Żołądek

11. Data: 2003-12-09 09:02:14

Temat: Re: Żołądek
Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No dobra, fatalnie, niewiele, ale co?
> Chorba wrzodowa ma głównie przyczynę, oprócz psychiki w wychładzającym
> pożywieniu. Np. jedzenie oczyszczonych pokarmów takich jak biały cukier,
> biała mąka, oczyszczony ryż, itp. Może jakieś szczegóły odnośnie tego
> śniadania, które jesz zawsze.

no śnidanko wcinam kanpki ( jasne lub ciemne pieczywo , szynka i ser żółty ,
króry uwielbiam )i herbatka ale rano na czczo pije kawe z mlekiem ( wiem że
źle ale nie potrafie się obudzić bez kawy ),
potem co mi wpadnie w ręce czyli znowu kanapka , cistko, jogurt albo sałatka
ze świeżych warzyw .Obiady pełne z zupą jem jakieś 2-3 razy na tydzień i ten
obiad jest wdety głownie obiadokolacją .
aaa... i jeszcze podjadam czekolade

Pozdr Magda

12. Data: 2003-12-09 09:48:08

Od: "Zbyszek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> gastroskopie robiłam 2 lata temu, nic nie wykazała,
> być może to ta bakteria , ile kosztuje test ?

gastoskopie ale nie denuoskopie czyli badanie dwunastnicy, czy to też moze
mialas
to 2 badanie robi sie zregóły zaraz po gastroskopi, ile razy wkładali tobie
ten "wąż" podczas badania?

13. Data: 2003-12-09 10:04:00

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mialas
> to 2 badanie robi sie zregóły zaraz po gastroskopi, ile razy wkładali

wkładali mi go raz ale z tego co wiem i co pisze na wyniku to oglądali i
żołądek i dwunastnice , ale to było 2 lata temu może na dzień dzisiejsz się
tam coś zmieniło?

Magda

14. Data: 2003-12-09 10:31:52

Od: "Zbyszek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> wkładali mi go raz ale z tego co wiem i co pisze na wyniku to oglądali i
> żołądek i dwunastnice , ale to było 2 lata temu może na dzień dzisiejsz

to nie zrobili tego drugiebo badania bo do badania dwunastnicy jest
potrzebna wizja boczna, przez 2 lata to wszystko sie mogło zdażyć
a co wtedy tobie powiedzieli że są jakieś zmiany w śluzówce?? czy nie

15. Data: 2003-12-09 10:53:14

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to nie zrobili tego drugiebo badania bo do badania dwunastnicy jest
> potrzebna wizja boczna, przez 2 lata to wszystko sie mogło zdażyć
> a co wtedy tobie powiedzieli że są jakieś zmiany w śluzówce?? czy nie?

z tego co pamiętam to nie było żadnych zmian , ale pewna nie jestem , a
wyniku niestety nie mogę znaleźć :(
Ale robiłam też (ubiegłej zimy) pasaż przewodu pokarmowego i cytuje :
Opuszka XII-cy kształtna, spokojna ,bez niszy wrzodowej
ale za to mój żołądek nie jest na swoim miejscu (może stąd te bóle), cytuje:
Żołądek wydłużony, dolnym biegunem sięga nieco poniżej grzebienia kości
biodrowej , na czczo wykazuje treść płynną

I z tego powodu nie toleruje on alkoholu -to wiem , ale te ostatnie bóle to
coś nowego

pozdr Magda

16. Data: 2003-12-09 10:56:25

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> no śnidanko wcinam kanpki ( jasne lub ciemne pieczywo , szynka i ser żółty
,
> króry uwielbiam )i herbatka

To bardzo złe połączenie, tzn. skrobia w postaci chleba razem z pokarmem
białkowym jakim jest szynka i ser żółty. Te rzeczy są trawione osobnymi
enzymami trawiennymi i ich zmieszanie stanowi bardzo wielkie obciążenie dla
organizmu. Dodatkowo popijanie tego herbatą (posłodzoną jeszcze gorzej)
powoduje spłukiwanie i tak z trudem wytworzonych w takim przypadku przez
organizm soków trawiennych, przez co proces trawienia jeszcze bardziej się
upośledza. Proponuję zamiast sera i szynki nich jakąś pastę warzywną,
ewentualnie fasolową, humus z ciecierzycy, sojową, itp. No i bez popijania,
a po takim śniadaniu przepłukać jamę ustną, żeby organizm przestał wytwarzać
substancje trawienne mając jeszcze jakieś resztki w ustach. Myslę, że to
jest bardzo ważne, gdyż gdy się nie popija, to resztki chleba pozostają na
zębach i mogą być szkodliwe dla nich.

> ale rano na czczo pije kawe z mlekiem ( wiem że

Jak dla mnie kawa i mleko to nie są zdrowe rzeczy. Pierwsza niepotrzebnie
pobudza niektóre receptory w mózgu, nie dając nic w zamian, a drugie nie
jest prawidłowo trawione i bardziej szkodzi.

> źle ale nie potrafie się obudzić bez kawy ),
Proponuję kakao, ale nie słodzone. Dodatkowo można wciagać miód. Ja albo go
rozpuszczam z sokiem z cytryny, albo zajadam, zapijając z kakao (miód można
popijać, tylko należy pamiętać, żeby go dobrze zmieszać ze śliną). Nie wiem
czy ten ostatni sposób jest zdrowy, ale tak lubię.

> potem co mi wpadnie w ręce czyli znowu kanapka , cistko, jogurt albo
sałatka
> ze świeżych warzyw .

kanapka, ciastko, jogurt - niedobre rzeczy, a ich podjadanie nie jest zbyt
zdrowe. Układ trawienny potrzebuje pewnej ilości pokarmu, żeby móc to
"załapać" i przetransportować dalej. Jeśli jemu np. jedno ciastko, to
wytwarza się dużo soków trawiennych, które nie mając zbyt dużo do strawienia
uszkadzają żołądek i to co jest dalej.

> Obiady pełne z zupą jem jakieś 2-3 razy na tydzień i ten
> obiad jest wdety głownie obiadokolacją .
> aaa... i jeszcze podjadam czekolade

Na zbytni apetyt na czekoladę proponuję kakao, oczywiście z samą wodą nie z
mlekiem. Jako słodzik proponuję ewentualnie brązowy cukier z trzciny lub
ksylitol - słodzik pozyskiwany z kory brzozowej z pozytywnymi właściwościami
dla organizmu.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

17. Data: 2003-12-09 12:01:31

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mlekiem. Jako słodzik proponuję ewentualnie brązowy cukier z trzciny lub
> ksylitol - słodzik pozyskiwany z kory brzozowej z pozytywnymi

no musze powiedzieć że dużo nowych informacji zaczerpnełam z twojej
wypowiedzi , spróbuje zastosować się do tego
A tak na marginesie to jesteś dietetykiem że masz taką wiedze, czy po prostu
się dobrze odżywiasz ?

serdeczne dzięki
pozdr Magda

18. Data: 2003-12-09 12:51:18

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wypowiedzi , spróbuje zastosować się do tego
> A tak na marginesie to jesteś dietetykiem że masz taką wiedze, czy po

Od dziecka miałem problemy ze zdrowiem i żadne lekarstwa nie pomagały.
Katar sienny, astma, uczulenia itp. Jak skończyłem 20 rok życia, nagle
zaczęły mi się psuć zęby, co doprowadziło do tego, że nie mogłem jeść nawet
jabłek. Wtedy stwierdziłem, że trzeba coś z tym zrobić i zacząłem
interesować się prawidłowym odżywianiem i wpływem jaki ma na organizm.
Główną wiedzę czerpię z książek G.P.Małachowa i mogę powiedzieć, że gościu
opisał w sześciu książkach kompleksowo jak działa organizm, od odżywiania,
ruch, po wpływ psychiki na zdrowie. Oczywiście czasami zdaża mi się
zgrzeszyć czymś słodkim, ale generalnie przestrzegam pewnych zasad
żywieniowych, nie opartych na jakiejś konkretnej diecie (typu optymalna, czy
montignac). Efekt jest taki, że po alergiach i katarze siennym nie ma już
śladu, nie przeziębiam się i nie jestem senny w pracy. Uprawiam dużo sportu,
głównie kolarstwo górskie i dzięki większym potrzebom z tym związanym, po
diecie widzę co ma pozytywny wpływ na organizm, a co go osłabia. Zatem moja
wiedza nie jest akademicka lub tylko wyczytana z książek, ale opieram się na
własnym doświadczeniu. Aha, byłbym zapomniał napisać, że nie jem mięsa, ale
ogólne zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania są takie same zarówno dla
mięsożerców jak i wegetarian.

19. Data: 2003-12-09 13:42:43

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
ale
> ogólne zalecenia odnośnie zdrowego odżywiania są takie same zarówno dla

Może rzeczywiście warto zadbać o siebie od tej właśnie strony .Ja też
borykam się z alergiami (sezonowa-pyłkowa i całoroczna skórna), problemami z
brzuchem , a o zębach to już nawet nie wspomnę bo te jeszcze nie
leczone(zdrowe) można policzyć na polcach u jednej ręki :(
A mam 26 lat

pozdr Magda

20. Data: 2003-12-10 22:25:45

Od: EwA <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Meg wrote:

> lekarzem,
>
> gastroskopie robiłam 2 lata temu, nic nie wykazała,
> być może to ta bakteria , ile kosztuje test ?

Ja mialam badana krew w kierunku helicobacter. Kosztowalo to pol roku
temu 30zl. Dopiero za drugim podejsciem udalo mi sie wytruc to swinstwo
i dolegliwosci podobne do Twoich ustapily.
EwA

POCZUJ SIĘ ZDROWO !!!
soczewki + promień krzywizny - pytanie
Wynik cytologii