Żurek?

1. Data: 2000-04-20 13:14:20

Temat: Żurek?
Od: "Rafal" <r...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani
Jak zrobic dobry zurek? Tzn. mysle o takim co sie go kupuje w sklepie
w buteleczce po poloweczce. Jak to rozcienczyc co dodac itp.?
A moze lepszy barszcz bialy? - tez nie mam pojecia jak go zrobic
oprocz kupowania w torebce

Pozdrawiam i zycze wszystkigo dobrego na swieta.
Rafal

1. Data: 2000-04-20 14:21:53

Temat: Re: Żurek?
Od: E_milka <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal wrote:

> [...]
> w buteleczce po poloweczce. Jak to rozcienczyc co dodac itp.?
> A moze lepszy barszcz bialy? - tez nie mam pojecia jak go zrobic

Ugotowac kielbase lub wedzonke, dodac soli, pieprzu i zabek czosnku;
wlac zurek ze sklepu, zamieszawszy go przedtem, dodac ugotowane osobno
pokrojone w kostke 3-4 ziemniaki. Mozna tez dodac smietnany, ale to juz
kwestia gustu, ja lubie bez, kwasny. Mozna tez dodac juz na talerz
ugotowane na twardo polowki jajka

A jesli chcialbys sam zakwasic zurek trzeba do tego maki zytniej

> Pozdrawiam i zycze wszystkigo dobrego na swieta.
> Rafal

Ja takze pozdrawiam serdecznie
Emilka

1. Data: 2000-04-20 15:10:13

Od: Slavek <s...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

E_milka wrote:

> A jesli chcialbys sam zakwasic zurek trzeba do tego maki zytniej

> Ja takze pozdrawiam serdecznie
> Emilka

Maki zytniej napewno, ale dobze gdyby byla niewybielana, gruba i z
otrembami.
Make zalac woda dodac "maczna" skorke od chleba, zawinac sloik szmatka (bo
inaczej muszki winne beda mialy ucieche) postawic w cieplym miejscu i za
kilka dni bedzie gotowy zakwas do zuru lub barszczu.

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2000-04-21 06:16:57

Temat: Odp: Żurek?
Od: w...@p...com.pl szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Slavek <s...@u...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@u...net...

> [...]
i za
> kilka dni bedzie gotowy zakwas do zuru lub barszczu.

od siebie dodam, że koniecznie z razowej (można dorzucić płatków
owsianych), można dodać też czosnku zęby albo cebuli zuchelek. i
mieszać co jakiś czas ale nie heavy-metalową łyżka a drzewnianą.
wychodzi pyszniejsze, gęstsze i aromatyczniejsze niż ze sklepku. acha.
i po zakwaszeniu przechowywać w lodówce coby fermentacja nie doszła za
daleko.

szmacnego!

wojtekm/wojmat
http://wjm.prv.pl
mailto:w...@w...prv.pl

1. Data: 2000-04-22 10:21:15

Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal <r...@s...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8dmvrg$jfg$...@n...se.com.pl...
> [...]
> Rafal
>
> Podaję przepis na 4 os.Więc : dwie torebki żurku w paczce (nie w
butelce) zagotować
w międzyczsie -podsmażć 300 g kiełbasy pokrojonej w kostkę i 1 cebulkę,
ugotować ziemniaki 4 średnie ; przyprawy - sól, pieprz, maggi, cukier,
czosnek, ocet, majeranek, dodać wszystko do gara z żurkiem, zagotować i
gotowe! Gwarantuję wyśmienity smak, i dużą oszczędność czsu a przede
wszystkim możesz wmawiać,że jest na prawdziwym zakwasie i tak nikt nie pozna
aha dodaj do każdej flaczarki połwkę
. Pozdro Darek
.

1. Data: 2000-04-22 10:56:22

Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:39018124$...@n...vogel.pl...

1. Data: 2000-04-22 11:35:48

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Darek <p...@k...net.pl> wrote:

> [...]
> gotowe! Gwarantuję wyśmienity smak, i dużą oszczędność czsu a przede
> wszystkim możesz wmawiać,że jest na prawdziwym zakwasie i tak nikt nie pozna

O swieta naiwnosci!
Wiesz, co? Ja takich co nie odroznia zurku na zakwasie od zurku z
torebki nie zapraszam do siebie na jedzenie.
Inna sprawa, ze sposrod zup torebkowych niektore zurki rzeczywiscie
wypadaja calkiem niezle i odpowiedni doprawione daja sie zjesc.

Mi tymczasem nie wyszedl zakwas na barszc swiateczny, zapasy kwasu
buraczanego z zamrazalnika zdazyly sie od wigilii popsuc. O wstydzie!
Bede musial barszcz zafalszowac!

Wladyslaw

1. Data: 2000-04-29 08:28:11

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal wrote:

> [...]
> w buteleczce po poloweczce. Jak to rozcienczyc co dodac itp.?
> A moze lepszy barszcz bialy? - tez nie mam pojecia jak go zrobic

Prosta i skuteczna wersja, zawsze tak robie:
Obrane i pokrojone w kostke ziemniaki gotujesz w lekko osolonej
wodzie,
po 10 minutach dodajesz pokrojona w plastry kielbase (taka
najzwyklejsza,
torunska, podwawelska itp). Jak ziemniaki beda miekkie, dodajesz
butelke
lub wiecej (wg przepisu na butelce) zurku. Zagotuj, dodaj zabek
lub dwa
roztartego/wycisnietego czosnku, majeranek i pogotuj minute-
dwie. Na koniec
dosol do smaku i gotowe.

BK

1. Data: 2000-05-10 15:13:33

Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:1e9hrwg.94hx6b1eb3fzqN%w...@t...com.pl...

> [...]
> Bede musial barszcz zafalszowac!
>
> Wladyslaw
> Juz czuje sie zaszczycony zaproszeniem. bo doskonale potrafie odroznic
jaedno od drugiego niestety tacy jak my są już na wymarciu
Pozdro Darek

Zapiekane kanapki
Witrualna Kuchnia Polska - szukam wspolpracownikow
No juz...
obiad na zaręczyny
WESOLYCH SWIAT