Zywoplot jak z bajki

1. Data: 2001-06-29 16:36:58

Temat: Zywoplot jak z bajki
Od: Miroslaw Kaminski <M...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym posadzić żywopłot wokół działki ogrodzonej siatką ok. 300m.
Ponieważ jest to moja działka na którą wypadam od czasu do czasu
chciałbym aby ten żywopłot pełnił również rolę ochrony/bariery przed
niepożądanymi gośćmi.
Co wybrać ?
Lekko skłaniam się ku śliwce mirabelce, ale mam obawy czy zapanuję
nad tym żywiołem.
Może jest coś innego co rośnie wysoko, gęsto i tak się nie rozmnaża
jak mirabelka ?

MK

2. Data: 2001-06-29 20:04:54

Temat: Re: Zywoplot jak z bajki
Od: "Taxus" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Miroslaw Kaminski <M...@a...pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@a...pl...
> [...]
> nad tym żywiołem.
> Może jest coś innego co rośnie wysoko, gęsto i tak się nie rozmnaża

Polecam Berberys Thunberga. Rośnie na wysokość 1-1,5 m i jest mocno
kolczasty. Nie potrzeba go ciąć ani specjalnie pielęgnować poza nawożeniem.
Nie ma siły by ktoś zaryzykował przejście przez niego. Pozostaje tylko
problem zabezpieczenia furtki. Wiem to z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam
Taxus

3. Data: 2001-06-30 00:54:58

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Taxus" <k...@p...onet.pl> wrote in message news:9hin1b$qfn$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Nie ma siły by ktoś zaryzykował przejście przez niego. Pozostaje tylko
> problem zabezpieczenia furtki. Wiem to z własnego doświadczenia.

Hmm... . Moje doswiadczenie jest troszke inne. Przez 6 lat
jak mial pol metra tak ma. Zaryzykowalbym przeskoczenie.
gdyby nie to, ze rosnie przy scianie domu :-) Moze mam
odmiane karlowata?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2001-07-01 17:42:26

Temat: rododendron- czy jeszcze zrobie sadzonke?
Od: g...@i...pl (Grzegorz Wójcik) szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj przy koszeniu trawnika zahaczylam o galazke rododendronu i niestety
wlasnie moczy sie w wazoniku. Czy istnieje jakis sposob zeby puscila
korzonki.
Ta galazka ulamana ma jakies 4 lata wiec jest silnie zdrewniala ale wyzej ma
tegoroczne piekne przyrosty.
Czy mam miec nadzieje?
Prosze o pomoc.
Izabela Wójcik

5. Data: 2001-07-02 07:55:39

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli berbersy to polecalbym B. ottawensis 'Red Rocket" (wyprostowane
wszystkie pedy) lub 'Superba' (3 m wysokosci i szerokosci), B. koreana -
zageszcza sie i daje odrosty (i owoce!).
Moj Berberys thunbergii po ~15 latach dorosl do 2 m wysokosci i 3 m
szerokosci i w tym roku zamarl, ale byl niezwykle piekny.

Pozdrawiam
Andrzej

6. Data: 2001-07-03 11:46:46

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AO" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
>w tym roku zamarl,

Jaka mogła być tego przyczyna?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2001-07-05 20:43:44

Temat: Re: rododendron- czy jeszcze zrobie sadzonke?
Od: "Jagoda" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raczej na pewno nie ukorzeni się ... Mój rododendron złamany w zeszłym roku
"do pnia" próbowałam na różne sposoby i nic . Za to teraz nieśmiało
puszcza od korzenia .

Pozdrówki - Jagoda

8. Data: 2001-07-06 13:02:08

Od: "AO" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> napisał w wiadomości

> Użytkownik "AO" <s...@a...pl> napisał w wiadomości
>
> Jaka mogła być tego przyczyna?
> --
Trudno powiedzieć, nie znam sie na chorobach. W ub. roku w podobny sposób
zginal kilkunastoletni modrzew, dwa lata wczesniej jablon, lipa tylko sie
wybronila, choc kiepsko juz z nia bylo.
Roslina po prostu nie wypuszcza wiosna lisci, a drewno podkora jest +-
brunatne.

Pozdrawiam
Andrzej

9. Data: 2001-07-06 16:25:49

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

..............> Roslina po prostu nie wypuszcza wiosna lisci, a drewno
podkora jest +-
> brunatne.

Gdy wśród ludzi, nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o pieniądze :-).
U roślin? Zaryzykuję. Gdy nie wiadomo o co chodzi to pewnie chodzi o
...pędraki lub inne robale glebowe.
Może warto zrobić odkrywkę i określić występowanie takich szkodników.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2001-07-06 18:40:04

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przez 6 lat jak mial pol metra tak ma. Zaryzykowalbym przeskoczenie.
>    Michal

Niestety - to moze byc niewlasciwe miejsce dla tej rosliny :).

Lista na temat NUMER 152
WIERZBA JAPOŃSKA
Nowy wita i sie pyta o kosiarke.
Automatyczna kosiarka