Zmywarka, szklanki, co jest grane ?

1. Data: 2003-12-31 09:11:55

Temat: Zmywarka, szklanki, co jest grane ?
Od: "p1w" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zacieki na szklankach po kilku miesiącach użytkowania, nie do usunięcia,
szklanki na śmietnik. Środki Calgonit, sól się zużywa, woda miękka, zmywarka
Bosh. Serwis twierdzi że złe szklanki. Z kolei znajomi w tej samej dzielnicy
bez żadnych problemów, szklanki normalne. Heeeeelp !!!

1. Data: 2003-12-31 09:23:20

Temat: Re: Zmywarka, szklanki, co jest grane ?
Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p1w" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]Serwis twierdzi że złe szklanki. Z kolei znajomi
> w tej samej dzielnicy bez żadnych problemów, szklanki
> normalne. Heeeeelp !!!

"Prawdziwe" szkło czy jakieś arcopodobne wynalazki? Moje arcorocki piorą
się od kilku miesięcy (w podobnej jak u Ciebie kofiguracji) bez
najmniejszych problemów, ale krążą wieści, że lubią sobie zmatowieć.
Jakiego programu używasz do szklanek? U nas zmywa się wszystko jak leci
na "auto" (65st.), ale może Twoje szkło lepiej by się czuło w 35?
Ostatecznie w szklankach rzadko zostają resztki przypalonego boczku ;),
powinno im to wystarczyć. IIRC w instrukcji do Boscha jest asekurancka
uwaga, że niektórym rodzajom szkła zmywarka może zaszkodzić.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-12-31 09:40:04

Od: "p1w" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska"
<hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> powinno im to wystarczyć. IIRC w instrukcji do Boscha jest asekurancka
> uwaga, że niektórym rodzajom szkła zmywarka może zaszkodzić.

Dzięki za szybką reakcję. Szklanki "piorą" się na podstawowym programie tzn
55stC razem z innymi gratami, nie uruchamiamy w tym celu specjalnego
programu. Szklanki są zwykłe, na nich występują zacieki, pogłębiają się z
czasem. Zacieki to mleczne podłużne plamy ( tak jest na normalnym szkle ) .
Na duraleksie są to waskie smugi, o tym samym kolorze. Podobno jest jakieś
specjalne szkło do używania w zmywarkach, no ale jak pisałem u znajomych
tego nie ma.

1. Data: 2003-12-31 09:53:26

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]Zacieki to mleczne podłużne plamy ( tak jest na
> normalnym szkle ) . Na duraleksie są to waskie smugi[...]

No to już nie wiem. Może jednak spróbuj z tym programem do delikatnych
rzeczy. U mnie pierze się bezproblemowo zarówno arcoroc, jak i
krośnieńskie kieliszki, w ogóle całe szkło mam z czasów
przedzmywarkowych i zero problemów.

Pozdrawiam
Hanka

P.S. Proszę, tnij cytaty :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

1. Data: 2003-12-31 10:01:20

Od: "p1w" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rzeczy. U mnie pierze się bezproblemowo zarówno arcoroc, jak i
> krośnieńskie kieliszki, w ogóle całe szkło mam z czasów
> przedzmywarkowych i zero problemów.

To znaczy, że w czasach zmywarkowych szkło(szklanki) pierzesz tylko w 35stC,
dobrze zrozumiełem ?

1. Data: 2003-12-31 10:34:28

Od: Hanka Skwarczyńska <hanusia@[asio!]euler.matfiz.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]w czasach zmywarkowych szkło(szklanki) pierzesz tylko
> w 35stC, dobrze zrozumiełem ?

Wręcz przeciwnie :) Wszystko jak leci wrzucam na 55st (chyba, że mi się
spieszy, program skrócony mam tylko na 35) i w ogóle traktuję naczynia
po macoszemu ;) A że naczyniom nic od tego nie jest, nie bardzo potrafię
wymyślić, dlaczego akurat Twoje się niszczą, więc jedyny środek
zaradczy, jaki mi przyszedł na myśl, to delikatniejsze pranie. Tak się
jeszcze głupio zapytam, dla wszelkiej pewności: te zacieki to trwałe
uszkodzenie szkła czy zmywają się z jednych miejsc, a robią w innych?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE

1. Data: 2003-12-31 10:46:23

Od: "p1w" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zaradczy, jaki mi przyszedł na myśl, to delikatniejsze pranie. Tak się
> jeszcze głupio zapytam, dla wszelkiej pewności: te zacieki to trwałe
> uszkodzenie szkła czy zmywają się z jednych miejsc, a robią w innych?

Nie, są trwałe, tam gdzie powstały nie są do usunięcia, z czasem się tylko
powiększają.
Wygląda na to że problem jest jednostkowy, tzn występuje tylko u mnie.

1. Data: 2003-12-31 11:05:54

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...pl.SkasujTo> szukaj wiadomości tego autora

p1w wrote:
> Zacieki na szklankach po kilku miesiącach użytkowania, nie do usunięcia,
> szklanki na śmietnik. Środki Calgonit, sól się zużywa, woda miękka, zmywarka
> Bosh.

A na talerzach nie masz śladów kropel wody widocznych pod światło ?
Może dawkowanie nabłyszczacza jest za małe ? albo soli za duże ?
Pokombinuj z dawkowaniem.
--
Slaw

1. Data: 2003-12-31 11:18:37

Od: "p1w" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może dawkowanie nabłyszczacza jest za małe ? albo soli za duże ?
> Pokombinuj z dawkowaniem.

Ostatnio serwis przestawił sól z 3-ki na 5-kę. Z danych o twardości wody u
mnie wynika że powinna być 3-ka. Kombinowałem już zresztą z różnymi
ustawieniami. Problem jest w tym że efekt będzie za parę miesięcy ( no może
wczesniej ).

1. Data: 2003-12-31 11:39:45

Od: " zayzayer" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

p1w <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
dzielnicy
> bez żadnych problemów, szklanki normalne. Heeeeelp !!!

Jeżeli występuje to tylko na niektórych (szczególnie starszych)
naczyniach to powodem jest ich niska jakosć.
Przy zakupie nowych należy zwracać uwagę na to czy nadają się do zmywarki.
Ale problem może pogłębiać niewłaściwe ustawienie
dozowania soli (za duże), zbyt duża ilość środków myjących oraz
tabletki zawierające sól.
Jeżeli masz miękką wodę to:
Zmniejsz dozowanie soli. Np. na 1 lub 2.
Staraj się używać jak najmniejsze ilości środków myjących.

[piekny Olsztyn] deski, podłoga
Filtr do wody i inne rzeczy podłączane do wszelkich instalacji
[Zmywarki] [Lodowki] [Okapy] Stopien integracji i inne takie...
[PODATKI] - odliczenie odsetek od spłaconego kredytu
schody