... a poza tym - OK

1. Data: 2002-05-10 07:13:20

Temat: ... a poza tym - OK
Od: "take5" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z Onetu:

"Dziennik Łódzki": Kilkadziesięcioro dzieci z łódzkiego regionu, idących w
maju do Pierwszej Komunii Świętej, przeszło w ostatnich miesiącach operacje
plastyczne. W maju i kwietniu chirurdzy plastyczni wykonują 2-3 razy więcej
takich operacji.
Lekarze korygują przeważnie odstające uszy. Usuwają też z twarzy blizny po
oparzeniach, urazach brwi, policzka czy brody. Przed komunią rodzice chcą,
by je zmniejszyć lub całkowicie zlikwidować. Pragną, aby ich pociechy
prezentowały się podczas uroczystości jak najlepiej - pisze gazeta.

Ładni mają lepiej i jeśli rodzice chcą dziecku pomóc w pozbyciu się
kompleksów związanych z defektami urody, to dobrze - twierdzą psycholodzy. -
Jeśli jednak motywuje ich tylko własna ambicja, bo chcą jak najlepiej wypaść
w czasie uroczystości przed ludźmi, to nieporozumienie - cytuje "DŁ" Hannę
Bednarek z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego.

***

- Piotrek

1. Data: 2002-05-10 07:45:06

Temat: Re: ... a poza tym - OK
Od: w...@p...onet.pl (Tomek Łukaszewicz) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 May 2002 09:13:20 +0200, "take5" <t...@w...pl> wrote:

>Z Onetu:

Życie społeczne w naszym kraju coraz bardziej przypomina jakiś koszmar
Freuda, króren jest autorem słynnego powiedzenia, iż "kultura jest
źródłem ludzkich cierpień". Prawa naturalne (czytaj: Dekalog) zostały
zastąpione jakimiś amerykańsko-behawiorystycznymi zasadami, według
których człowiek jest tylko inteligentnym zwierzakiem, a jego
przeznaczeniem jest wydzieranie mięcha innym, bo inaczej jemu samemu
nie starczy. Jeżeli ktoś chce obejrzeć dalszy ciąg tej farsy, polecam
dowolny odcinek "Muppet Show".

1. Data: 2002-05-10 08:08:22

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 10 May 2002, Tomek Łukaszewicz wrote:

> Życie społeczne w naszym kraju coraz bardziej przypomina jakiœ koszmar
> Freuda, króren jest autorem słynnego powiedzenia, iż "kultura jest
> Ÿródłem ludzkich cierpień". Prawa naturalne (czytaj: Dekalog) zostały
> zastšpione jakimiœ amerykańsko-behawiorystycznymi zasadami, według
> których człowiek jest tylko inteligentnym zwierzakiem, a jego
> przeznaczeniem jest wydzieranie mięcha innym, bo inaczej jemu samemu
> nie starczy. Jeżeli ktoœ chce obejrzeć dalszy cišg tej farsy, polecam
> dowolny odcinek "Muppet Show".

ja sie z Toba tutaj calkowicie zgadzam ...

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

1. Data: 2002-05-10 09:36:34

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Tak ze Ci rodzice moze sa troche szajbnieci
to tak samo ten tekst jest szajbniety, IMO. :-)

Co ma wspolnego Konunia Swieta z korekta urody?
Ok, korekta bo dzieci sie wysmiewaja w przedszkolu, szkole,
bo dziecko idzie do szkoly i zeby nie malo ksywy "uszatek"...
Ale akurat komunia miala by byc motywacja???
Nie wierze, ktos sobie to wymysli bzdurke (zeby dowalic komuni?)

2.
Jezeli dziewczyna ma miec ksywe "uszatek",
bo dzieciaki dzisiaj sa coraz bardziej zlosliwe i
bezwglednie i to problemem jest zlosliwosc!
IMO, my nie potrafimy okreslic problemu.

Problemem jest bezwglednosc i zlosliwosc, coraz wieksza,
(widze to na okolo siebie)
a raczej nie to ze ktos histerycznie boi sie o swoj wyglad,
bo ... nie chce byc ofiara w szkole.
To strach przed odrzuceniem (sluszny).
To ze wyglad jest coraz wazniejszy - to jest problem!
A raczej nie ze ludzie boja sie odrzucenia.
W takim przypadku korekta urody jest potrzebna, IMO.
Tak samo maskowanie blizn np. na twarzy.
Oczywiscie wszystko w ganicach zdrowego rozsadku.

Kumpel aktor, tez korygowal sobie uszy - w mial ok,
i tez mozna go skrytykowac, problem lezy gdzie indziej.
Jego srodowisko aktorskie jest bardzo "agresywne",
jest bardzo silna konurencja, ksywa "uszatek" moze
zepsuc po prostu kariere,
a juz, bez obaw, koledzy -konkurenci- postaraja sie zeby kupel
ta ksywe dostal :-) Ot co...

Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-05-10 09:50:17

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Zgoda, ale problem jest wiekszy niz sie wydaje (IMO oczywiscie).
Ludzie za bardzo chca spelniac (nierealne) marzenia,
nakreceni reklamami, nie potrzac na konsekswencje,
byle do zludnego przodu.
Tylko co? Zabronic reklam? Zmusic do samorefleksji? Nie da sie.

Bez refleksji robi sie bydelko. Ale to nic tylko, z tego wynika jeszcze
jeden problemik:
ludzie staja sie coraz barzdziej agresywni i to juz zaczyna przeszkadzac.
Gdy my robimy bydelko, jest przyjemnie, gorzej gdy nam zaczynaja robic.

A ameryka nie jest winna, nawte dobrze ze jest bo przetarla szlaki.
I wcale nie jest tam tak zle IMO, to u nas ludzie sie nakrecili za bardzo.
Ale to chyba minie :-)
Zdrufka, Duch

1. Data: 2002-05-10 09:57:26

Od: "Rafalski" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Łukaszewicz"

> [...]
> których człowiek jest tylko inteligentnym zwierzakiem, a jego
> przeznaczeniem jest wydzieranie mięcha innym, bo inaczej jemu samemu

Kiedy ostatnio byłeś w Ameryce? Tam dekalog jest przestrzegany i szanowany
bardziej, niż u nas. Najwięcej operacji plastycznych wykonuje się w biednym
katolickim kraju, jakim jest Brazylia.

--
Rafalski

DUDE: "Shit, I know that guy. He's a nihilist."

1. Data: 2002-05-10 12:05:12

Temat: Odp: ... a poza tym - OK
Od: "Smerf" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafalski <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abg5j4$fs1$...@n...tpi.pl...
> Kiedy ostatnio byłeś w Ameryce?
>Tam dekalog jest przestrzegany i szanowany
> bardziej, niż u nas.

Jasne, jasne!
Chybaś chłopie z księżycą spadł!
Albo w mormońskiej rodzinie się obracasz!

>Najwięcej operacji plastycznych wykonuje się w biednym
> katolickim kraju, jakim jest Brazylia.

Operacje plastyczne (ogólnie pojmowane) akurat nie dowodzą czy naród
przestrzega dekalogu, czy nie!

A kultura amerykańska i jej ekspansja oraz polityka przez nich prowadzona
nadają się w dużej mierze jedynie na potępienie (uogólnienie bo ma być
krótko).

Smerf

1. Data: 2002-05-10 12:39:23

Od: Flyer <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:

> [...]
> bezwglednie i to problemem jest zlosliwosc!
> IMO, my nie potrafimy okreslic problemu.
>
> Problemem jest bezwglednosc i zlosliwosc, coraz wieksza,

Z tym wzrostem zlosliwosci bym nie przesadzal - wydaje mi sie, ze dzieci
sa po prostu zlosliwe bo nie posiadaja wewnetrznego/ wynikajacego z nich
samych wzorca dobra i zla - i tak bylo tez dawniej. Roznica bylo to, ze
operacje plastyczne nie byly tak dostepne jak teraz - byly to zabiegi w
panstwowych szpitalach gdzie pewnie istniala odpowiednio dluga kolejka
potrzebujacych i system kwalifikowania do zabiegu. Teraz mozesz pojsc do
prywatnego gabinetu i nie trzeba juz udowadniac swojej potrzeby -
placisz i wymagasz. Po prostu nieuswiadomiona albo uswiadomiona ale
niemozliwa do realizacji potrzeba czlowieka znalazla wreszcie latwe
rozwiazanie. Moze zaczynaja sie czasy kiedy wszystkie pragnienia
czlowieka, kiedys niemozliwe do realizacji znajduja swoja mozliwosc
uzewnetrznienia - dazenie do "idealu" stalo sie teraz latwiejsze do
realizacji. Tylko czy czlowiek tak naprawde zna ten "ideal" vide
M.Jacson ? ;) Straszne czasy - mozna sie dowiedziec jacy jestesmy
naprawde ?

Flyer

1. Data: 2002-05-11 21:25:01

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "take5" <t...@w...pl>

> "Dziennik Łódzki": Kilkadziesięcioro dzieci z łódzkiego regionu, idących w
> maju do Pierwszej Komunii Świętej, przeszło w ostatnich miesiącach
operacje
> plastyczne.
[big cut]

IMO "moda amerykańska" tylko młody i piękny odniesie sukces :| Przekleństwem
jest nie śmierć tylko starzenie się, więc koryguje się zmarszczki, zbędne
faldki tłuszczyku, farbuje włosy itd. ale poddawanie dzieci zabiegom
chirurgii plastycznej jest dla mnie czymś nagannym. Czy w pięknym ciele
bedzie piękny duch? Pięknym łatwiej ...

Pozdrawiam Masoneczka

1. Data: 2002-05-11 21:32:49

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com>

> Co ma wspolnego Konunia Swieta z korekta urody?
> Ok, korekta bo dzieci sie wysmiewaja w przedszkolu, szkole,
> bo dziecko idzie do szkoly i zeby nie malo ksywy "uszatek"...

Dzieciaki są okrutne wobec siebie, coraz bardziej zawistne, zazdrosne itd.
Rodzic za dziecko nie powinien podejmować decyzji o korekcie plastycznej.
Brutalne co powiem, ale wyśmiewanie (z uszu) jest bolesne emocjonalnie z
jednej strony oraz uodparniającym na krytykę z drugiej strony.
Może prezentem komunijnym jest zafundowanie operacji plastycznej dziecku :)?

Pozdrawiam Masoneczka

Cisza
Już naprawdę nie wiem co robić..........
Bo co to takiego ta miłoś
czwartek na czacie...
Zdrada