Znaleźć zawód

1. Data: 2006-02-17 20:40:21

Temat: Znaleźć zawód
Od: " Inhibitor" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałbym się szanownych państwa spytać o rzecz, może niezbyt przyjemną z
punktu widzenia poświęcenia dla świata i ludzkości, ale mimo wszystko
świadczącą o racjonalnym podejściu do rzeczywistości.

Mam do wybrania 3 kierunki: psychiatrię, psychologię, socjologię. Ogólnie
rzecz biorąc wszystkie z nich mi pasują i pozwoliłyby mi rozwijać moje
zainteresowania, a także w pewnym stopniu (choć pewnie bardzo znikomym)
pomagać innym ludziom. Jednak obecna sytuacja w kraju zmusza ludzi stojących
przed wybraniem kierunków studiów do rozstrzygnięcia, czy z danego zawodu da
się wyżyć, jak będzie po studiach ze znalezieniem pracy w Polsce, jakie
rodzaje firm byłyby chętne zatrudnić danego osobnika.

Bardzo dziękuję za odpowiedzi.

2. Data: 2006-02-17 23:20:22

Temat: Re: Znaleźć zawód
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Inhibitor napisał(a):
> Mam do wybrania 3 kierunki: psychiatrię, psychologię, socjologię. Ogólnie

Psychiatrii jako takiej nie da się studiować - trzeba medycynę. Jeśli
się wahasz, dobrze radzę - wal na medycynę. Na psychologii ani na
socjologii niczego wartościowego się nie nauczysz. Będziesz słuchać
jedynie bełkotu i uczyć się bezwartościowych, nieweryfikowanych
empirycznie teorii-śmieci, które nijak mają się do rzeczywistego
funkcjonowania mózgu ludzkiego.
Piszę o tym z własnego doświadczenia, jako człowiek przeżywający głęboką
frustrację w związku z wpadnięciem do jednego z tych szamb, przed
którymi ostrzegam.

Pozdrawiam i życzę słusznego wyboru
Marcin Ciesielski

3. Data: 2006-02-18 17:02:16

Od: "Kamilka" <k...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> frustrację w związku z wpadnięciem do jednego z tych szamb, przed którymi

Zgadzam sie z marcinem :) sama chcialam isc na psychiatre bo psychologow
mamy juz duzo a po za tym nudno tak troche przez 5 lat studiowac to o czym
wlasciwie dowiadujesz sie za zycia :) a socjologia... jakos nigdy nie
wydawala mi sie ciekawa :) a psychiatra :) jak zdasz egzamin na medycyne to
tylko test (moze nie taki latwy z chemi,biologi i fizyki) zawsze mozesz
potem zostac lekrzem :) ihihih i mozna pracowac w wiezieniu i psychiatryku i
wogole :)
ps. moze sie kiedys do ciebie zglosze??:D

4. Data: 2006-02-18 21:03:31

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kamilka napisał(a):
> Zgadzam sie z marcinem :)

Dziękuję. Tutaj prawie nigdy nikt się ze mną nie zgadza.
Ale nie twierdzę, że to źle.

5. Data: 2006-02-18 22:54:54

Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:dt81up$v22$1@news.onet.pl...

> Dziękuję. Tutaj prawie nigdy nikt się ze mną nie zgadza.
> Ale nie twierdzę, że to źle.

Na przykład ja się nie zgadzam. Myślę zupełnie inaczej :)
Nietoperek

6. Data: 2006-02-18 23:21:17

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paula napisał(a):
> Myślę zupełnie inaczej :)

A jak?

7. Data: 2006-02-19 00:40:59

Od: "Paula" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:dt8a10$kqm$1@news.onet.pl...

> A jak?

Że psychologia może dać wiele i jest bardzo ciekawa :) Tylko, że sama nauka
psychologii to nie wszystko - jeszcze zależy jak człowiek wykorzysta to,
czego się dowiedział i jakie ma podejście do ludzi. Czasem ktoś, kto nie
studiował tego kierunku może się okazać lepszym psychologiem niż ktoś, kto
skończył te studia.
Nietoperek

8. Data: 2006-02-19 01:44:33

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paula napisał(a):

> [...]
> studiował tego kierunku może się okazać lepszym psychologiem niż ktoś, kto

OK - ale ja chciałbym się w przyszłości zajmować naukami ścisłymi.

9. Data: 2006-02-19 01:59:02

Od: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:dt8idj$3go$2@news.onet.pl...

> OK - ale ja chciałbym się w przyszłości zajmować naukami ścisłymi.

Nic nie zyskasz. Przykładzik "na mnie": zagram na gitarze najbardziej
skomplikowany kawałek - ale stworzyć własnego (choćby najprostrzego) - nie
umiem. "Matematycznie" - nie da się.

--
pozssdrafiam fższyskich polaków
P.D.

10. Data: 2006-02-19 10:18:21

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemysław Dębski napisał(a):

> skomplikowany kawałek - ale stworzyć własnego (choćby najprostrzego) -
> nie umiem. "Matematycznie" - nie da się.

Niemniej jeśli ktoś będzie chciał "zasymulować tę grę" (cokolwiek by to
miało znaczyć) na komputerze - bez nauk ścisłych się nie da.
A reszty (tej nieścisłej) ludzie i tak uczą się w praktyce - do tego nie
potrzeba formalnych studiów.

Moj profesor powiedzial...
Lekarz Psychiatra Poszukuje
:))
[ogłoszenie] Ćwiczenia i medytacja Zen w Krakowie
Osoba niepełnoletnia u psychologa