Żywienie, a tolerancyjni (dobrzy) lekarze...

1. Data: 2007-03-09 12:43:03

Temat: Żywienie, a tolerancyjni (dobrzy) lekarze...
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ponieważ regułą stały się ataki na mnie odnośnie diety optymalnej, a rzekomo
niezgodnej z "wytycznymi" Instytutu Żywienia, podaję zespól lekarzy różnych
specjalności z Katowic, którzy preferują dietę optymalną swoim pacjentom (m. in.
leczących cukrzycę i choroby serca dieta optymalną ) w sąsiedztwie innych lekarzy,
którzy mają odmienne zdanie do diety optymalnej.
Żeby nie być posądzonym o reklamowanie, adresy niżej wymienionych przychodni i
stomatologii będę podawał osobom zainteresowanym.
Pozdrawiam Jurek M.

Już ponad 5 lat działa zespół lekarzy, pielęgniarek i fizjoterapeutów związanych z
Arkadią przy gabinetach lekarskich katowickiego "POLMEDU". Idea diety optymalnej,
jako alternatywnej metody pomocy chorym, często podnoszona przez naszych pacjentów,
stymulowała nas do rozwoju. Dziś mamy zespól w pełni interdy­scyplinarny,
współpracujący ze sobą i dobrze wyszkolony. Chcemy Państwu przedstawić krótka
charaktery­stykę naszego ośrodka.
Gabinety lekarskie otworzyliśmy w centrum Katowic już w 1994 roku. Była to
odpowiedź na prośby pacjen­tów Agencji Lekarskich Wizyt Domowych DOMMED.
Agencja istniała od 1992 roku i zajmowała się wyłącznie wizytami domowymi lekarzy
i pielęgniarek na Ślą­sku. Wyrobiła sobie dobrą opinię. Chcąc spełnić oczekiwania
oraz zachować wysoki poziom usług, trzeba było rozszerzyć zespół, trzeba było
zorganizować profesjonalne, stacjonarne centrum medyczne. Udało się to zrobić latem
1994 roku. Rok później - ze względu na duże zainteresowanie specjalistycznymi
usługami medycznymi - gabinety działały już codziennie od godz. 700 do 2000. Przez
kilka lat rozwijaliśmy bazę ambulatoryjną i dia­gnostyczną. Utworzyliśmy pracownię
elektrokardiografii z możliwością wykonywania testów wysiłkowych EKG oraz zapisów
24-godzinnych metodą Holtera. Zorganizowaliśmy pracownie USG, nowoczesne
laborato­rium analityczne. Po reformie ubezpieczeń zdrowotnych w 1999 roku zaistniała
konieczność podziału miejsc wykonywania usług medycznych, a to oznaczało organizację
od podstaw nowych poradni. Na początku 2003 roku została otwarta nowa poradnia
stomatologiczna, a w 2004 roku nowoczesna przychodnia medycyny pracy. Ideę diety
optymalnej popularyzujemy już blisko 7 lat, a od 5 lat tworzymy zespół ludzi
doskonale znających tę metodę żywienia. Na uwagę zasługuje rozbudowana grupa lekarzy
optymalnych (dr Gwóźdź - internista, dr Tymczyńska - kardiolog, dr Wołek -
internista, dr Farnik - psycholog, dr Kozubowska), terapeutów wyspecja­lizowanych w
technice prądów selektywnych (Alina Szekiel i Agnieszka Chatlińska0 oraz grupa
wtajemniczo­nych w dietę optymalną pielęgniarek. Na szczególną uwagę wg mnie
zasługuje fakt, iż przedstawiciele "grupy optymalnej" w pełni współpracują ze sobą, a
wszelka konkurencja ma postać wyłącznie konstruktywną. Poza tym lekarze
"nieoptymalni" i optymalni przyjmują pacjentów obok siebie i odnoszą się do siebie z
sympatią. Nie ma mowy o wyśmiewaniu, bądź piętnowaniu jakiejkolwiek diety stosowanej
przez pacjenta (wiemy z opowiadań, że takie przypadki zdarzają się niestety w innych
miejscach). Co więcej, wspólnie kreujemy kilka programów badawczych oceniających
diety niskowęglowodanowe, a szczególnie ich wpływ na pacjentów cu­krzycowych oraz
kardiologicznych. Nasi pacjenci chwalą sobie przed wszystkim profesjonalizm i
kompetencje naszego zespołu. Nie bez znaczenia jest też fakt, iż wszystkie
najważniejsze badania można wykonać na miej­scu, co dla osób starszych lub młodych i
zapracowanych jest szczególnie ważne - oszczędza czas i energię. Jako ciekawostkę
podam, że chcąc jeszcze skuteczniej działać powołaliśmy stowarzyszenie ARS-MEDICA
odpowiedzialne miedzy innymi za propagowanie zdrowego trybu życia i właściwych
nawyków żywieniowych

2. Data: 2007-03-09 13:57:25

Temat: Re: Żywienie, a tolerancyjni (dobrzy) lekarze...
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <m...@o...pl> wrote in message news:esrkor$l6j$1@atlantis.news.tpi.pl...
http://www.sluzbazdrowia.com.pl/html/more3335a.php

"Tymczasem jednak ujemne skutki diety optymalnej, choć niedostrzegalne dla
stosujących ją, wydają się przeważać nad dodatnimi. I dlatego, zgodnie z
oświadczeniem Komitetu Terapii Wydziału Nauk Medycznych PAN, nie powinna być ona
przez lekarzy zalecana.

Wielu lekarzy nie uznaje tego stanowiska i czyni inaczej. _Stoi to w sprzeczności z
Kodeksem Etyki Lekarskiej_, którego jeden z artykułów głosi, że lekarz_ nie _może się
posługiwać metodami uznanymi przez naukę za szkodliwe. Niestety, wydaje się, że jest
to artykuł martwy. Istniejące przy izbach lekarskich komisje odpowiedzialności
zawodowej nie wyciągają z faktów naruszania KEL żadnych wniosków. Czy słusznie?

3. Data: 2007-03-09 15:13:17

Od: "Robert.I" <b...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tam się nie znam, ale jak widzę w necie, zasadniczo dieta jest
niskowęglowodanowa, a wysokobiałkowa.

Z tego co uczą na AWFie (ZTCP), za dużo białka jest zasadniczo beeee, a
dieta optymalna to dieta zrównoważona - składniki i ich proporcje
podobierane odpowiednio do indywidualnych predyspozycji danego osobnika,
budowy somatycznej, metabolizmu, stylu życia (ruch, stres) etc etc. Od groma
parametrów jest konieczna do wskazania: ty potrzebuejsz tyle tyle i tyle...
Dlatego najlepiej słuchać swojego organizmu dodając do tego poprawkę
wyniesioną z książek i badań.

R.

4. Data: 2007-03-09 18:16:57

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert.I" <b...@K...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> groma parametrów jest konieczna do wskazania: ty potrzebuejsz tyle tyle i
> tyle... Dlatego najlepiej słuchać swojego organizmu dodając do tego

Jeżeli wszystkie wymienione przez ciebie cechy dodasz, i do tego poprawka z
badań i książek, gdzie są często sprzeczne ze sobą doniesienia, to powstanie
jeden ogromny misz-masz...od którego można się tylko i wyłącznie rozchorować
i to bardzo szybko...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2007-03-09 18:18:39

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jurek" <m...@o...pl> wrote in message
[...]

Zgłoś do Komisji Etyki lekarskiej, że pacjenci są leczeni przyczynowo
(szczególnie cukrzycy!!!)....ale numer...można ze śmiech pęc...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

6. Data: 2007-03-10 17:38:26

Od: Pink <P...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-03-09, o godzinie 13:43:03, użytkownik *Jurek* napisał(a) w
wiadomości: <news:esrkor$l6j$1@atlantis.news.tpi.pl>

Najpierw zoptymalizuj swój czytnik.

Pink

7. Data: 2007-03-10 20:04:59

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pink" <P...@W...op.pl> napisał w wiadomości
> Dnia 2007-03-09, o godzinie 13:43:03, użytkownik *Jurek* napisał(a) w
> wiadomości: <news:esrkor$l6j$1@atlantis.news.tpi.pl>
>

> Najpierw zoptymalizuj swój czytnik.

Proszę podaj czemu, bo nie wiem...HTML-em już nie posyłam...
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2007-03-10 23:11:16

Od: Pink <P...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2007-03-10, o godzinie 21:04:59, użytkownik *Jurek* napisał(a) w
wiadomości: <news:esvc1a$9qo$2@nemesis.news.tpi.pl>

> Użytkownik "Pink" <P...@W...op.pl> napisał w wiadomości

> Proszę podaj czemu, bo nie wiem...HTML-em już nie posyłam...
> Pozdrawiam Jurek M.

Twój czytnik nie deklaruje kodowania, z zawijaniem wierszy też coś jest nie
tak.

Ustaw go według tej instrukcji.
http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

Pink

9. Data: 2007-03-12 09:24:31

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zgłoś do Komisji Etyki lekarskiej, że pacjenci są leczeni
> przyczynowo (szczególnie cukrzycy!!!)....ale numer...można ze śmiech
> pęc...:)))

Piszesz takie głupoty, że dziwię się, że odpisuję - to coś napisał
pokazuje ile masz do powiedzenia w sprawie cukrzycy - lepiej zrobiłbyś i
rzeczywiście wreszcie pękł byś ze śmiechu - świat nie zatrzyma się
przerażony w miejscu

10. Data: 2007-03-12 12:25:25

Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pokazuje ile masz do powiedzenia w sprawie cukrzycy - lepiej zrobiłbyś i
> rzeczywiście wreszcie pękł byś ze śmiechu - świat nie zatrzyma się
Świat zatrzymuje się przerażony od głupot niektórych lekarzy...niestety, dla
pacjentów, to dramat...
Pozdrawiam Jurek M.

karmienie piersia - problem
Re: Sine, obolałe oczy