Zimna woda brzegi rwie

1. Data: 2004-04-04 13:10:27

Temat: Zimna woda brzegi rwie
Od: "Osadnik" <ktoś@ty.jest> szukaj wiadomości tego autora

Mam koncepcję, żeby nie budować jakiś filtrów, czy innych urządzeń
oczyszczających moje "jeziorko", tylko coś znacznie prostrzego.

Chciałbym pompować wodę ze studni, i przez kaskadę dolewać ja do jeziorka. Z
dna, czy skąd kolwiek indziej, tą wodę płynącą dość leniwie, ale zawsze wodę
używał bym do podlewania, (i chyba nawożenia). Pozostałych roślnek ;

Ewentualnie jako zabezpieczenie, na dnie by sobie leżał worek ze słomą i
węglem.

Teraz Pytanie nr2

Studni jako takiej nie ma.... Czy wystarczy wkopać rurę na głębokość 2 -
3.50 m, żeby woda nadawała się do stawiku?

Jak szybko powinna wchodzić woda? jakich pompek używać?

2. Data: 2004-04-04 19:02:52

Temat: Re: Zimna woda brzegi rwie
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest średnia roczna temperatura w Twojej okolicy?
Taką temperaturę ma pompowana ze studni woda.

Chcesz w stawku trzymać jakieś słodkowodne nototenie?

Pozdrawiam calvi

3. Data: 2004-04-04 19:06:31

Od: "Stefan Siudalski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Studni jako takiej nie ma.... Czy wystarczy wkopać rurę na głębokość 2 -
> 3.50 m, żeby woda nadawała się do stawiku?

do wróżki z takim zasobem informacji
bosa tereny gdzie pierwsza woda to 15 , 25 a nawet 70 metrów
więc na jakim poziomie masz wodę?
http://www.radiestezja.alpha.pl

SJS

4. Data: 2004-04-04 19:33:46

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

SJS napisał:
> bosa tereny gdzie pierwsza woda to 15 , 25 a nawet 70 metrów
> więc na jakim poziomie masz wodę?
Mieliśmy kiedyś działkę na dolnej terasie Wisły, tam wystarczyło
kopnąć 1 metr wgłąb:)

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2004-04-04 19:36:39

Od: "Stefan Siudalski" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mieliśmy kiedyś działkę na dolnej terasie Wisły, tam wystarczyło
> kopnąć 1 metr wgłąb:)
>
> Pozdrawiam calvi
ale calvi to nie osadnik więc dane dobre ale nieprzydatne całkowicie
SJS

6. Data: 2004-04-05 03:41:21

Od: "Osadnik" <ktoś@ty.jest> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan Siudalski" <s...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c4pmbr$lu3$1@news.onet.pl...

> do wróżki z takim zasobem informacji
> bosa tereny gdzie pierwsza woda to 15 , 25 a nawet 70 metrów
> więc na jakim poziomie masz wodę?
> http://www.radiestezja.alpha.pl

Aktualnie, woda mi stoi w 2m wykopie ;)

normalnie am stunię (taką zwyczajnąna 4 kręgi) a w niej jest zawsze woda,
mówiąc kródko wydaje mi sę że mieszkam "tylko" 100 m n.p.m , albo nniżej,
(dawniej te tereny 10 000 lat temu przykrywało jezioro ;) ) O wodę
nietrudno, on zawsze gdzieś się sączy.
Tylko kopanie na4m wymaga sprzętu... a ja takowego nie mam, max do 3m mogę
kopać bo jak głębie to ziemia będzie sę odsuwać...

Podam namiary, Gmina Nadarzyn

7. Data: 2004-04-05 07:40:02

Od: "Slawek Styk" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <ktoś@ty.jest> napisał w wiadomości
> [...]
> 3.50 m, żeby woda nadawała się do stawiku?
>
> Jak szybko powinna wchodzić woda? jakich pompek używać?

Moim skromnym zdaniem to się nie uda. Bo: 1. woda będzie miała temp ok.
10st.C. 2. Jakość tej wody będzie bardzo problematyczna.
Wkręcić rurę na glebokosc 3m to nie jest problem. Woda tam pewnie bedzie.
Ale woda podskórna. Z zawartosciea wszelkiego syfku splywajacego z pol i
szamb niestety. Zazelaziona zamanganiona i z duza zawartoscia azatanow czy
azotynow. No tych co sa szkodliwe.
Ja bym tak nie robil.
Pozdrawiam
Slawek S.

8. Data: 2004-04-05 08:06:34

Od: "Slawek Styk" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zazelaziona zamanganiona i z duza zawartoscia azatanow czy
> azotynow. No tych co sa szkodliwe.
> Ja bym tak nie robil.
> Pozdrawiam
> Slawek S.

Dodam jeszcze ze te ostatnie (azotany czy azotyny) powoduja straszny rozwoj
glonow z ktorymi bardzo trudno sobie poradzic. Nie wierz w srodki chemiczne.
Te dzialaja krotko i dlatego maloskutecznie.
PZDR
Slawek S.

9. Data: 2004-04-05 08:28:45

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

SJS napisał:
> ale calvi to nie osadnik więc dane dobre ale nieprzydatne całkowicie

Jeszcze dziś wieczorem będę wył z żalu.

calvi

10. Data: 2004-04-05 22:01:46

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora