Zmywarka - parę pytań

11. Data: 2007-11-16 06:10:41

Temat: Re: Zmywarka - parę pytań
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości
news:fhguav$jf2$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Szczerze mowiac nie wyobrazam sobie funkcjonalnosci zmywarki 45 cm w normalnym
> donowym uzytkowaniu...

Rodzina 2+2 jadająca głównie w domu żyje w symbiozie ze zmywarką 45cm. I o
zgrozo, czasem "pranie" jest co dwa dni.
Więcej niż raz tylko w przypadku najazdu Hunów (czyt. imprez)

Qra, no ale ja nie potrzebuję gotować zupę w 6 garach ;-)

12. Data: 2007-11-16 06:16:10

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <o...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> no właśnie... w takich wątkach wypowiadają się też członkowie rodzin 2+2
> posiadający zmywarkę o szer. 45 cm i zachwalający, że jest w sam raz,
> oczywiście nie wspominają przy tym, że duże miski, cedzaki, patelnie i garnki
> myją ręcznie w zlewie;

Ręcznie myję tylko jedną drewnianą dechę i jeden wielki sagan (używany zresztą
od wielkiego dzwonu).

> ja kompletnie nie widzę sensu ręcznego mycia
> czegokolwiek jesli się posiada zmywarkę, dlatego hucznie polecam 60 cm;

Teflonowe patelnie też ładujesz do zmywarki?

Qra

13. Data: 2007-11-16 07:43:48

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> [...]
> Więcej niż raz tylko w przypadku najazdu Hunów (czyt. imprez)
>
> Qra, no ale ja nie potrzebuję gotować zupę w 6 garach ;-)

Takoż mi się wydaje, że przy praniu _codziennym_ garów nie powinno być
źle. A ZTCW nie bardzo jest u mnie szansa aby prać rzadziej jak
codziennie - zwyczajnie nie mam gdzie trzymać większej ilości czystych
nakryć. No i machinę 45 założę w pół godziny, bo w projekcie mebli była
przewidziana taka zmywarka. Przy 60 szafkę trzeba będzie nieźle
przerabiać, do zlewu dalej ( za to do stołu jadalnego bliżej :) ),
etc. No i wielce realne jest, że nigdzie nie zdobędę 60 cm frontu jak w
reszcie mebli ( robionych 6 lat temu ), a przecież gołej zmywarki do
zabudowy nie zostawię.

Chyba żeby kupić zwykłą, wolnostojącą maszynę z możliwością odkręcenia
blatu.

ATSD, czy zmywarka ( wolnostojąca, przykryta blatem ) może stać
bezpośrednio obok kuchenki z piekarnikiem ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

14. Data: 2007-11-16 07:45:25

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka pisze:

> Ja nie piszę, że 45 jest lepsza, bo na pewno lepsza jest większa, ale jak
> nie ma miejsca, to 45 jest ok.

Jak lepsza większa, to dlaczemu wszyscy chwalą 60, a nie 90 ? ;)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

15. Data: 2007-11-16 08:30:28

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości

> ATSD, czy zmywarka ( wolnostojąca, przykryta blatem ) może stać bezpośrednio
> obok kuchenki z piekarnikiem ?

Stoi i działa. Inaczej się zresztą nie dało :-)

Qra, z kompleksem mikroskopijnej kuchni

16. Data: 2007-11-16 10:18:57

Od: "Marex" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper <n...@m...pl> napisał(a):

> u mnie z głośnością jest tak, że zmywarka jest włączana z opóźnieniem o
13tej
> jak jest tani prąd a wtedy nikogo nie ma w domu więc mi nie przeszkadza
> co do marki to mam boscha - działa 7 lat i sie nie chce zepsuć
>
> Pozdrawiam

Też używam Boscha od sześciu lat - zero problemów. Zmywarka myje także
patelnie teflonowe( 28cm Tefale) Myjemy średnio co drugi dzień, w jednym lub
w dwu koszach ( 60cm) Najczęstsze mycie z dobra skutecznoscia to program Eco-
50oC i dla oszczędności w czasie niskiej taryfy. Bardzo zaschniete naczynia
i gary ( czasem sie uchowają....) traktujemy programem 65oC. Marex

17. Data: 2007-11-16 11:33:21

Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika <o...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> posiadający zmywarkę o szer. 45 cm i zachwalający, że jest w sam raz,
> oczywiście nie wspominają przy tym, że duże miski, cedzaki, patelnie i

Ja mam 45 cm zmywarkę i niczego nie myję ręcznie, po prostu układam w
zmywarce:

duży/mały
mały/duży

Patelnia ląduje zwykle na samej górze na garach na środku - i jakoś jest
domyta.

--
JoP

18. Data: 2007-11-16 12:36:11

Od: pwk <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:
> Teflonowe patelnie też ładujesz do zmywarki?
>
> Qra

No, ja na ten przykład tak.
Ale to zależy od "teflonu" więc Ty może nie.

19. Data: 2007-11-16 12:52:40

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot pisze:
> Czołem.
>
> Planuję wreszcie zakup zmywarki. Po odrobieniu zadana domowego z googla
> naszło mnie kilka pytań dodatkowych. A więc:
/.../

I dodatkowe: niektóre zmywarki mają możliwość podłączenia ciepłej wody;
u mnie za ciepłą wodę odpowiada kocioł, który byłby b.blisko zmywarki.
Warto mieć tę funkcję ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

20. Data: 2007-11-16 12:57:14

Od: pwk <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot pisze:
> Czołem.
>
> Planuję wreszcie zakup zmywarki. Po odrobieniu zadana domowego z googla
> naszło mnie kilka pytań dodatkowych. A więc:
>
> 1. Głośność - parametr dla mnie istotny, bo kuchnia łączona z salonem.
> Są zmywarki 50 dB, są 46 dB, a są takie 35 dB ( np. Fagor ) i ten
> parametr wydaje mi się zaniżony ( zawodowo trochę zajmuję się pomiarami
> głośności, stąd mam porównanie ). Ponieważ chodzi o sprzęt do zabudowy,
> ze zintegrowanym panelem, zachodzi pytanie czy nie dało by się zrobić
> jakiegoś dodatkowego wyciszenia, np. wsadzając pod panel jakiejś
> [...]

Mam 46dB Boscha. Jest Ekstra, ale moim zdaniem do otwartej kuchni przy
salonie się żadna nie nadaje! Wieczorem, jak oglądamy film, potrafi
nieźle poprzeszkadzać. Jeśli nie ma innego wyjścia zalecam puszczanie na
noc. Wtedy dosuszenie będzie jeszcze lepsze.

> 2. Bosh, Siemens, AEG - w opinii speców to firmy - pewniaki, ale te
> produkty ( przynajmniej w teorii ) głośne. Jak pod względem awaryjności
> spisuje się np. Amica ( która się spodobała TeŻetce ) ? Pod kątem hałasu
> fajny jest model ZIA6628, tu mamy 46 dB.

Jak wyżej. Mam Boscha i jest cichy, ale w wieczornej ciszy jednak jest
słyszalny.

> [...]
> po drobnych przeróbkach znajdzie się i 60 cm. Czy rodzina 2+2 jadająca
> raczej w domu zostanie przywalona górą brudnych talerzy przy zmywarce 45

Moim zdaniem: tak.
Przy zmywarce nabywa się innych nawyków. Trzeba się zaopatrzyć w
dodatkowe komplety naczyń i sztućców. Zmywanie trochę trwa i czasem
trzeba czekać, aż się zmywarka napełni, a czymś i na czymś trzeba jeść
:) Dość szybko to zauważycie. Im więcej ludzi, tym więcej garów schodzi.
45 jest dobre tylko dla singli oraz dla tych, co na prawdę miejsca nie
mają. Zmywanie w 45 jest tym bardziej nieekonomiczne im więcej garów ma
umyć! Niestety mniejszy wymiar nie idzie w parze ze zmniejszeniem poboru
wody czy prądu. Jest spadek, ale bardzo nieznaczny. A skoro 2+2 to
trochę garów będzie.
A jak będzie np rodzina na urodzinach - 60 musi zrobić z 2-3 cykle. To
co? Będziesz puszczał 4-6x!? Zdecydowanie namawiam do 60tki, chyba ze
faktycznie brak miejsca lub przeróbka szafek trudna i kosztowna.
A może zostawić sobie szafkę na gary - bo bedą dodatkowe :) , kupić
wolnostojącą i zdjąć z niej blat?
Chyba by było lepiej...

> 4. Funkcjonalność: nie mam odniesienia, co jest przydatne, a co nie - na
> co tu zwrócić uwagę ?

Ruchome kosze, składane "widelce" na talerze, ewent dodatkowe kasety na
srebra, ruchome ramiona na kieliszki. Np kosze bosch varioflex czy jakoś
tam... ale to już bajer, cisza, niski pobór wody i energii, klasa
suszenia nie jest juz aż tak istotna jeśli zmywa się przez noc. Do rana
doschną.

Termoobieg a cyrkulacja powietrza?
zabrudzona ściana
mój dom
Kabina prysznicowa 80x80 - cena 800-1200 zl
Sprzet AGD a 'oplata utylizacyjna' w 2008 - ceny???