Zmywarka a brudne naczynia ?

1. Data: 2009-02-11 20:23:11

Temat: Zmywarka a brudne naczynia ?
Od: "/// kaszpir ///" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym kupić do domu zwywarkę. W rachubę wchodzi zmywarka max 45cm
wolnostojąca.
Jako że cały sprzęt AGD w kuchni (lodówka , kuchenka) mam firmy Amica ,
także chce kupić polski produkt tej marki ;)

Znajomy powiedział mi coś co bardzo mnie zniechęciło do zmywarki ...
Jego znajomi płuczą w wodzie talerze przez włożeniem ich do zmywarki ...
Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
zmywarkę :(

Nie ukrywam że mnie to lekko zmartwiło , bo p oco mi zmywarka jeśl najpierw
muszę opłukać/umyć naczynia ?

Czy to prawda ? Czy może jakiś "mit"?
Czy zatem mogę włożyć brudne naczynia do zmywarki ?

No i druga rzecz.

Rodzina 2 + 2 , w tym 2 małych dzieci (2 latka). Nie jemy jakiś
wielodaniowych obiadów i raczej góry talerzy nie ma ...

Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni , ale znów mi powiedziano że
brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka nie
umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

Nie ukrywam że zmywarka miała by nas zupełnie "odciązyć" z zmywania i
chciałbym zmywarkę używać co kilka dni a brudne naczynia / talerze i itd
miały by sobie leżeć i czekac na zmywanie zmywarką ...

Jak to zatem jest ?

2. Data: 2009-02-11 20:37:20

Temat: Re: Zmywarka a brudne naczynia ?
Od: "MB" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
> zmywarkę :(

Bzdura... Każda zmywarka ma zestaw filtrów które zapobiegają jej zapchaniu.
Ja zgarniam jedynie "grubsze" resztki jedzenia z talerzy zanim wstawię je do
zmywarki i do tej pory nie zauważyłem aby którykolwiek z filtrów się
zapchał. Jedyna pozostałość jaka wymagała usunięcia z filtrów do drobne
kłaczki papieru pochodzącego z etykiet słoików.

> Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni , ale znów mi powiedziano że
> brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka
> nie umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

Kolejna bzdura... Niekiedy uruchamiam zmywarkę po tygodniu i nie zdarzyło
się jeszcze aby czegoś nie domyła. Pozostawianie jednak brudnych naczyń
przez kilka dni w zmywarce niesie jednak ze sobą inną niedogodność. Resztki
jedzenia mogą zacząć się rozkładać i cóż... brzydko pachnieć. Ja mieszkam w
tej chwili sam i nie przeszkadza mi pozostawienie lekko uchylonych
drzwiczek. Dzięki temu to co ma zaschnąć - zaschnie, a nie kisi się i
śmierdzi.

Pozdrawiam
MB

3. Data: 2009-02-11 20:56:23

Od: lukas <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 11-02-2009 o 21:23:11 /// kaszpir /// <a...@a...pl> napisał(a):

> Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni

nie robiąc obiadów i tylko dwa śniadania przy 4 osobowej rodzinie mam
zmywarkę 60 codziennie wypchaną

lukas
gg:4407885;icq:248888549;jabber:lukas[at]jabber.icp.
pl;tlen:lukasew
http://pl.lostpedia.wikia.com Zwijasz? - http://www.zwijaj.pl

4. Data: 2009-02-11 21:28:27

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozważ poważnie 60 cm. Te dodatkowe 15 cm z pewnością się jakoś
wygospodaruje. U mnie przy rodzinie 2+1 znywarka 60 leci prawie codziennie
(garnki i patelnie myję w zlewozmywaku).
Niczego nie trzeba spłukiwać, ale nie wkładamy resztek do zmywarki (kości,
makaron, się nie rozpuszczą)
Jacek

5. Data: 2009-02-11 21:31:47

Od: Sierp <s...@n...netgrr> szukaj wiadomości tego autora

MB pisze:

> Kolejna bzdura... Niekiedy uruchamiam zmywarkę po tygodniu i nie zdarzyło
> się jeszcze aby czegoś nie domyła.

hmm, no wlasnie
co prawda ze szklankami itp nie mam problemu, ale jak np. w garnku myje
ziemniaki albo makaron, to nie ma szans aby zmywarka zmyla mi tą obwódkę
po gotujacej sie wodzie
Normalne?

Zmywarka bosh'a 45cm, program automatyczny, uzywana sol, proszek i
nablyszczacz - wszystko calgonit

Sierp

6. Data: 2009-02-11 21:53:02

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2009-02-11 21:23, Niejaki/a /// kaszpir /// bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> [...]
> Jako że cały sprzęt AGD w kuchni (lodówka , kuchenka) mam firmy Amica ,
> także chce kupić polski produkt tej marki ;)

Amica robi pare dobrych rzeczy. Ale jak mawial moj poprzedni szef - jak
cos jest do wszystkiego to znaczy ze jest do niczego i tu sie wyjatkowow
z nim zgadzam ;-) Zmywarki jednak bym ich produkcji nie kupil.

> Znajomy powiedział mi coś co bardzo mnie zniechęciło do zmywarki ...
> Jego znajomi

10-ta woda po kisielu znaczy sie ? ;-)

> płuczą w wodzie talerze przez włożeniem ich do zmywarki ...
> Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
> zmywarkę :(

urban legends

> [...]
> brudne talerze (garnki i itd) jak na nich brud zaschnie to ich zmywarka nie
> umyje i dlatego powinno się brudne naczynia najpierw obmyć ...

j.w.

> Nie ukrywam że zmywarka miała by nas zupełnie "odciązyć" z zmywania i
> chciałbym zmywarkę używać co kilka dni a brudne naczynia / talerze i itd
> miały by sobie leżeć i czekac na zmywanie zmywarką ...

2+2, 45-tka i zmywanie co pare dni? Zapomnij! Zwlasza ze fajnie jest
wrzucic tez do zmywarki jakis garnek czy 2

BTW Zdajesz sobie sprawe ze bedziesz musial zainwestowac w wieksza
liczbe sztuccow i talerzy ?

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

7. Data: 2009-02-11 21:56:22

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2009-02-11 21:37, Niejaki/a MB bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Jedyna pozostałość jaka wymagała usunięcia z filtrów do drobne
> kłaczki papieru pochodzącego z etykiet słoików.

Ja takich z etykietami w ogole nie wkladam, wole przy pierwszym myciu
recznie usunac papierek. Potem luzik.

8. Data: 2009-02-11 22:34:30

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

/// kaszpir /// <a...@a...pl> wrote:

> Rodzina 2 + 2 , w tym 2 małych dzieci (2 latka). Nie jemy jakiś
> wielodaniowych obiadów i raczej góry talerzy nie ma ...
>
> Chciałem uruchamiać zmywarkę co kilka dni

Zapomnij. Taka mała zmywarka, przy rodzinie 2+2 będzie chodziła
codziennie. Chyba, że obiady jadacie poza domem, a śniadania i
kolacje na zasadzie kanapek na talerzyku, wtedy faktycznie raz na
kilka dni wystarczy, ale i z zasychaniem nie powinno być probemu

J.

9. Data: 2009-02-11 22:54:32

Od: "AnUbIs" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/// kaszpir ///" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

Moja stara zmywarka Ariston nie domywa szklanek gdy jest w nich osade z kawy
tzn jesli nie wyleje sie osadu to na wszystkich naczyniach i szklankach po
zmywaniu bedzie kawa ;) czy w innych nowych zmywarkach tez tak jest ?

10. Data: 2009-02-11 23:41:34

Od: "Xena" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości:gmvgee$d5$...@n...news.neostrada.pl,
Jacek <m...@w...pl> napisał(a):
> [...]
> codziennie (garnki i patelnie myję w zlewozmywaku).
> Niczego nie trzeba spłukiwać, ale nie wkładamy resztek do zmywarki

U mnie by się nie wygospodarowało. Miałam 60, teraz mam 45. Z tego drugiego
wariantu jestem dużo bardziej zadowolona. Ze zmywarki korzystają 1,5
dorosłej osoby i dwójka dzieci (9 i 11 lat).
Mam Amicę - nie wiem, czy tą samą, o której pisze wątkotwórca. Mam ją od
kilku miesięcy więc nie było póki co żadnycj problemów (odpukać). Nic się
nie zatkało. Jedyne co mnie w niej niepokoi, to niedosuszanie - np. na
denkach kubków pozostaje woda - czego w poprzedniej zmywarce nie było. Można
przestawić poziom pobierania nabłyszczacza na większy i jest lepiej, ale
wtedy pożera ten nabłyszczacz jak głupia.

pozdrawiam Tatiana
--
Najtrudniej zapracować na utrzymanie zdrowego rozsądku
/Karpacz/

Pojemniki kamionkowe na kaloryfery
ściany działowe
pomiar szczelin w murze
Gdzie w DC sklep z dostawą do domu sprzętu AGD?
prezent ślubny