Zywoplo-t Irga blyszczaca

1. Data: 2004-05-04 15:51:36

Temat: Zywoplo-t Irga blyszczaca
Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
czy ktos moze mi doradzic, czy zywoplot z irgii blyszczacej to
dobry pomysl? Wygladem i wysokoscia akurat mi odpowiada,
ma pelnic funkcje zaslaniajaca, bedzie rosl od poludniowej strony,
jego dol bedzie osloniety zywoplotem sasiada ( on ma byc
zasloniety przed moim wzrokiem).
Czy latwo uprawia sie irge, a moze lepiej zrobic zywoplot
z innej purpurowo zabarwionej rosliny?
pozdrowienia

2. Data: 2004-05-04 18:43:02

Temat: Re: Zywoplo-t Irga blyszczaca
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c78dq0$jh3$1@absinth.dialog.net.pl m00nia
<atr45@[usun]op.pl> napisał(a):

> Czy latwo uprawia sie irge, a moze lepiej zrobic zywoplot
> z innej purpurowo zabarwionej rosliny?

Hejka. Pewnie, że lepiej z berberysu. Nie dość, że purpurowy, to
kolczasty i nikt się przez niego nie przeciśnie.
Pozdrawiam zaporowo Ja...cki
H.Z.: "Amundsen zasadził flagę na biegunie." :-)

3. Data: 2004-05-05 19:40:53

Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Pewnie, że lepiej z berberysu. Nie dość, że purpurowy, to
> kolczasty i nikt się przez niego nie przeciśnie.

No wlasnie niezbyt mi zalezy na "zaporowosci", bardziej na stworzeniu
czegos w rodzaju purpurowego tla dla innych roslin, oraz zasloniecie widoku.
pozdrowienia

4. Data: 2004-05-05 20:06:31

Od: "ao" <s...@N...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> napisał w wiadomości

> No wlasnie niezbyt mi zalezy na "zaporowosci", bardziej na stworzeniu
> czegos w rodzaju purpurowego tla dla innych roslin, oraz zasloniecie
widoku.
> pozdrowienia

Tylko irga nie jest purpurowa.

Andrzej

5. Data: 2004-05-05 20:12:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c7bfib$52b$1@absinth.dialog.net.pl m00nia
<atr45@[usun]op.pl> napisał(a):

> No wlasnie niezbyt mi zalezy na "zaporowosci", bardziej na stworzeniu
> czegos w rodzaju purpurowego tla dla innych roslin, oraz zasloniecie
> widoku. pozdrowienia

Hejka. Nasz berberys purpurowy (n/n ;-) bo od sąsiada z działek)
wygląda teraz - 3 lata od posadzenia naprawdę ładnie. Z przyjemnością
na niego patrzę, pomimo że kłuje jak wściekły. Ale purpurowe są jeszcze
na naszej działeczce perukowiec ( u mnie potrafią mu przemarznąc
tegoroczne przyrosty) i tawułowiec "Diabolo".
Pozdrawiam barwnie Ja...cki
H.Z.: "Michał Anioł malował sobie po ścianach kaplicy Sykstyńskiej."
:-)

6. Data: 2004-05-05 20:57:13

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ao napisał:

> Tylko irga nie jest purpurowa.

No chyba, że akurat owocuje:-)))

Widuję żywopłociki z berberysów o purpurowych lisciach - jako
wykończenie posesji od frontu albo ronda na ulicy. Ładnie to wygląda.
Ale czy jako tło dla innych roślin nie będzie zbyt mocno bijący po oczach?
Mnie się wydaje, że lepiej wybrać zielony.

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2004-05-06 09:02:48

Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko irga nie jest purpurowa.

Na jesien zmienia kolor
pozdrowienia

8. Data: 2004-05-06 09:05:46

Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na naszej działeczce perukowiec ( u mnie potrafią mu przemarznąc
> tegoroczne przyrosty) i tawułowiec "Diabolo".

A jaki jet wysoki Twoj berberys , bo czytalam, ze zywoplot berberysowy to
max
1,5 metra, a ja bym chciala cos wyzszego. Berberysem purpurowym obsadze
studzienki od oczyszczalni
to zadne maluchy domowe nie beda chcialy tam lazic.
pozdrowienia

9. Data: 2004-05-06 09:15:50

Od: "m00nia" <atr45@[usun]op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ale czy jako tło dla innych roślin nie będzie zbyt mocno bijący po oczach?
> Mnie się wydaje, że lepiej wybrać zielony.

Wydaje mi sie, ze purpurowy zywoplot moglby wygladac fajnie, ale nie do
konca jestem
tego pewna ;-)
Dlatego irga, bo sie zmienia : http://www.krzewy.pl/Lucidus/Lucida.htmr
Wymyslilam sobie, ze na tle purowego zywoplotu
fajnie beda wygladac brzozy , paparocie i choinki - kontrastowo, a zeby cos
dopasowac
(mniej wiecej) kolorystycznie mam tamaryszek i perukowce.
Irga blyszczca jest na dodatek odporna na zabiegi ogrodnika i prawdopodobnie
bedzie rosla pomimo wszytko ;-)
pozdrowienia

10. Data: 2004-05-06 14:40:24

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c7cunc$sct$1@absinth.dialog.net.pl m00nia
<atr45@[usun]op.pl> napisał(a):

> ...czytalam, ze zywoplot
> berberysowy to max
> 1,5 metra, a ja bym chciala cos wyzszego.

Hejka. Na wiecej niż 1,5 metra wysokości trudno w przypadku mojego
berberysa liczyć.
Pozdrawiam średnio Ja...cki

Żółknące liście u pelargonii ( co robic?)
Do Grzesia !
Do Dirka !
Zalozyc szkolke
planuje posadzic zywoplot,ale mam klopot