Zona wyjechała

1. Data: 2004-05-15 09:59:51

Temat: Zona wyjechała
Od: "Wojtek35" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Żona wyjechała a ja z dziećmi chce zrobić jakiś dobry placek na targu
kupiliśmy ładne truskawki może ktoś mi poleci jakiś przepis na placek z
truskawkami i z galaretka
A może polecicie mi cos innego .
pozdrawiam Wojtek

begin 666 Wojtek35.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM7;VIT96LS-0T
*1DXZ5V]J
M=&5K,S4-"D5-04E,.U!2148[24Y415).150Z9FER;6%N:6MO0'!
O8WIT82YF
D;0T*4D56.C(P,#0P-3$U5# Y-3DU,5H-"D5.1#I60T%21 T*
`
end

1. Data: 2004-05-15 10:11:03

Temat: Re: Zona wyjechała
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek35 napisał:
> Żona wyjechała a ja z dziećmi chce zrobić jakiś dobry placek na targu
> kupiliśmy ładne truskawki może ktoś mi poleci jakiś przepis na placek z
> truskawkami i z galaretka
> A może polecicie mi cos innego .

Upieczcie biszkopt w dużej tortownicy, ułóżcie na nim gęsto truskawki,
zalejcie krzepnącą galaretką. Możecie ozdobić bitą smietana (nie lubię
połączenia galaretki ze śmietaną, ale dzieci na ogół - tak). Możecie
zamiast galaretki użyc ubitej śmietanki - nałożyć na biszkopt warstwę
śmietany, a a niej gęsto truskawki. Możesz biszkopt przekroić (nitką się
świetnie kroi), przełożyć warstwą śmietany z truskawkami, a na wierzch
kolajną dać, to już będzie prawie tort.
Można też zrobic roladę z truskawkami :)

Piszę tyle o biszkopcie, bo to łatwe ciasto, zrobią go nawet dzieci, o
ile nie bardzo maleńkie - i będą mieć satysfakcję :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-05-15 10:14:01

Od: "Wojtek35" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tez o tym myslałem wiem ze żona zawsze robiła jakiś krem którym przekładała
jeszcze ten biszkopt
pozdrawiam Wojtek

1. Data: 2004-05-15 10:24:23

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek35 napisał:
> Tez o tym myslałem wiem ze żona zawsze robiła jakiś krem którym przekładała
> jeszcze ten biszkopt

To może klasyczny krem (jajka, masło, cukier)lub jakiś z popularnych
tutaj budyniowych - oba z domieszką pokrojonych truskawek i jeszcze duzo
truskawek na wierzch ciasta, ale śmietana wydaje mi się lżejsza i
bardziej... truskawkowo-wiosenna :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-05-15 11:13:15

Od: "Wojtek35" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jeżeli nie sprawi Ci to kłopotu to podaj mi jak zrobic zwykły krem z jajek i
masła na taki placek
Biszkopt juz w piekarniku!!
pozdrawiam Wojtek

1. Data: 2004-05-15 11:38:35

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wojtek35 napisał:
> jeżeli nie sprawi Ci to kłopotu to podaj mi jak zrobic zwykły krem z jajek i
> masła na taki placek

4 jajka (duże, świziutkie, jak mawia kobieta, od której je
kupuję),kostka miękkiego masła, 2o dag cukru.
Jajka z cukrem ubijasz na parze, jest to czynność dość mozolna - ma byc
niemal biała i dośc gęsta. Ucierasz masło ( ja to robię ręcznie, w
makutrze). Masę z jaj (przestudzoną) dodajesz po łyżce do ucieranego
masła. Można robić masę tylko z żółtek (przepisów wiele na pewno
znajdziesz w Internecie), ale z całych jajek imo jest bardziej puszysta
i lżejsza.
Jak zużyjesz wszystko - gotowe. To masa-podstawa, pokroiłabym do tej
masy część truskawek i wymieszałabym delikatnie :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-05-15 11:42:02

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BasiaBjk napisała:

> 4 jajka (duże, świziutkie, jak mawia kobieta, od której je
> kupuję),kostka miękkiego masła, 2o dag cukru.
> Jajka z cukrem ubijasz na parze, jest to czynność dość mozolna - ma byc
> niemal biała i dośc gęsta.

Oczywiście to nie para, a masa jajeczna ma być biała i gęsta... Tak to
jest, jak się gotuje obiad i pisze równocześnie...
--
pa, BBjk

1. Data: 2004-05-15 19:28:49

Od: "Sumada" <j...@p...onet.pll> szukaj wiadomości tego autora

Trochę za późno - ale najpyszniej truskawki smakują z kremem karpatkowym - i
może być z gotowca.

1. Data: 2004-05-16 19:38:04

Od: "Wojtek35" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za podpowiedzi dzieciakom smakowało choc, biszkopt mi sie nie udał bo
zrobił sie zakalec ale dzieciom smakowało
pozdrawiam Wojtek

1. Data: 2004-05-17 07:53:29

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> 4 jajka (duże, świziutkie, jak mawia kobieta, od której je
> kupuję

O rany, w dziecięctwie (mym, nie onej) przychodziła do nas kobieta i
sprzedawała mojej mamie "świziutkie jojecka". Miała jeszcze syrecek. Ale mi
przypomniałaś, HA!
Pozdrówka - Agnieszka

Oryginalna kuchnia indyjska w Krakowie ...
[OT] Dieta
jajka perlicze
coś na obiad z czosnkiem
Coś smaczniutkego