Zmywarka - rdzawy nalot na sztućcach :(

11. Data: 2006-06-05 20:57:47

Temat: Re: Zmywarka - rdzawy nalot na sztućcach :(
Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Patka wrote:

> O - to masz dokladnie tak jak ja :)
> Wydawalobysie niesmiertelne sztucce gerlacha
> dostalam od rodzicow, na oko 30 letnie -
> rodem z bylej NRD :)

Gerlach niemiecki ? Jestes pewna ? Spojrz na "rewers" trzonka lyzki :)

> Moj nowszy zestaw sztuscy [BergHOFF] tez dostaje
> rdzawych plamek :(

Ta marka to dla mnie w ogole jakas zagadka. Na garnki BergHoff niektorzy
bardziej zorientowani mowia "takie podrobki Zeptera", a byc moze te
kilka marek o bardzo podobnych stylistycznie produktach (wsrod nich
wlasnie BF) to jedno i to samo.

Ciekawi mnie - czemu uzywalem przez lata porzadnych niemieckich i
chinskich garnkow ze stali nierdz. i nic, a garnek BergHoff za
100-kilkadziesiat zlotych po 7 gotowaniach zaczal rdzewiec w ten sam
dziwny sposob (plamki). W dodatku dno garnka (nie spod tylko srodek)
przybiera czasem dziwne kolory (niczym benzyna na powierzchni wody)
- w w/w garnkach sprzed lat nie do pomyslenia !

12. Data: 2006-06-06 05:55:45

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwinto <q...@g...pl> napisał(a):

> Z mala poprawka ze rdzawy nalot pojawia sie sporadycznie. Mimo ze sztucce
> pozostaja w zmywarce na dluzej.
Za dużo dozuje soli. Twoja zmywarka nie dozuje sól do każdeg mycia, a tylko
co ileś cykli w zależności od ustawienia. Np. przy ustawieniu na 4
(fabryczne) regeneracja następuje co 4 mycie. Ale np. przy ustawieniu na 1
co 15 myć. Nadmiar niezużytej na regenerację soli przechodzi przez zmywarkę
w czasie płukania i powoduje korozję.

13. Data: 2006-06-06 07:52:48

Od: "Patka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Wojciech Skrzypinski" napisal:

> Gerlach niemiecki ? Jestes pewna ? Spojrz na "rewers" trzonka lyzki :)

Jasne :)
Popatrz ----- tyle lat zylam w nieswiadomosci ;)

Na marginesie: kila nozy zaginelo mi podczas grilowan...
Za sztuke noza w firmowym sklepie chca ok 18 zl - skandal ;)

Patka

14. Data: 2006-06-06 08:33:04

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

" zayzayer" <z...@g...pl> wrote in message

> [...]
> (fabryczne) regeneracja następuje co 4 mycie. Ale np. przy ustawieniu na 1
> co 15 myć. Nadmiar niezużytej na regenerację soli przechodzi przez

Dobrze wiedziec, dzieki za info.

Qwinto

15. Data: 2006-06-07 12:54:09

Od: "Księżniczka Telimena" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> A te sztućce nie są przypadkiem z Ikei? :D

Ja mam m.in. sztućce z Ikei i te akurat ze zmywarki wychodzą zawsze piękne i
błyszczące.
Zresztą całkiem tanie nie były...
Pozdrawiam
Teli.

16. Data: 2006-06-09 14:11:25

Od: "aga" <owaga@wytnijtoodrazu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (fabryczne) regeneracja następuje co 4 mycie. Ale np. przy ustawieniu na 1
> co 15 myć. Nadmiar niezużytej na regenerację soli przechodzi przez

tzn jakie najkorzystniejsze jest ustawienie?

17. Data: 2006-06-09 16:41:25

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

aga <owaga@wytnijtoodrazu_poczta.onet.pl> napisał(a):

> tzn jakie najkorzystniejsze jest ustawienie?

A instrukcję czytała :) Tam pisze jak ustawia się dozowanie od 0 do 7. I tu
ciekawostka, "0" też regeneruje odwapniacz co 30 mycie. Oczywiście najpierw
musisz sprawdzić jaka jest twardość. Ostatecznie możesz w ciemno możesz
przestawić na "3", a jak mimo wszystko zobaczysz choćby najmniejszy ślad
korozji, to na "2". Przy okazji włącz sobie lepsze suszenie (na "1"). Teraz
masz fabryczne suszenie, czyli liche (na "0") - żeby zgadzały sie zasrane
klasy.

18. Data: 2006-08-08 12:03:19

Od: Ewka <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

...::: Mach :::... napisał(a):

> Moim zdaniem to resztki jedzenia, wystaczy dobrze ukladac sztucce - tak aby
> sie nie stykaly i po temacie...
>
> U mnie sie sprawdza
>
> Mach

Do zmywaki należy zawsze wkładać jeden rodzaj sztućców, żadnych innych
metali. Tak mam napisane w instrukcji. Nie mam plamek rdzy.

szybkie pytanie, transformatory
Lodowka - BOSCH - KGM-39390
Lodowka-klopot
prosba o porade
Chiller zone w lodowce- do czego sluzy???