Żurawina!!!

1. Data: 2002-09-10 09:52:18

Temat: Re: Żurawina!!!
Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 10 Sep 2002 22:38:04 +0200, "anty_k" <a...@p...pl>
napisal:

>Surowiec - jak w temacie.
>
>Ilość - 3 litry
>
>Tak na pierwszy rzut oka to na żurek się nie nadają..
>
>A więc co z tymi kulkami zrobić, a najlepiej jeszcze jak..
>
>Wdzieczny byłbym niezmiernie za jakiś przepisik, albo chociaż linków kilka.

Witam.

Galaretka żurawinowa

Proporcje na 1 kilogram tychże.

Umyte i przebrane żurawiny wsypać do rondla, wlać szklankę wody,
rozgotować i odcedzić. Do soku dosypać 50 dag cukru i pogrzewać, ale
nie dłużej niż 15 minut. Gdy galaretka jest gotowa, przelać ją do
słoików i zamknąć. Miazgę można zalać ponownie wodą, podgotować i
odcedzić - wykorzystać do kisielu.

hmmm

1. Data: 2002-09-10 10:06:12

Od: "misiorek :o\)" <m...@a...katowice.pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie da sie wogole zbierac zurawine? Bo slysze o niej wszedzie, na polce
w sklepie widze, a w naturze nigdy na nia nie trafilam :o(
I dlatego od lat do mies i smazonych camembertow pakuje borowki.
HELP!

pozdrowienia
misiorek :o)

1. Data: 2002-09-10 10:57:45

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie da sie wogole zbierac zurawine? Bo slysze o niej wszedzie, na
polce
> w sklepie widze, a w naturze nigdy na nia nie trafilam :o(

Bo to są z reguły tereny bagienne lub mocno podmokłe.
Ja tam mam takie swoje miejsce na Mazurach.

> I dlatego od lat do mies i smazonych camembertow pakuje borowki.

Ale to się ma nijak do żurawiny, i należy pamiętać aby żurawiny przed
przetworzeniem koniecznie przemrozić. Mozna ją przechowywać zanurzoną w
wodzie w chłodnym miejscu nawet i 1/2 roku.

--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-09-10 11:09:04

Od: "anty_k" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-09-10 11:12:39

Od: "anty_k" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ja tam mam takie swoje miejsce na Mazurach.

> Ale to się ma nijak do żurawiny, i należy pamiętać aby żurawiny przed

cięcie...

Można trochę więcej szczegółów?

Zamrażarka? Ajeśli tak to jak długo?

Piotr

1. Data: 2002-09-10 11:36:53

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można trochę więcej szczegółów?
>
> Zamrażarka? Ajeśli tak to jak długo?

jesli u Ciebie na Wigilie gotuje sie kisiel zurawinowy, to mozesz teraz
zamrozic i niech sobie porcja zurawin czeka na swieta.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-09-10 11:44:47

Od: "anty_k" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> jesli u Ciebie na Wigilie gotuje sie kisiel zurawinowy, to mozesz teraz
> zamrozic i niech sobie porcja zurawin czeka na swieta.
>

> pozdrawiam
> Basia

Raczej nie o to mi chodzi.

Chciałbym jakiś przepis nazwijmy to ... piwniczny.
Taki co w swym przepisie uwzględnił zapakowanie tego do słoiczków i
wstawienie do piwnicy.

Piotr

1. Data: 2002-09-10 15:10:18

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sos zurawinowo-gruszkowy do mies:

Kg zurawin, pol kilo gruszek (twarde, soczyste), 700g cukru.

Zurawiny zasypac cukrem, odstawic na kilka godzin. Zagotowac, skrecic ogien
na minimum, dodac pokrojone w gruba kostke gruszki. Gdy gruszki sa
dogotowane zaraz przekladac do sloikow. Uwazac z gotowaniem, aby wiekszosc
zurawin zostala w calosci.

Bez gruszek: kg zurawin, pol kilo cukru. Wykonanie tak samo, poza dodaniem
gruszek, ma sie rozumiec.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-09-10 20:38:04

Temat: Żurawina!!!

[...]