Zrobiłam ciasteczka babuni!

1. Data: 2001-09-11 11:49:52

Temat: Zrobiłam ciasteczka babuni!
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chwalipięctwo to straszne, ale ciastka babci sa pycha.
może wzorem Godzilli powinnam napisać: ciasteczka z owsem wyszły mi
przepyszne (wrr?)
Uwaga:

Ciasteczka owsiane z bakaliami:

500 gram płatków owsianych (górskie najlepsze)
250 gram cukru
125 dag masła
pół łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka (jak wielkie te jajca to 2)
ok. 10 kropelek olejku migdałowego
garstka rodzynek, pokrojone orzechy, migdały, płatki kokosowe

Te ciasteczka przygotowuje się w 15 minut.
Należy po prostu wszystkie składniki wrzucić do miski i dokładnie zagnieść
razem z bakaliami.
Teraz trzeba dużą blachę wyłożyć sreberkiem do pieczenia i niczym jej nie
smarować, tylko łyżką nakładać ciasteczka w odległości centymetra od siebie.
Prawie nie rosną w piekarniku, dlatego mogą leżeć tak blisko.
Ciacha pieczemy na bardzo jasnozłoty kolor w temperaturze ok. 150 stopni.
Piekarnik gazowy może być troszkę cieplejszy. Wyjmujemy je z piekarnika, gdy
lekko puknięte palcem nie będą kleiste. Cieplutkie powinny być na zewnątrz
chrupiące, a w środku miękkie.
Ciasteczka można długo przechowywać, mają niepowtarzalny smak. Oczywiście
najlepsze były w wykonaniu babci :-)

Wkleiłam to na bezczelnego z mojej własnej strony (www.gotowanie.wkl.pl),
żebyście nie krzyczeli, że jakieś głupie odsyłacze Wam wciskam ;-))
A ja ide dalej pożerać ciasteczka.

Wkn

1. Data: 2001-09-11 12:40:51

Temat: Re: Zrobiłam ciasteczka babuni!
Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ciasteczka owsiane z bakaliami:
>
> 500 gram płatków owsianych (górskie najlepsze)
> 250 gram cukru
> 125 dag masła

tu gram a tam dag???? czy 125 dag masla to nie jest troche za duzo?? ja
teraz ciezko mysle, bo laktacja hamuje umysl.... ale chyba mi cos nie pasuje

:-) Monika & Maly Glodomorek

1. Data: 2001-09-11 13:52:30

Temat: Kuchnia generala (bylo Re: Zrobił am ciasteczka babuni!)
Od: "cezary gmyz" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

----------
In article <9nktn3$e2l$1@news.tpi.pl>, "Wkn" <w...@w...pl> wrote:

> Wkleiłam to na bezczelnego z mojej własnej strony (www.gotowanie.wkl.pl),
> żebyście nie krzyczeli, że jakieś głupie odsyłacze Wam wciskam ;-))
> A ja ide dalej pożerać ciasteczka.
>
> Wkn

Jezu robila je moja mama w noc stanu wojennego od tamtej pory milo je
wspominam choc ich dawno nie jadlem. Czy pamietacie wynalazki kulinarne
tamtych czasow? Pomijam oczywiscie wynalazki przemyslowe typu wyrobow
czekoladowopodobnych ale jak przez mgle pamietam specjalne odcinki w prasie
typu jak zrobic strogonowa na mleku ze skory wieprzowej
Czarek

1. Data: 2001-09-11 16:08:10

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika Bacińska-Wojewódka <m...@p...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9nl0p1$dkc$...@n...tpi.pl...
> [...]
>
> tu gram a tam dag???? czy 125 dag masla to nie jest troche za duzo?? ja
> teraz ciezko mysle, bo laktacja hamuje umysl.... ale chyba mi cos nie

dobrze myślisz, to ja nie myślę, pewnie że gram :-)))))))

Wkn
ps. strasznie się wstydzę

1. Data: 2001-09-14 10:49:23

Od: Angel <B...@z...koszalin.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez zrobilam, wczoraj. Robi sie je blyskawicznie, co prawda nie nakladalam
ich lyzka, ale "lepilam" reka, ale smaku to nie zminilo :-))
Pychotka (zwlaszcza gorace).
Pozdrawiam
Angelika

1. Data: 2001-09-14 15:16:01

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Angel <B...@z...koszalin.tpsa.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@z...koszalin.tpsa.pl...
> [...]
nakladalam
> ich lyzka, ale "lepilam" reka, ale smaku to nie zminilo :-))

A najlepsze sa, jak sobie poleza jeden-dwa dni bez przykrycia, albo w
niezbyt szczelnym garnuszku, wtedy nabieraja troszke wilgoci i sa wspaniale!

Wkn
www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2001-09-17 10:14:35

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn <w...@w...pl> wrote in message news:9nt6th$i3d$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik Angel <B...@z...koszalin.tpsa.pl> w wiadomooci do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@z...koszalin.tpsa.pl...

no to ja sie dolaczam, wczoraj wykonalam, dzis jeszcze troche zostalo wiec
bede moze miala okazje sprobowac jak smakuja na drugi dzien.
Mialam z nimi tylko jeden problem - trudno je bylo oderwac od folii alu.
Ale pyszne sa, znajomi wczoraj stwierdzili ze to ciasteczka sniadaniowe.
Pozdr
Asia

Tona jabłek....
lazania