Zużycie energii przez płytę ceramiczną elektryczną.

41. Data: 2004-12-15 14:19:54

Temat: Re: Zużycie energii przez płytę ceramiczną elektryczną.
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Niestety, obawiam się, że przyjmując dla gazu sprawność rzędu 60 %
> znacznie ją zawyżasz.
> Sądzę, iż wynosi ona mniej niż 15-20% - taką sprawność miały stare
> kotły parowe, które były przystosowane tylko wyłącznie do jednej
> funkcji i np. w przeciwieństwie do otwartego palnika gazowego miały
> palenisko zamknięte.
> Niestety, nigdzie w Internecie nikt nie podjął się określić sprawności
> kuchenki gazowej.

Ja mierzyłem sprawnosc kuchenki gotujac wode, w czajniku elektr i otwartym
garnku podgrzewanym plomieniami na maxa. Z porównania wskazan licznikow gazu i
e.el wynikowa sprawnosc kuchenki: 55%.

42. Data: 2004-12-15 15:20:09

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

PeJot wrote:

> Wiesz.....Grzanie wiadra wody na kuchence to taki trochę mało życiowy
> przypadek :)

Dżiizzz, można 5 razy postawić dwulitrowy czajnik. Chodziło mi tylko o to,
żeby eksperyment był "statystycznie trochę większy". Zagrzanie jednego litra
mogłoby być niemiarodajne.

43. Data: 2004-12-15 17:56:57

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nexus" <n...@-...poczta.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:32f0s01o0ldu8nca2mm2e58512qjv4ib7g@4ax.com...

> Moze bede musia uzyc wiecej jak lir, poniewaz nie wiem jaka jest
> "rozdzielczosc" gazomierza.

Obawiam się, że i tak jest to niemożliwe do zrobienia, a przynajmniej
w stopniu pozwalającym na porównanie z płytą ceramiczną.
Zbyt duże znaczenie mają kształt i wielkość naczynia, temperatura i
(przede wszystkim) ruch powietrza otaczającego naczynie.
Zresztą, co ja będę fizykowi tłumaczył.
Myślę, że właśnie z tych powodów takich pomiarów nie robiono - można
je wykonywać chyba tylko w odniesieniu do konkretnego "układu
badawczego" kuchenka-garnek, nie można zaś stworzyć układu
odniesienia.
Ale to takie moje środowe bajanie.

spp
spp(na)op.pl

44. Data: 2004-12-15 19:43:12

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Coś mi się wydaje że trzeba będzie zagotować
ze sto garnków wody po 2 litry by błąd odczytu zużycia gazu
nie był większy od faktycznego jego zużycia.

Pozdrawiam emarcin

45. Data: 2004-12-16 07:10:20

Od: "bankroot" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

D`arek <p...@p...tp.pl> napisał(a):

> [...]
> wszystkim ze względu na koszty ale też ze względu na praktyczność i wygodę.
> Przykład : gotujesz ziemniaki na elektrycznej więc włanczasz na maksa ,zanim
> się spostrzeżesz zaczynają kipieć więc szybko zdejmujesz z palnika,
> redukujesz palnik ale zanim ostygnie to trochę trwa i też nie powiedziane ,
> że zredukujesz do odpowiedniego poziomu bo znowu zaczną kipieć lub przestaną
> gotować się w ogóle i tak ze wszystkim, więc weź pod uwagę ,że na początku
> zanim dojdziesz do perfekcji zużycie prądu będzie co najmniej podwójne.

jak widać na załączonym przykładzie i przez 10 lat można się nie nauczyć
gotować na płycie elektrycznej ...

bankroot

PS. A tak w ogóle cała dyskusja to znowu udowadnianie komuś, że coś jest
lepsze i jak widać prowadzi do nikąd.
Czy lepsza jest wanna akrylowa czy stalowa?
Czy lepszy jest zlew gładki czy o strukturze lnu ?
Czy lepsze jest ogrzewanie na gaz czy na olej ?

itd. itd. itd. itd. itd. i tak w kółko przekonywanie jeden drugiego o swoich
racjach. Kolega Piotr i tak sobie kupi to na co się sam zdecyduje, nie
pomożecie mu w tym ani na jotę

46. Data: 2004-12-16 13:23:15

Od: Nexus <n...@-...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Dec 2004 15:19:54 +0100, g...@p...onet.pl wrote:

>Ja mierzyłem sprawnosc kuchenki gotujac wode, w czajniku elektr i otwartym
>garnku podgrzewanym plomieniami na maxa. Z porównania wskazan licznikow gazu i
>e.el wynikowa sprawnosc kuchenki: 55%.

dzieki
liczeles ta sprawnosc z kalorycznosci gazu czy jest to sprawnosc typu
ile kosztowal gaz w stosunku do pradu?
m.
Odpowiadajac na priva usun "-usun-to-" z adresu

47. Data: 2005-01-03 12:30:56

Od: "Zbigniew Wantuch" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mister "Piotr Bałda" pisze:

> około 2 godzin dziennie (2 palniki zużywające razem 2,5 kW) będzie
> kosztowało mnie ok. 60 PLN (a przecież taki czas to niezbędne minimum).
> Może ktoś z doświadczenia powie mi jakie to sa koszty.

Mam płytę 7,5 KW (wszystkie palniki)
Pracuje codziennie, w sumie w ciągu tygodnia jakieś 8-10 godzin.
Moje rachunki za prąd (całe mieszkanie - 55 m2, pralka chodzi co drugi
dzień, zmywarka codziennie, TV też jakieś 5-6 godzin w ciagu dnia.
Moje rachunki to jakieś 75 zł miesięcznie.
A z gazu zrezygnowałem - odciąłem się od sieci, rachunki spadły mi o około
40 zł miesięcznie.

> Poza tym chciałbym wiedzieć czy płyty indukcyjne faktycznie działają
> niekorzystnie na organizm człowieka.

Bardzo....Jeśli masz w tyłku gwóźdź i siądziesz na włączonej płycie - nie
nalezy to do miłych doświadczeń :-)

Zbigniew "Ksiąz" Wantuch

48. Data: 2005-01-03 12:35:04

Od: "Zbigniew Wantuch" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jegomość "Tomasz Nowicki" pisze w odpowiedzi terroryście:

> No właśnie, skoro już o zmywarkach mowa, to czy są jakieś
> zmywarki o szerokości większej niż 60 cm? Bo ja mam 60 i
> często przydałaby się większa

Są. Ja mam na przykład 90 i bardzo zadowolony jestem:-)

Zbigniew "Ksiądz" Wantuch

Lodówka (Indesit)
Kupno poniemieckiego domku.
urzadzenie kuchni