Zlewowe rozterki

11. Data: 2011-11-05 22:28:37

Temat: Re: Zlewowe rozterki
Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

Teraz przeczytałem cały tamten wątek.
Podobną odpowiedź do mojej już dostałeś.
http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/msg/4538cb
5836d414b4?hl=pl
Spirala nie wyczyści tak zapchanej rury, w przypadku mojego bloku
przyjechała firma, która wprowadziła od dołu wąż z jakąś dyszą i pod
dużym ciśnieniem przeczyścili rurę od samego dołu do samej góry. No
niestety po kilku latach pion ponownie się zapchał i skończyło się na
jego wymianie.

12. Data: 2011-11-06 03:08:24

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-03 09:57, Big Jack pisze:

> Wariant B to jest w tej chwili. Problem dotyczy zjawiska dawno już
> przeze mnie opisanego
> http://groups.google.com/group/pl.rec.dom/browse_thr
ead/thread/85b7b3779c0a9f53/4028bd9187233ec6?hl=pl&q
=%22syfon%22+author:Big+author:Jack#4028bd9187233ec6

> lub krócej http://tinyurl.com/6396yhl A
> ponieważ moja SM jest tylko i wyłącznie od brania i defraudowania
> pieniędzy, to muszę znaleźć jakieś zastępcze rozwiązanie, stąd pomysł na
> wydłużenie syfonu. Może wtedy podciśnienie powstające przy wpuszczaniu
> do pionu ścieków przez sąsiada z góry nie da rady wyssać w ten
> sposób wydłużonego słupa wody. O zapychanie syfonu odpadami stałymi
> jestem spokojny, nie będzie to miało miejsca.

Najprościej, to mieć zatkane oba odpływy ze zlewów korkiem, wtedy wody z
syfonu nie wyssie, bo nie będzie jak. Można też jak ktoś wcześniej
zauważył zastosować coś takiego, jak przy odpowietrzaniu wina - znacznie
większy przekrój poniżej poziomu:
http://screenshooter.net/3622896/jmcoiwq
Ale nie wyeliminuje to bulgotania, no i oczywiście ten większy przekrój
w danym miejscu, musi być nieco większy, niż objętość całej wody w syfonie.
Ale jak tymczasowo, to ja bym korkiem zatkał, tylko w momencie
użytkowania korek wyciągał.

13. Data: 2011-11-06 08:14:19

Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem co miał na mysli, ale ja jutro robię pierwszy obciag wina. Moze
> to o to chzilo? ;)

Pierwszy?!
mi już winko z tegorocznej wiśni się kończy, 40l było, a chętnych do
degustacji młodego wina nie brakowało..
Dobrze że winogrono obrodziło... z tym że przyjdzie na nie jeszcze
poczekać bo cały czas bombelkuje..

14. Data: 2011-11-06 13:44:45

Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał(a):

> [...]
> w danym miejscu, musi być nieco większy, niż objętość całej wody w syfonie.
> Ale jak tymczasowo, to ja bym korkiem zatkał, tylko w momencie
Korek zadziała jak zlew czy umywalka nie będą miały przelewu. A że wszystkie
mają to nie zadziała.

15. Data: 2011-11-06 15:18:48

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
tranet.pl
*nadir* napisał(-a):

> [...]
> podobno to przypadłość rur żeliwnych, są bardziej chropowate i różne
> lepkie substancje łatwiej do nich przywierają. Podjęliśmy(wspólnota)
> decyzję o wymianie pionów kanalizacyjnych z żeliwnych na plastikowe i
> jak ręką odjął. Jak się tak bliżej temu przyjrzeć, to ma sens. Kiedy
> średnica pionu jest za mała i woda spływająca z góry zajmuje cały jej
> przekrój, to może się zdarzyć, że podciśnienie zassa wodę z
> najbliższego syfonu. Jeżeli macie piony plastikowe, to może samo
> czyszczenie pomoże, ale
> trzeba to zrobić odpowiednią metodą, bo spiralą się tego nie zrobi.

Rury żeliwne, ponad 20 lat. Fi mi nie znane, mimo, że kiedyś byłem na
dachu i wylot widziałem. Wejść tam samodzielnie praktycznie
niewykonalne, bo dach dopiero co po remoncie i SM trzęsie się o jego
uszkodzenie. Jednocześnie nie widzę sposobu nakłonienia ich do naprawy.
Chyba że sąd. Pieniądze biorą szybko i chętnie. W zamian nic lub prawie
nic od siebie.

--
Big Jack
////// GG: 660675

16. Data: 2011-11-06 15:25:45

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
t.pl
*BQB* napisał(-a):

> Najprościej, to mieć zatkane oba odpływy ze zlewów korkiem, wtedy
> wody z syfonu nie wyssie, bo nie będzie jak.

I też tak czasami robię, ale na dłuższą metę jest to strasznie
upierdliwe. Poza tym jak pralka wypuszcza wodę, to któryś korek i tak
zostaje "wysadzony". Jednoczesnie jest to dowód na niedrożność wylotu na
dachu

> [...]
> wcześniej zauważył zastosować coś takiego, jak przy odpowietrzaniu
> wina - znacznie większy przekrój poniżej poziomu:

Byłbym słokonny coś takiego zrobić, ale jak mi ma bulgotać podczas
wpuszczania ścieków przez sąsiada z góry, to po co?

--
Big Jack
////// GG: 660675

17. Data: 2011-11-06 15:26:25

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
zeta.pl
*kogutek* napisał(-a):

> Korek zadziała jak zlew czy umywalka nie będą miały przelewu. A że
> wszystkie mają to nie zadziała.

Mój nie ma

--
Big Jack
////// GG: 660675

18. Data: 2011-11-06 19:26:08

Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-06 16:25, Big Jack pisze:
> [...]
>
> Byłbym słokonny coś takiego zrobić, ale jak mi ma bulgotać podczas
> wpuszczania ścieków przez sąsiada z góry, to po co?

Będzie bulgotać słabiej i nie będzie śmierdzieć :P

19. Data: 2011-11-06 20:04:13

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
t.pl
*BQB* napisał(-a):

> Będzie bulgotać słabiej i nie będzie śmierdzieć :P

Nie może śmierdzieć i nie może bulgotać. I takie rozwiązanie muszę
znaleźć. Jak się kiedyś zbetonię i będę miał zły dzień, to zapianuję
pion powyżej mojego wejścia do niego :D Wtedy nie tylko ja nie będę
miał problemu, ale dotknie on jeszcze bardziej sąsiada z góry ;) Może we
dwóch damy rady chwycić SM za mordę i skłonić do naprawy tej, de facto,
bzdury.

--
Big Jack
////// GG: 660675

20. Data: 2011-11-20 08:00:17

Od: "Edi" <e...@w...vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości
t.pl

> Będzie bulgotać słabiej i nie będzie śmierdzieć :P
miałem taki sam problem.Okazało się ,że zatkana brła wentylacja na dachu

Sztućce Steinbach (?)
Sterownik do pieca z podajnikiem
Gdzie kupić tanio drewno na opał?
Regulator do grzejników z opcją programowania
Jaka zmywarka