki monopol, gdy znika korupcja
> kapitalista też zaczyna normalnie funkcjonować bo prawa nie może
> omijać i tym samym kwitnie wielobranżowość i socjal pracowniczy. Za to
> kler któremu sprzedali się politycy tylko kradnie i tym samym nie ma
> na szkoły, przedszkola, inwestycje, działalność gospodarczą siě grabi
> i nie jest konkurencyjna upada, albo ledwo żyje i żyje kosztem

Ziemkiewicz pewnie dostal dobrze po ryju za "Polactwo" i teraz stara sie
nie wychodzic z szeregu. Nie ogladam zbyt czesto polskiej telewizorni,
ale jak u znajomych cos obejrze, to dziwie mnie zachodnie geby w
polskich reklamach, obcy aktorzy w polskich filmach ... Pewnie w
ojczyznie maja ich dosyc lub uciekaja przed fiskusem? Jak niejaki
Depardieu? ;-)
ln.
--
"As an online discussion among Poles grows longer, the probability of a
comparison involving a security service, or a calling the opponent an

63. Data: 2013-03-19 07:57:23

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 19 marca 2013 08:26:39 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

> Jestes w mylnym bledzie. Swiat jest mimo Ciebie.

Swiat jest w Nas a my w Nim...
On jest i dla nas i my dla niego tak samo jak jest pomimo nas...
Czy tak trudno poszerzyc swoja przestrzen mentalna by to pojac?
idac dalej:
Bog jest Rzeczywistoscia-Rzeczywistosc jest Bogiem ;)

64. Data: 2013-03-19 08:23:53

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Mar, 07:48, "Chiron" <e...@o...eu> wrote:

> Ja bardziej jednak chciałem nawiązać do innych Twych wątków, w których
> piszesz niepochlebnie o sobie (o Polakach, Polsce)- i zawzięcie nie chcesz
> odpowiedzieć na pytanie o los chłopa pańszczyźnianego w innych krajach
> Europy.

Co do chlopa - nie znam sie na tym.
Wiem co nieco o naszych, polskich sprawach.
Jednak i nimi zajmuje sie bardziej emocjonalnie niz
naukowo - sam widzisz.

> Ja zapraszam Cię tylko do przyglądania się uważnie swoim emocjom,
> myślom- jak spotkasz człowieka, który w obcym dla siebie państwie w czambuł
> potępia swój naród. Może też zauważysz, jak traktują go inni. I dla odmiany:
> spotkasz np Polaka, który w Niemczech chwali się swoją polskością- jak go
> traktują Niemcy.

Nie zrozum mnie zle.
Jestem dumna z tego, ze jestem Polka.
Jednak, poniewaz w swoim zyciu dotykalam
naprawde wielu roznych tematow, dane mi bylo
tym samym poznac wiele roznych problemow.
Nie wszystkie one chlubnie swiadcza o naszym
kraju i o jego mieszkancach.

Za posiadanie wlasnego zdania i gloszenie go
otwarcie, zostalam dotknieta solidnym ostracyzmem.
Temat dotyczyl Kosciola - wymuszano na mnie dzialania
prokoscielne, a sprawa dotyczyla tzw panstwowych
pieniedzy. Moja niezgoda na ominiecie prawa dala
wyzej opisany rezultat.

Mam tyle lat, ile mam - nie ma dla mnie pracy, co tez
jest symptomem "cudownosci" Polski.

Nie jestem odosobniona - wyjechalo juz ponad 2,5 mln
ludzi. Lecz nie wszyscy mowia o sobie tak otwarcie jak
ja. A robie to z nadzieja, ze moze ktos dostrzeze, jak
bardzo boli _przymus_ szukania pracy poza granicami
swojego kraju, a takze swojej Malej Ojczyzny, jaka jest
dla mnie moja ukochana Okolica Rodzinna.

Ja nie wyjechalam po to, by calowac Obcych po stopach.
Wyjechalam, by splacic kredyty, ktorych zaciagniecie
wymusila na mnie moja ojczyzna, i niewiele ma to
wspolnego z moja ewentualna nieporadnoscia.
Jesli juz, to z naiwnoscia, w jakiej utonelam, bedac
przekonana o godnosci ludzi, z ktorymi dane mi bylo
sie zetknac.

Widzisz, ja wzielam kredyt, a teraz aby go splacic,
spakowalam bety i siedze drugi rok za granica.
Sa ludzie, ktorzy inaczej zalatwiaja sobie pieniadze.
Sprzedaja sie partiom, przy biznesowych obiadkach
ukladaja zycie sobie i wspoljedzacym owe obiadki.
Ja ich nie potepiam - mozna rzec jakze banalnie:
"takie jest zycie, ludzie sa tacy sami wszedzie".

Jednak - nie wszedzie ponad50letnia kobieta znajdzie
prace; nie wszedzie jej umiejetnosci i wiedza sa po
prostu doceniane, bez ukladow i wdupewlazenia.

Nie wszedzie tez, pralat jest wazniejszy od burmistrza,
a znajomosc hierarchow purpuratow istotniejsza
od tego, by codziennie rano moc spokojnie spojrzec
w lustro.

To nie ja zagluszam swoje wnetrze, o czym tak ladnie
napisala Iksi. Wrecz przeciwnie - wrzeszcze o tym,
co mi nie pasuje. Bo wiem, ze mozna inaczej.
Bo wiem, ze tysiace mlodych ludzi sa w jeszcze gorszej
ode mnie sytuacji - ja mam blizej niz dalej, a oni stoja na
starcie. Wiem tez, ze _sama jedna_ moge co najwyzej
spakowac sie i wyjechac. Ustapic z drogi ksiedzu i jego
dzwonom, burmistrzowi powiazanemu sznureczkami
ukladow, wszystkim lobbystom, ktorzy walcza o wszystko,
tylko nie o dobro _Polski jako suwerennego kraju z ambicjami_.

Tu, gdzie obecnie przebywam, jestem szanowana za kompetencje.
Nikt sie nie naigrawa ze mnie jako z kobiety.
Rozmawiamy o wszystkim, rowniez o politykach, tutejszych
i polskich, i europejskich. O kosciolach, najrozniejszych.
Urzeka mnie wolnosc mysli. Zachwyca brak ograniczen
wiekowych, plciowych, "ukladowych".

Polka jestem i byc nie przestane.
Marzy mi sie jednak, by moc robic to, co robie tutaj,
w moim kraju. Nawet niekoniecznie za takie same
pieniadze (choc przelicznik jest bolesnie konkretny).

Poki co, pozostane marzycielka, bo nie widze szans,
abysmy kiedykolwiek - jak to sie mowi - dogonili.
Tu nikt nie szumi skrzydlami i nie wymachuje szabelka.
Tu sie po prostu ciezko pracuje, nie tracac cennego
czasu na pielegnowanie historycznych animozji.

Zycie mamy jedno.
Nie potepiajmy nikogo za to, ze probuje je przezyc
godnie.

65. Data: 2013-03-19 08:48:38

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Mar, 08:26, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Użytkownik "Hanka" <c...@g...com>
> Mam tak samo. Ze "swoimi".

Ciesze sie bardzo.

> Nie zdazylo mi sie.

Jak wyzej.
Oraz: nie jestes ponad50letnia kobieta.

> Jestes w mylnym bledzie. Swiat jest mimo Ciebie.

Jestes w mylnym bledzie.

Ja i swiat stanowimy cudowna calosc :)

66. Data: 2013-03-19 09:37:04

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

>Jestes w mylnym bledzie.

>Ja i swiat stanowimy cudowna calosc :)

Swiat bedzie istanial bez Ciebie. Ty bez swiata nie bardzo. Nie ma co sie z
nim rownac ani sugerowac, ze sie go dopelnia. Dopelnianie dobywa sie tylko z
wlasnego egocentrycznego punktu widzenia, czyli maslo maslane.

67. Data: 2013-03-19 10:03:12

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Mar, 10:37, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

> Swiat bedzie istnial bez Ciebie.

Oczywiscie.

> Ty bez swiata nie bardzo.

Powiedzmy, ze oczywiscie, choc zdaje sie
nie sprawdzilismy tego jeszcze.

> Nie ma co sie z
> nim rownac ani sugerowac, ze sie go dopelnia. Dopelnianie dobywa sie tylko z
> wlasnego egocentrycznego punktu widzenia, czyli maslo maslane.

Jestesmy, owszem, pylkiem w kosmosie.
Co nie przeszkadza mi egocentrycznie
(jesli taka Twoja wola)
rozkoszowac sie roznorodnoscia mysli czlowieczej :)

68. Data: 2013-03-19 10:19:46

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nim rownac ani sugerowac, ze sie go dopelnia. Dopelnianie dobywa sie tylko z
> wlasnego egocentrycznego punktu widzenia, czyli maslo maslane.

Bardzo ladny tekst napisal przed chwila Zazolcony,
w innym miejscu psp.
Ale, pasuje jak ulal, rowniez do naszych rozwazan :)

"Każdy, jak widać, ma swoje sposoby na ~ogarnięcie rzeczywistości
(na stworzenie sobie poczucia, że przynajmniej rozumie co się
dookoła dzieje, choćby nawet i tak dalej nie bardzo dawało się
to kontrolować)."

69. Data: 2013-03-19 11:01:34

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
t.googlegroups.com...
> [...]

>(na stworzenie sobie poczucia, że przynajmniej rozumie co się
>dookoła dzieje, choćby nawet i tak dalej nie bardzo dawało się

To raczej dotyczylo chironmagii, ale tak, kazdy ma. Nihil novi. Bynajmniej
te sposoby nie sa symetryczne, jedne to czcza glupota inne sa bardziej
konstruktywne, a niektore nawet weryfikowalne.

70. Data: 2013-03-19 11:33:43

Od: Ruda** <r...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-18 21:57, Ruda** pisze:

> no i już się boję

pieniądze swoje wypłaciłam na wszelki wypadek kilkanaście
przed dziewiąta rano - czyli słowa xmxmxmxm w gówno się zamieniły.
niemniej, troszkę mnię wzdrygnęła zbieżność przypadków, że oto
na drzwiach mojego banku była wiadomość, że o 11 bank zamykają
z powodu zebrania.
ciekawa jestem tylko jak to się przełoży na to co przed chwilą
słyszałam w zerce, że rząd cypryjski opodatkował pieniądze ambasady
polskiej- de facto chyba poleskie. nie znam sie na polityce ani
nomenklaturze jej przypisanej więc zapytuje ??? hę ? ghost ?

Stankiewicz o "Kolonii Poland"
"Bądź moim actimelkiem!"
Reprezentanci narodu biskupów zagarneli pochówek.
Na tok fm
Zażółcony tego uczy obecnie katolicka propaganda.