Złamanie - ile gips?

1. Data: 2005-12-27 01:22:40

Temat: Złamanie - ile gips?
Od: "Yusek" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, złamałem nogę - kość strzałkowa, jakieś 3cm powyżej kostki, bez
_żadnego_ przemieszczenia, kość po prostu pękła (nie po przekroju tylko na
skos pod kątem około 45 stopni). Założyłem gips i chodzę o kulach. Spożywam
dużo białka i jakieś suplementy(chrząstka rekina) Ile około muszę nosić
gips? Powiedziano mi, że 6 tygodni, ale z tego co wiem to 6 tygodni
wystarcza na złamanie z przemieszczeniem, a tu przemieszczenia nie ma, poza
tym koło kostki kość jest bardziej miękka, więc wydaje mi się, że się
szybciej zrośnie. Czy może ktoś mi odpowiedzieć? To dla mnie bardzo ważne,
bowiem złamanie miało miejsce 18 grudnia a 14 stycznia mam studniówkę i
chciałbym móc chodzić. Czy jest to możliwe? Teraz chodzę o kulach i ta noga
nie jest używana w ogóle, wiem też, że nie miało miejsca pęknięcie wtórne.

pozdrawiam i dziękuję
Yusek

PS: to mój pierwszy post :D

2. Data: 2005-12-27 10:11:29

Temat: Re: Złamanie - ile gips?
Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yusek <y...@w...pl> napisał(a):

> [...]
noga
> nie jest używana w ogóle, wiem też, że nie miało miejsca pęknięcie wtórne.

Przykro mi, Yusek. Ja miałam gips przez 10 tygodni, bo nie chciało się
zrastać. Poza tym - wybaczcie, czytający to specjaliści, bom laik -
otrzymałam od lekarza informację, że zrost kostki długo przechodzi ze stanu
chrząstki do normalnego "skostnienia", i faktycznie dosyć długo miałam
uczucie "sprężynowania" w miejscu złamania. A jeden mądry lekarz /a
chodziłam do kontroli co 2 tygodnie, więc różnych odwiedziłam/ doradził mi
nie tyle leki dostarczające budulca, co usprawniające krążenie żylne, a więc
ułatwiające transport tegoż budulca w miejsce tworzącego się zrostu. Jego
zdaniem upośledzenie krążenia właśnie było powodem tak powolnego zrostu /mam
niewydolność naczyń żylnych i widoczne żylaki, czego żaden ortopeda
wcześniej nie zauważył, ale np. pytano mnie, czy nie nadużywam alkoholu, bo
to też utrudnia zrastanie sie kości.
Ale ty jesteś młodziak, więc może będzie lepiej. Ja wtedy miałam 34 lata...

Ania /mam nadzieję, że liczyłeś też na posty od laików, za to doświadczonych
na własnej skórze, a raczej kości/

3. Data: 2005-12-27 14:11:17

Od: "Yusek" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, z tym że ja nie mam złamanej kostki tylko kość strzałkową i nie mam
problemów z krążeniem. Dzięki za info. Jeśli ktoś jeszcze ma coś do
powiedzenia to bardzo bym prosił.

4. Data: 2005-12-27 20:58:53

Od: "czeremcha" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yusek <y...@w...pl> napisał(a):

> Tak, z tym że ja nie mam złamanej kostki tylko kość strzałkową i nie mam
> problemów z krążeniem. Dzięki za info. Jeśli ktoś jeszcze ma coś do
> powiedzenia to bardzo bym prosił.

Na zdjęciu tak to właśnie wyglądało - parę cm powyżej kostki...

5. Data: 2005-12-27 22:43:13

Od: "marxer" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, z tym że ja nie mam złamanej kostki tylko kość strzałkową i ...

kostke boczna tworzy glowka k. strzalkowej a kostke przysrodkowa
k.piszczelowa.

Nie wazne czy zlamanie z przemieszczeniem czy bez. Kosc zrasta sie tak samo
. Tyle samo trwaja procesy przebudowy kosci. 6tyg to standard. Nic nie
przyspeszysz - zadne chrzastki rekina i inne podobne ;)
Mozesz poprosic o wczesniejsze zdjecie gipsu, po wykonaniu kontrolnwgo rtg,
ale na wlasna odpowiedzialnosc. Moze dojsc do ponownego zlamania a takze do
przemieszczenia( bo kosc jest w tym miejsci slabsza). A wtedy moze konieczna
okazac sie operacja i stabilizacja zlamania przy pomocy plytki i kilku
srubek

Nie ma sie co spieszyc ;)

PZDR

6. Data: 2005-12-28 06:33:27

Od: "candina" <candina[malpa]@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
noga
> nie jest używana w ogóle, wiem też, że nie miało miejsca pęknięcie wtórne.

nie mart sie..do wesela sie zagoi... :)
ale niestety standard to 6 tygodni... i pamietaj ze teraz lepiej to wyleczyc
do konca niz w terminie pozniejszym miec z tym klopoty... a w koncu to jest
noga :)

Re:Niedosłuch::::: hieny z AM poprawcie się, zobaczcie pacjenta, traktujcie go powaznie...
zab madrosci - ?
kołatanie serca - co to moze byc ?
Ucho - pisk
Powiększone węzły chłonne i?