Zimowity.

1. Data: 2008-09-29 08:48:47

Temat: Zimowity.
Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
kiedy jest sezon na zakup cebulek zimowitów? Okres spoczynku mają one w
środku lata ale jakoś nie udało mi się ich spotkać o tej porze w sklepie.
Czy dobrym pomysłem jest zasadzenie ich wsród wrzosów?

Pozdr.
D.P.

2. Data: 2008-09-29 23:10:18

Temat: Re: Zimowity.
Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@d...abc.com.pl> napisał w wiadomości
.pl...

Czy dobrym pomysłem jest zasadzenie ich wsród wrzosów?

Mysle, ze tak. One nawet w wysokiej trawie sobie radza.
Z drugiej strony lubia zyzna ziemie a kwasna ziemia szczegolnie zyzna nie
jest (zalozmy, ze dla wrzosow zostala taka przygotowana). Tak wiec ze
wzgledu na kwasny torf moze lepiej zasadzic je gdzie indziej a jesli chodzi
o samo ryzyko zagluszenia przez przykladowy wrzos, to nie przejmowalbym sie
tym akurat.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2008-09-30 06:04:44

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Sep 2008, Bpjea wrote:

> [...]
> o samo ryzyko zagluszenia przez przykladowy wrzos, to nie przejmowalbym sie

No dobrze. Wrzosy odpadają. Pozostaje mi tylko miejsce wśród płożacych
bluszczów. Jest wilgotno, ziemia żyzna, i kwiaty bedą mogły się wesprzeć
jego na lisciach.

Dzieki.

Pozdrawiam,
D.P.

4. Data: 2008-09-30 06:41:07

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz pisze:

> No dobrze. Wrzosy odpadają. Pozostaje mi tylko miejsce wśród płożacych
> bluszczów. Jest wilgotno, ziemia żyzna, i kwiaty bedą mogły się wesprzeć
> jego na lisciach.

Pamiętaj, że na wiosnę zimowity mają wielkie, paskudne liście.

Krzysztof

5. Data: 2008-09-30 07:37:14

Od: Piotr Kieracinski <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wilk pisze:
>na wiosnę zimowity mają wielkie, paskudne liście

u mnie maja ladne :-)

PK

6. Data: 2008-09-30 08:02:23

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Wilk" <w...@m...agh.edu.pl> napisał w wiadomości

> Pamiętaj, że na wiosnę zimowity mają wielkie, paskudne liście.

Nie powiedziałabym, że paskudne. Raczej dorodne.

Pozdrawiam Krycha.

7. Data: 2008-09-30 08:19:26

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Sep 2008, Krzysztof Wilk wrote:

> Pamiętaj, że na wiosnę zimowity mają wielkie, paskudne liście.
>
> Krzysztof

Wszystko i tak sie dobrze składa. Liście zimowitów nie będa widoczne bo
kępa bluszczu nie przyciąga niczyjej uwagi, dopóki nie zakwitna na niej
dziewięćsiły. A po nich będą zimowity.

D.P.

8. Data: 2008-09-30 08:20:38

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 30 Sep 2008, Piotr Kieracinski wrote:

> u mnie maja ladne :-)
>
> PK

Najwazniejsze, żeby ich nie pomylić z jadalnym czosnkiem niedźwiedzim.

D.P.

9. Data: 2008-10-27 12:05:04

Od: Jarosław Błaszkowski <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz pisze:

> Wszystko i tak sie dobrze składa. Liście zimowitów nie będa widoczne bo
> kępa bluszczu nie przyciąga niczyjej uwagi, dopóki nie zakwitna na niej
> dziewięćsiły. A po nich będą zimowity.
>
> D.P.

Pamiętajmy, że zimowity (Colchicum autumnale) zawierają kolchicynę-
substancję używana w genetyce do zaburzenia podziałów chromosomów. Z
tego względu trzeba pamiętać aby nie dotykać części roślin gołymi
palcami i sadzić cebule wyłącznie w rękawiczkach. Dawka śmiertelna to 1g
na 1 kg masy ciała.
Sadzić w ogrodzie Tak- dotykać Nie.

10. Data: 2008-10-27 12:16:03

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Dawka śmiertelna to 1g
> na 1 kg masy ciała.
> Sadzić w ogrodzie Tak- dotykać Nie.

Straszne.1g ziemowita czy 1g kolchicyny?Jeśli czystej kolchicyny, to musiałbym
wpędzlować 10dkg subsatncji,ile to może kosztować?
W kompocie z ziemowita moczyłem nasiona lilii przed siewem,część wzeszła,
czekam co z tego wyjdzie.
Postraszyłeś mocno,postrasz jeszcze konwalią,wawrzynkiem,naparstnicą, daturą,
ostróżką, tojadem,złotokapem itd.
Pozdrawiam.Wstrząśnięty i zmieszany.Mirzan

proszę o radę
czyje to orzechy?
Skrzyp i skrzypopodobne
magnolia "od zera"