grusza marnieje

1. Data: 2013-05-27 22:29:53

Temat: grusza marnieje
Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja grusza 'General Leclerc' marnieje, choć w pierwszych dwóch latach
owocowania zachowywała się bez zastrzeżeń.
Miała kwiaty, miała owoce, owoce dojrzewały i były smaczne.
Kłopoty zaczęły się dwa lata temu.
Podmarzła w majowe mrozy 2011 roku i nie zaowocowała.
W zeszłym roku kwitła, mrozy 17/18 maja 2012 częściowo dotknęły kwiaty,
ale były owoce, które upatrzyły sobie szerszenie i mimo, że owoce były
jeszcze niedojrzałe, to wyjadły wnętrze owoców.
Pozostały tylko skórki po owocach. No może ze trzy gruszki zjadłam.

W tym roku grusza ładnie zakwitła. Tak mi się zdawało, ale owoce nie
zawiązywały się.
Najpierw zauważyłam, że gałązka z jednej strony gruszy robi się
ciemna i jakby bezlistna.
http://tiny.pl/hsh14

A po kilku dniach zauważyłam, że wszystkie kwiaty zasychają.
http://tiny.pl/hsh1n

Kwiaty zaschły, a na gałązkach są takie marne liście.
http://tiny.pl/hsh12

Coś ją niszczy, ale co?
Jeżeli to nie jakaś choroba, to jesienią wykopię ją i sprawdzę korzenie.
Może tak jak moja śliwa, Herman, dostała guzowatości korzeni.

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2013-05-28 00:46:32

Temat: Re: grusza marnieje
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 May 2013 22:29:53 +0200, Krycha_net napisał(a):

> [...]
> Jeżeli to nie jakaś choroba, to jesienią wykopię ją i sprawdzę korzenie.
> Może tak jak moja śliwa, Herman, dostała guzowatości korzeni.

Może to zamieranie pędów gruszy albo rak bakteryjny - zaraza ogniowa chyba
nie, bo pędy byłyby niemal czarne, jak spalone:
http://www.sadinfo.pl/artykuly-2011/22011/165-chorob
y-grusz-wirusy-i-inne-patogeny-przenoszone-przez-szc
zepienie.html
http://agrosimex.pl/files/artykuly_naukowe/rak_bakte
r_agrosimmex.pdf
"Grusze
Wśród drzew ziarnkowych grusza jest
gatunkiem bardziej wrażliwym niż ja
-
błonie na porażenie przez
Pseudomonas
syringae.
Zainfekowane kwiaty gruszy
czernieją i zamierają. Choroba może
przenieść się z porażonych kwiatów
na krótkopędy. Infekcja ta prowadzi do
powstawania małych zrakowaceń. Na
pograniczu zdrowej i chorej tkanki mo
-
żemy zaobserwować charakterystyczne
pęknięcia kory.
W wyniku infekcji na zawiązkach
owoców gruszy powstają czarne,
drobne plamki do 2 mm średnicy, któ
-
re powiększają się wraz ze wzrostem
zawiązków. Silnie porażone zawiązki
zasychają i opadają (fot. 2).
W rzadkich wypadkach może docho
-
dzić również do infekcji liści gruszy.
Początkowo powstają na nich drobne,
ciemnobrunatne plamki otoczone czer
-
wonobrunatną obwódką. "
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

3. Data: 2013-05-29 13:36:13

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-28 00:46, Ikselka pisze:
> Dnia Mon, 27 May 2013 22:29:53 +0200, Krycha_net napisał(a):

(...)

> [...]
> http://www.sadinfo.pl/artykuly-2011/22011/165-chorob
y-grusz-wirusy-i-inne-patogeny-przenoszone-przez-szc

Ciekawe artykuły, dziękuje.
Krycha.

4. Data: 2013-06-06 22:35:03

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam dzis przyczyne "marnosci" mojej ghruszy.
Tak wygląda jej kora na pniu.
http://tiny.pl/hs76m
http://tiny.pl/hs76g
To juz trzecie drzewo, które ma chorobę kory.
Kilkanascie lat temu grusza Komisowka, kilka lat temu Chinska grusza i teraz Gen.
Leclerc.
Poprzednie musiałam wykopać, tą tez to czeka.
Smutno :-(

Pozdrawiam Krycha.
Zmieniłam dostawcę internetu i nie mogę korzystać z grupy poprzez program pocztowy.
Piszę ze strony google, więc nie uzywam znaków polskich, bo ja widze krzaczki, gdy
czytam posty innyc, więc pewnie mój post też będzie je miał.

5. Data: 2013-06-06 22:55:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała (mimo że nie bardzo mogła):

> [...]
> program pocztowy. Piszę ze strony google, więc nie uzywam znaków
> polskich, bo ja widze krzaczki, gdy czytam posty innyc, więc pewnie

E tam "nie mogę". Choćby taki news.neostrada.pl, news.task.pl, a być może
również news.atman.pl wpuści zbłąkane owieczki z polskich numerów IP.

--
Jarek

6. Data: 2013-06-07 00:09:13

Od: "Chlorek" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

=================
Jak widać, słowo "też" nie ma krzaczków, więc nie załamuj się.

Cl-

8. Data: 2013-06-07 23:08:56

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 7 czerwca 2013 00:10:31 UTC+2 użytkownik Chlorek napisał:
> [...]
>
> miał.
>

> =================
>
> Jak widać, słowo "też" nie ma krzaczków, więc nie załamuj się.

W tej Twojej odpowiedzi nie widzę krzaczków, ale we wcześniejszej Twojej - tak.
Co zmieniłeś?
Krycha.

9. Data: 2013-06-07 23:24:02

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)

> E tam "nie mogę". Choćby taki news.neostrada.pl, news.task.pl, a być może
> również news.atman.pl wpuści zbłąkane owieczki z polskich numerów IP.

Uffff, jestem znowu. Udało sie na neostrada, atman nie chciał ze mną
"rozmawiać". Ale radocha.
Serdecznie Ci dziękuję za wskazówki.

Krycha.

Jaka to odmiana tuji?