Zlew kuchenny pod oknem

11. Data: 2007-02-23 05:36:43

Temat: Re: Zlew kuchenny pod oknem
Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lut, 21:43, " Nixe" <n...@f...pl> wrote:
> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:erkv1f$eef$1@inews.gazeta.pl>

> Też o tym myślałam w kontekście minusów ;-)
>
> --
> Nixe

Wydaje się to być niezwykle mocnym argumentem;)
est

12. Data: 2007-02-23 05:37:47

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Lut, 22:19, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

> Ale za to prostując się po wyciągnęciu umęczonej glowy spod
> kranu, kontuzji się nie nabawisz ;-)
>
> J.

Ha, ale za to sąsiedzi od razu spostrzegą zmęcznie wypisane na
twarzy;)
est

13. Data: 2007-02-23 06:47:15

Od: " hela" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiem tak, mam tradycyjnie umiejscowiony zlewozmywak, ale czasem
przemieszkuje w domu z umiejscowionym pod oknem i nie zauważyłabym żadnej
różnicy gdyby ktoś nie zapytał, nawet tej natury estetycznej, bo w zasadzie co
to za różnica?
Jeśli o mnie chodzi to pod okno dałabym coś przy czym spędza się najwięcej
czasu i jest okazja podnieść wzrok. Przy zmywaku człowiek raz, raz i ucieka
raczej :), przynajmniej ja tak mam.
A różnice są takie, że jak kran pod oknem to łatwiej kwiatki podlać ale do
otwarcia okna trzeba się wyciągnąć, choć to jeszcze nikomu nie zaszkodziło /
chyba:)/
Problemem może być to, że kanalizacja zwykle nie jest umiejscowiona przy
ścianie zewnętrznej budynku, co powoduje wydłużenie i zawiłość rury
odprowadzającej ze zlewozmywaka, więc potencjalny wrzód.

14. Data: 2007-02-23 07:15:16

Od: "ewka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " hela" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> Problemem może być to, że kanalizacja zwykle nie jest umiejscowiona przy
> ścianie zewnętrznej budynku, co powoduje wydłużenie i zawiłość rury
> odprowadzającej ze zlewozmywaka, więc potencjalny wrzód.

Sluszna uwaga, jesli kanalizacja jest umiejscowiona w poblizu okna to
problemu nie ma, jesli dosc daleko to problem moze sie pojawic w postaci
wlasnie odplywu, czyli ustawienia rurki odplywowej pod odpowiednim katem.

Jesli natomiast taki problem sie nie pojawia to nie widze zadnych minusow.
Sama mam w kuchni zabudowe dookola wiec i tam gdzie jest okno, ktore wlasnie
jest wyzej na tyle, ze spokojnie miesci sie prawie caly pasek z kafelkami,
ktore ida dookola i nie widze zadnych minusow takiego rozwiazania. U mnie
akurat tylko plusy dzieki dobremu zagospodarowaniu przestrzeni, mimo malej
kuchni. Wrecz zlewozmywak moze calkiem ciekawie wygladac na scianie z oknem,
nawet gdzies widzialam takie rozwiazanie w gazetach o urzadzaniu mieszkania.
Akurat przy projektowaniu kuchni to bardziej sie liczy, by dobrze przemyslec
co obok czego ma byc, by sobie ulatwic prace i poruszanie po kuchni, a to w
jakim miejscu ustawisz sobie zlew moim zdaniem nie ma znaczenia, jesli od
srony technicznej nie bedzie problemu.

Ja np. w nietypowym miejscu ustawilam szafke na plyte i piekarnik, kazdy kto
zna ustawienie tych mieszkan jak przychodzi do nas to sie najpierw dziwi, ze
w tym miejscu, a potem przyznaje, ze calkiem fajne rozwiazanie i daje wiecej
pola do popisu przy reszcie, bo zwalnie miejsce, w ktorym docelowo mial byc
piec.

--
pozdr,
ewka

15. Data: 2007-02-23 19:16:57

Od: "wowa" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "poranna.kawa" <c...@g...com> napisał w wiadomości
s.com...

Wydaje się to być niezwykle mocnym argumentem;)

Jak człowiek młody i zdrowy to żaden argument. Mam teraz zlew wpuszczany w
blat i pod oknem (bez szafki :(). Do mycia musisz się trochę pochylić do
przodu, kilka minut i kręgosłup wrzeszczy :( . Dawniej miałem szafkę i
było dobrze (zlew w innym miejsu). Dla mnie argument nie do pobicia :)
Wojtek
--
Żywiec - prawie jak piwo!

16. Data: 2007-02-23 20:01:19

Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> Wydaje się to być niezwykle mocnym argumentem;)
>

> Jak człowiek młody i zdrowy to żaden argument.

Ale dla oczu zdrowiej bo jaśniej :D

17. Data: 2007-02-24 15:03:36

Od: salamon <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

hela napisał(a):
> Jeśli o mnie chodzi to pod okno dałabym coś przy czym spędza się najwięcej
> czasu i jest okazja podnieść wzrok. Przy zmywaku człowiek raz, raz i ucieka
> raczej :), przynajmniej ja tak mam.

Ja przy zlewozmywaku pod oknem spędzam kilkanaście minut, bo zmywam "jak
się uzbiera" a nie każdą upapraną filiżankę czy łyżeczkę.
A że mieszkam na paterze, to wzrok chętnie podnoszę i kontempluję
przechodzące pod oknem księżniczki ;-)

SALAMON

18. Data: 2007-02-25 12:54:33

Od: "Smash" <s...@a...niemamnie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "piper" <l...@Y...Do.Not.Exist.Go.Away> napisał w
> wiadomości news:slrn.pl.etrpme.2ok.localuser@You.Do.Not.Exist.G
o.Away...

> 3. Nie można się głową oprzeć o szafkę nad zlewem :(
> Wojtek
> --

Parsknąłem jak to przeczytałem, aczkolwiek prawdziwe.

nei nadwyręża tak mięsni okołokręgosłupowych, u mnie dziala rewelacyjnie.

pozd
Adam

19. Data: 2007-02-26 15:08:38

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "salamon" <s...@b...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
> się uzbiera" a nie każdą upapraną filiżankę czy łyżeczkę.
> A że mieszkam na paterze, to wzrok chętnie podnoszę i kontempluję

To jeszcze moje 3 grosze.
Zaleta zlewu pod oknem jest to, że w czasie mycia naczyń można sobie przez
to okno powyglądać... ale
Jeśli będziesz miała zmywarkę, to rzadko będziesz prawdopodobnie będziesz
coś robiła przy zlewie i wtedy korzystniej jest mieć blat roboczy przy
oknie, a zlew gdzieś dalej.

Jeszcze w sprawie zmywarki... ustawia się ją raczej przy zlewie z łatwym
dostępem do kosza na śmieci z z łatwym wyładowywaniem rzeczy ze zmywarki.
Zadbaj o to, by ustawienie zlewu pod oknem nie kolidowało z funkcjonalnością
zmywarki.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

20. Data: 2007-03-09 10:02:19

Od: "gdaMa" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, zesztywniałymi z zimna paluchami Nixe wyklikał(a):
> Jakie są plusy, a jakie minusy takiego rozwiązania?
> Na pewno plusem jest to, że mi się podoba :)
> Ale nie zawsze to, co ładne, jest praktyczne i funkcjonalne.
> Poproszę o opinie (najchętniej samych użytkowników, ale nie tylko).

Wolałam tą przestrzeń wykorzystać na dużą powierzchnię roboczą - w ciągu
dnia odpowiednio doświetlone a na wieczór mam zamontowane światło nad tym
blatem. Często siedzę na blacie i dyndając nogami robię za 'pelargonię' ;).
Zlew mam obok - mały, a dalej zmywarka. Sama czynność (zmywanie) nie
dostarcza wielu wrażeń pozytywnych wiec po co 'oszukiwać' się ładnym
widokiem z okna ;)

--
Pozdrawiam *gdaMa* (Magda)

kredyt na remont