Data: 2010-10-25 20:10:19
Temat: Re: Zmień Hitlera na globa i Przeczytaj.
Od: glob <r...@g...com>
Pokaż wszystkie nagłówki
Re: Zmień Hitlera na globa i Przeczytaj.
Wiadomość:
Ikselka napisał(a):
> Dnia Mon, 25 Oct 2010 21:01:18 +0200, Ghost napisaďż˝(a):
>
> > U�ytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisa� w wiadomo�ci
> > news:f1bsenudg4o4$.1c0sd8wxeidi7$.dlg@40tude.net...
> >> Dnia Mon, 25 Oct 2010 19:13:26 +0200, Paweďż˝ napisaďż˝(a):
> >>
> >>> U�ytkownik " Iwon(K)a" <i...@W...gazeta.pl> napisa� w wiadomo�ci
> >>> news:ia4dp8$rug$1@inews.gazeta.pl...
> >>>> Ikselka <i...@g...pl> napisaďż˝(a):
> >>>>
> >>>>> Mo�e jednak popro� kole�ank� o link... zw�aszcza do tego wyganiania
bym
> >>>>> teďż˝
> >>>>> prosi�a.
> >>>>
> >>>> a co, zmienily Ci sie poglady??
> >>>
> >>> nie, wystarczy, �e u�y�a innego s�owa i ca�a krytyka jest
bezpodstawna ;)
> >>>
> >>
> >>
> >> Wyrazi�am si�, �e gdyby moje dziecko spyta�o mnie, czy mo�e
przyprowadziďż˝
> >> na Wigili� swego partnera homo, to odm�wi�abym.
> >> Dla os�b prosto (�eby nie powiedzie� prostacko) rozumuj�cych to jest
> >> "wyganianie", dla mnie tylko wolno�� osobista w moim w�asnym domu.
> >
> > Cytaty pokazuja cos innego.
>
> Gdzie sďż˝ owe cytaty?
Zupełnie jak kaczka pragnie władzy ikselcia też masz sny o
potędze........................
W tym samym tonie opisuje masy Goebbels:
Ludzie nie pragna niczego innego poza tym, zeby nimi przyzwoicie
rzadzic . Sa dla niego niczym wiecej niz kamien dla rzezbiarza. Wodz i
masy - to nic innego niz malarz i farby ." W innej ksiazce Goebbels
daje dokladny opis zaleznosci osobnika sadystycznego od jego obiektow;
jak bardzo czujesie slaby i pusty, jesli nie ma nad kims wladzy, i jak
bardzo wladza ta przydaje mu nowych sil. A oto relacja Goebbelsa o
tym, co sie rozgrywa w nim samym:
Czasem opada czlowieka gleboka depresja. Mozna japrzezwyciezyc
jedynie, jezeli stanie sie znowu w obliczu mas. Ludzie to zrodlo
naszej mocy. Wymowne sa relacje niemieckiego przywodcy tak zwanego
Frontu Pracy - Leya, na temat tego szczegolnego rodzaju wladzy nad
ludzmi, ktory hitlerowcy zwa wodzostwem. Omawiajac cechy wymagane od
hitlerowskiego przywodcy oraz sposoby ksztalcenia przywodcow, pisze
on:
Chcemy wiedziec, czy ludzie ci posiadaja wole
dowodzenia i panowania, jednym slowem, rzadzenia... Chcemy rzadzici
cieszyc sie tym... Bedziemy uczyc tych ludzi jazdy konnej... aby dac
im uczucie absolutnej dominacji nad zywym stworzeniem. To samo
akcentowanie mocy znajdujemy rowniez
w sformulowaniu Hitlera dotyczacym celow wychowania. Twierdzi on, ze
calosc wychowania i rozwoju ucznia powinna zmierzac do przekonania go,
ze bezwzglednie gorujenad innymi. To, ze w innymn miejscu Hitler
oswiadcza, iz
chlopca nalezy uczyc znosic niesprawiedliwosc bez protestu, nie
zaskoczy juz - mam nadzieje - czytelnika. Sprzecznosc ta jest typowa
dla sado-masochistycznej ambiwalencji zadzy wladzyi dazenia do
uleglosci.
Chec posiadania wladzy
nad masami dopinguje czlonkow
elity , przywodcow hitlerowskich. Jak tego dowodza przytoczone cytaty,
przejawiaja oni te zadze wladzy ze zdumiewajaca niemal szczeroscia.
Czasami ujmuja to w sposob mniej agresywny, podkreslajac,
ze to same masy pragna, aby nimi rzadzono. Czasami koniecznosc
schlebiania masom, a tym samym ukrywania cynicznej pogardy, jaka
siedla nich zywi, prowadzi do takich wybiegow jak u Hitlera, kiedy ten
mowiac oinstynkcie samozachowawczym,
ktory u niego, jak sie pozniej przekonamy, znaczy mniej wiecej tyle
cozadza wladzy, powiada, ze u Aryjczykow instynkt samozachowawczy
osiagnal najszlachetniejsza forme, poniewaz Aryjczyk dobrowolnie
podporzadkowuje swoje ego zyciu spolecznosci, a jesli nadejdzie taka
chwila,gotow takze zlozyc je w ofierze .
Podczas gdy przywodcy przede wszystkim upajaja sie wladza, masy nie sa
bynajmniej pozbawione sadystycznych uciech. Obiektami ich sadyzmu
staja sie rasowe i polityczne mniejszosci w Niemczech, a takze i inne
narody, okreslane jako slabe albo chylace sie do upadku. Kiedy Hitler
i jego biurokracja rozkoszuja sie wladza nad niemieckimi masami, te
same masy uczy sie rozkoszowania wladza nad innymi narodami i
kierowania sie zadza panowania nad swiatem.
Hitler nie waha sie przedstawic checi wladania swiatem jako celu
swojego lub swojej partii. Wykpiwajac pacyfizm mowi:
Istotnie, pacyfistyczno-humanitarna idea moze, idea moze byc wcale
niezla, jesli tylko uprzednio czlowiek na najwyzszym poziomie
zdobedzie i ujarzmi swiat, tak ze bedzie jedynym panem tego globu. I
dalej:
Panstwo, ktore w epoce rasowego zatrucia poswieca sie pielegnowaniu
swoich najlepszych elementow rasowych, musi pewnego dnia stac sie
panem swiata. Hitler usiluje zazwyczaj uzasadniac i usprawiedliwiac
swoja zadze wladzy. Oto jego glowne racjonalizacje:
jego panowanie nad innymi ludami ma na celu wlasne dobro oraz dobro
swiatowej kultury; zadza wladzy jest zakorzeniona w odwiecznych
prawach natury, on zas jedynie uznaje i przestrzega tych praw; sam
dziala na rozkazsily wyzszej - Boga, Losu, Historii, Natury; jego
daznosc do panowania to tylko obrona przed usilowaniami drugich, aby
zapanowac nad nim i nad narodem niemieckim, sam bowiem pragnie tylko
pokoju i wolnosci. Przykladem pierwszego typu racjonalizacji jest
nastepujacy ustep z Mein Kampf :
Gdyby narod niemiecki w swoim historycznym rozwoju osiagnal taka
zbiorowa jednosc, jaka cieszyly sie inne narody, to Rzesza Niemiecka
bylaby dzis zapewne pania tego swiata. Opanowanie swiata przez Niemcow
mogloby , zdaniem Hitlera, doprowadzic do pokoju opartego nie na
palmowej galazce pacyfistycznych placzek, lecz na zwycieskim mieczu
narodu panow, ktory pchnie swiat w sluzbe wyzszej kultury .
Zapewnienia Hitlera, ze nie tylko dobrobyt Niemiec jest jego celem,
ale ze jego
celem, ale ze jego dzialalnosc sluzy najlepszym interesom cywilizacji
w ogole, byly w ostatnich latach dobrze znane kazdemu czytelnikowi
gazet....
|