Żyjątka w donicach - czym...

41. Data: 2013-06-03 13:54:46

Temat: Re: Żyjątka w donicach - czym...
Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości
news:kohmnf$qj4$1@node2.news.atman.pl...
> Widzę że lubisz sobie pogawędzić, potrafisz o wszystkim, tylko nie w
> temacie dla którego ktoś stworzył ta grupę.

ani ona twoja ani cycatej, grupa znaczy się. ani miejsce na niebezpieczne
idiotyzmy.

42. Data: 2013-06-03 13:57:28

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun napisał:

> Nie mam pojęcia jakie to instalacje. Wiem tylko że to jest dobry sposób
> na robale. A tak właściwie to co co przez to rozumiesz - w gniazdku nie
> ma rozdziału na plus-minus, tzn nie ma przydzielonego konkretnego wyjścia?

Nie, nie ma rozdziału na plus-minus. Jest tam napięce przemienne, które
50 razy na sekundę zmienia się wte i nazad od -325V do +325V.

Niewydarzone pomysły sieci energetycznych na prąd stały miał ostatnio
Edison. Ale to z tego powodu, że prądu przmiennego po prostu nie lubił.
Nie lubił, bo nie rozumiał. A nie rozumiał, bo matematyka go przerastała,
liczby zespolone szczególnie.

Wracając do naszych robaczków, działa na nie nie napięcie, lecz prąd.
W wilgotnej ziemi wystarczające natężenie wytworzy bateryjka lub
kilkuwoltowy zasilacz do elektronicznych klamotów. Tutaj uwaga -- te
glizdy będa starały się ustawić prostopadle do kierunku działani linii
sił pola elektrycznego. Najlepsze będą dwa pręty wbite po dwóch stronach
donicy. Podłączenie zacisku prądu zmiennego, do doniczki i sprzężenie
pojemnościowe przez jej dno, tworzy taki układ, że wyjście na powierzchnie
jest akurat wzdłuż linii. Mogą w ogóle nie mieć ochoty się ruszać, będą
wolały wszystko przeczekac w pozycji horyzontalnej.

Jarek

--
O świetliku sąd powstał nie wiem skąd
Że on gaśnie gdy wyłączyć prąd

43. Data: 2013-06-06 10:15:04

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest akurat wzdłuż linii. Mogą w ogóle nie mieć ochoty się ruszać, będą
> wolały wszystko przeczekac w pozycji horyzontalnej.

To dla przekonanie kup sobie próbówkę i włóż po kolei do otworów w
gniazdku. Sam się przekonasz że zawsze w jednym i tym samym próbówka się
zaświeci. Tam gdzie się zaświeci to plus, ten drugi to minus. Przecież
ja nie piszę o natężeniach tylko o rozdziale prądu w gniazdku.

To wiem, - nie musi być prąd z sieci, wystarczy np. z "pastucha", jakim
na wsiach posługują się chłopi do wypasu bydła. Jest to ogrodzenie
elektryczne o napięciu 12 wolt. Można użyć pewnie i jakichś innych
źródeł, ale dyskusja o nich byłaby dla mnie już tylko teoretyzowaniem.
Przyznam także że nie wiem jakby te potraktowane prądem robale zachowały
sie w donicy.

44. Data: 2013-06-06 10:15:32

Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-06-03 13:54, Fazi pisze:

> ani ona twoja ani cycatej, grupa znaczy się. ani miejsce na niebezpieczne
> idiotyzmy.

Bez komentarza.

45. Data: 2013-06-06 11:36:17

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun napisał:

> [...]
> zaświeci. Tam gdzie się zaświeci to plus, ten drugi to minus. Przecież
> ja nie piszę o natężeniach tylko o rozdziale prądu w gniazdku.

Próbówka świeci gdy jest plus i gdy jest minus. Nie świeci gdy jest zero.
Tak też ten rozdział w gniazdku wygląda.

> [...]
> elektryczne o napięciu 12 wolt. Można użyć pewnie i jakichś innych
> źródeł, ale dyskusja o nich byłaby dla mnie już tylko teoretyzowaniem.

Napięcie w tym ogrodzeniu bardziej zbliżone jest do 12 tysięcy woltów.
No, może torchę mniej, ale niewiele mniej. Na pewno nie 12 V.

> Przyznam także że nie wiem jakby te potraktowane prądem robale zachowały
> sie w donicy.

A ja przynajmniej mam jakieś wyobrażenie o tym. Metoda ta ma działać
jak pastuch elektryczny, nie jak krzesło elektryczne. Ale glizda to
nie krowa i napięcia rzędu setek czy tysięcy woltów tu na nic. Na nic
też zmienne przebiego, bo najlepiej sprawi się przy tym prąd stały.

--
Jarek

46. Data: 2013-06-06 13:40:30

Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bez komentarza.

Słuszna i oczekiwana decyzja :)

47. Data: 2013-06-06 17:00:50

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-29 22:45, Ikselka pisze:
> ..wyeliminować? Chodzi o dżdżownice, krocionogi i takie jasne małe wijące
> się coś, chyba nicienie.
Na drugi raz pomyśl przed sadzeniem, a nie po i po prostu ogrzej ziemię
do 60 stopni (polecam mikrofalówkę), co skutecznie i ekologicznie
wyeliminuje robale.
Te jasne, wijące to obstawiam, że to ziemiórki. Chemicznie truje się je
środkami Nomolt, albo Diazol.
Jacek

48. Data: 2013-06-06 17:12:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 06 Jun 2013 17:00:50 +0200, Jacek napisał(a):

> Na drugi raz pomyśl przed sadzeniem, a nie po i po prostu ogrzej ziemię
> do 60 stopni (polecam mikrofalówkę), co skutecznie i ekologicznie
> wyeliminuje robale.

Na tyle co używam kompostu do roślin w donicach to musiałabym chyba mieć
przemysłową mikrofalę. Na cytrusach mi najbardziej zależy, ale rzeczywiście
pomyślałam poniewczasie o kłopocie.

> Te jasne, wijące to obstawiam, że to ziemiórki.

Nie nie, to drutowce. Moje przejęzyczenie z nicieniami dało tutaj okazję do
wyrzutów zalegającej od lat żółci paru osobom, ale mam to gdzieś.

> Chemicznie truje się je
> środkami Nomolt, albo Diazol.

Dzięki, pewnie i na drutowce podziała, i na całą resztę.

--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

Jaki mały ręczny opryskiwacz ciśnieniowy?
jak rozmnozyc bez
Pierwszy zbiór brązowych pieczarek;))
Czarna porzeczka też marnieje
grusza marnieje