Zlewowe rozterki

21. Data: 2011-11-20 14:23:44

Temat: Re: Zlewowe rozterki
Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 3 listopada 2011, 08:25:29 UTC+1 użytkownik Big Jack napisał:
> Potrzebuję Waszej pomocy w rozwianiu pewnych wątpliwości. Na rysunku
> (...)
> łatwo jak w *B* czy też może będą jakieś problemy?

Twoim problemem jest "powietrze" z pionu kanalizacyjnego wpychane do Twojej
mieszkaniowej kanalizacji (sprawdź sobie ile w syfonie zostało wody po takiej akcji).
Rura pionowa jest tak zarośnięta, że spływająca woda działa jak korek przesuwający
się w dół (woda z pralki, zmywarki wypływa pod ciśnieniem, a sąsiad ma za tymi
urządzeniami krótki odcinek szerszej rury kanalizacyjnej, by przepływ odbywał się
tylko grawitacyjnie). I masz rację, że chcesz zwiększyć słup wody w syfonie
przeciwstawiając go ciśnieniu atmosferycznemu w kanalizacji. Ale dokąd będziesz tak
przedłużał? Do sąsiada na dole?
Można wyrównać ciśnienia w pionie przed spływającą wodą a za nią, poprzez
umieszczenie obok rurki wyrównującej ciśnienia. Ale o takim rozwiązaniu w kanalizacji
nie słyszałam.

--
Pozdrawiam :)
JM

22. Data: 2011-11-23 11:24:31

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
tranet.pl
*Edi* napisał(-a):

> miałem taki sam problem.Okazało się ,że zatkana brła wentylacja na
> dachu

To że jest zatkana, to nie mam wątpliwości. Problem w tym, że żadnego
osła ze SM nie można siłą zaciągnąć na ten dach żeby to odkorokował

--
Big Jack
////// GG: 660675

23. Data: 2011-11-23 11:38:59

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
5273.JavaMail.geo-discussion-forums@yqni5
*JaMyszka* napisał(-a):

> [...]
> poprzez umieszczenie obok rurki wyrównującej ciśnienia. Ale o takim
> rozwiązaniu w kanalizacji nie słyszałam.

Gdyby to powietrze było wpychane do mojego zlewu, to w pierwszej
kolejności wywalało by mi do niego wodę z syfonu, a tak się nie dzieje.
Natomiast widać w trakcie tego zjawiska jak opada jego poziom. Dlatego
będę się upierał, że spływajaca woda z góry wytwarza podciśnie w pionie
kanalizacyjnym i żeby się ono wyrównało jest w pierwszej kolejności
wyciągana woda z mojego syfonu. Nie wiem ile będę musiał go przedłużać.
Na razie chce to zrobić w obrębie własnego mieszkania ;) Wody w syfonie
trochę zostaje, ale tyle że powstające podciśnienie je podnosi do
monentu kiedy zacznie zaciągać powietrze. Wtedy woda opada i znowu się
pdonosi, etc. Stąd to bulgotanie. Myślę, że jakbym wydłużył słup wody,
to wartość podciśnienia już by może nie dawała rady wyciągać jej z
syfonu. To takie rozwiązanie zastępcze, bo na zmuszenie SM do naprawy
tej pierdoły to już mi brak pomysłów :/

--
Big Jack
////// GG: 660675

24. Data: 2011-11-23 11:54:26

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Nov 2011 12:38:59 +0100, Big Jack napisał(a):
> To takie rozwiązanie zastępcze, bo na zmuszenie SM do naprawy
> tej pierdoły to już mi brak pomysłów :/
A może wystarczy coś takiego zamiast kombinować z kilometrem rurek?
http://allegro.pl/napowietrzacz-kanalizacji-50-capri
corn-i1904342707.html

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? ---------------> http://zwijaj.pl/

25. Data: 2011-11-23 13:21:48

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
h.priv.pl
*Pooh* napisał(-a):

> A może wystarczy coś takiego zamiast kombinować z kilometrem rurek?
> http://allegro.pl/napowietrzacz-kanalizacji-50-capri
corn-i1904342707.html

No dobra, ale powiedz mi, w którym miejscu dla mnie dostępnym mam to
zamontować? vide zdjęcie http://i40.tinypic.com/rtkyfk.jpg
http://i44.tinypic.com/2u3xun4.jpg

--
Big Jack
////// GG: 660675

26. Data: 2011-11-23 13:39:07

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Nov 2011 14:21:48 +0100, Big Jack napisał(a):
> No dobra, ale powiedz mi, w którym miejscu dla mnie dostępnym mam to
> zamontować? vide zdjęcie http://i40.tinypic.com/rtkyfk.jpg
> http://i44.tinypic.com/2u3xun4.jpg
Dokładnie w tym miejscu - pod zlewem.
Wsadzić np trójnik w ścianę - od niego w górę rurka do napowietrzacza.

--
Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

Dołącz do tych, którym zależy. http://zwijaj.pl/

27. Data: 2011-11-23 14:53:11

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
h.priv.pl
*Pooh* napisał(-a):

> Dokładnie w tym miejscu - pod zlewem.
> Wsadzić np trójnik w ścianę - od niego w górę rurka do napowietrzacza.

Ok, rozumiem. Rzuć jeszcze raz okiem na zdjęcia i powiedz mi, czy
gdybym dospawał na szczycie kolanka - tuż przed miejscem gdzie zaraz
cały odpływ przechodzi w rurę harmonijkowa - kawałek "komina" na
szczycie którego umieściłbym taki napowietrzacz, to czy ma to sznase
zadziałać w tym sensie, że będzie zaciągać powietrze przez napowietrzacz
zamiast wyciągać wodę z syfonu, no i co jest równie ważne, w razie
wypuszczania większej ilości ścieków przeze mnie (np. spust z pralki
albo wypuszczenie wody z obu komór zlewu) nie pozwoli wydostać się
wodzie przez ten napowietrzacz? Bo, że powietrze puszcza w jedną stronę
to doczytałem, ale jak to się ma do szczelności dla wody w kierunku
zaporowym?

--
Big Jack
////// GG: 660675

28. Data: 2011-11-23 17:25:22

Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 23 Nov 2011 15:53:11 +0100, Big Jack napisał(a):

> W wiadomości
h.priv.pl

> to czy ma to sznase zadziałać
Jeśli uda Ci się to szczelne zrobić...
Ja bym z żadnym spawaniem czy klejeniem nie kombinował tylko spróbował
jakieś gotowe złączki zastosować.

> no i co jest równie ważne, w razie
> wypuszczania większej ilości ścieków przeze mnie (np. spust z pralki
> albo wypuszczenie wody z obu komór zlewu) nie pozwoli wydostać się
> wodzie przez ten napowietrzacz?
Ni używałem tego, nie wiem, pewnie nie wypuści. Pozostaje Ci zainwestować
te 5 zł + przesyłka i przeprowadzić testy.

Poza tym niekoniecznie tutaj musisz to montować - może jest gdzieś miejsce
na pionie gdzie możesz taki napowietrzacz przyczepić?

29. Data: 2011-11-23 18:06:33

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
.priv.pl
*Pooh* napisał(-a):

> [...]

> Poza tym niekoniecznie tutaj musisz to montować - może jest gdzieś
> miejsce na pionie gdzie możesz taki napowietrzacz przyczepić?

Właśnie że problem w tym, że miejsca na gotowe złączki za dużo nie ma.
Znalazłem nawet napowietrzacze w komplecie z trójnikiem
http://mcalpine.pl/site/katalog/91 ale montażu nie ułatwiałoby ukośne
wejście do pionu. Miejsce montażu ogranicza się praktycznie do tego co
widać na zdjęciach. W przeciwnym razie musiałbym pruć ściany,
dezorganizować życie sobie i sąsiadom. Ale już prędzej bym zrobił włam
na dach i wyciorem potrakotował pion, w pięć minut rozwiązał problem i
nie czekał na zmiłowanie zasranego prezesa SM. Tak czy owak, zmiana
koncepcji ;)

--
Big Jack
////// GG: 660675

30. Data: 2011-11-24 18:34:45

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
net.pl
*Big Jack* napisał(-a):

> Tak czy owak, zmiana
> koncepcji ;)

Układ zestwiony. Nawet udało się znaleźć odpowiednie rurki żeby bez
cudowania to poskładać. Testy trwają :)

--
Big Jack
////// GG: 660675

Sztućce Steinbach (?)
Sterownik do pieca z podajnikiem
Gdzie kupić tanio drewno na opał?
Regulator do grzejników z opcją programowania
Jaka zmywarka