a w dzisiejszej panoramie

1. Data: 2001-08-19 23:52:23

Temat: a w dzisiejszej panoramie
Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

o "staropanienstwie" i "starokawalerstwie" było
pisze w cudzyslowiu co by nikogo nie urazic
Ten stan zaczyna sie ponoc od 35 lat
wiecej na ow temat bedzie w publikacji Polityki
Z raportu wynika iz "stare panny " o niebo lepiej wyksztalcone
ale nie o to mi chodzi , chodzi mi o aprobate spoleczenstwa - dlaczego u
nas traktuje sie staropanienstwo jak cos nienormalnego natomiast
"starokawalerstwo" juz z wieksza aprobata
"Nikt jej nie chcial" mowia nie tylko wsiowe baby ale i inni.
Sama literatura tez starych panien nie oszczedza - wszystkie one zgryzliwe
niezyciowe zgorzkniale zupelnie inne niz imc Pan Zagloba na ten przyklad
Ciekawam publikacji w Polityce

--
pozdrawia
Valérie

1. Data: 2001-08-20 04:58:23

Temat: Re: a w dzisiejszej panoramie
Od: Nina Mazur Miller <n...@p...ninka.net> szukaj wiadomości tego autora

"Valérie" <v...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> "starokawalerstwo" juz z wieksza aprobata
> "Nikt jej nie chcial" mowia nie tylko wsiowe baby ale i inni.

Wydaje mi sie ze w duzym stopniu wynika to wciaz z pukutujacego
stereotypu w spoleczenstwie na temat roli kobiety. Kobieta bowiem
powinna byc zona i matka. Jak nie jest - to znaczy ze cos z nia nie
tak, no bo przeciez kazda normalna chce byc zona i matka...

a facet - mogl robic rozne rzeczy. Mogl sie zajmowac kariera i nie
miec czasu na rodzine.

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2001-08-20 06:47:25

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <m...@p...ninka.net>, n...@p...ninka.net
says...

> [...]
> powinna byc zona i matka. Jak nie jest - to znaczy ze cos z nia nie
> tak, no bo przeciez kazda normalna chce byc zona i matka...

Na razie ten "stereotyp" sie sprawdza i bedzie sprawdzac. Jak chyba latwo
zauwazyc jedyne spoleczenstwo ktore ma trudnosci obecnie w pozycjonownaiu
roli kobiety i mezczyzny to spoleczenstwo "nasze" czyli to ktore takie
"stereotypy" zwlacza. Cala reszta tych problemow nie ma. Ergo - problemy
te tworza ci ktorzy je zwalczaja. A teraz zagladajac do historii
odkrywamy ze to przeciez nasze kochane feministki same sobie podciely
galaz na ktorej siedza.;-)) Szkoda tylko ze przy okazji udaje im sie
facetow niszczyc. To prawie "Kopernik tez byla kobieta".
Na szczescie - nie przez takie bezsensy czlowiek (jako speleczenstwo)
przechodzil. No nie?

1. Data: 2001-08-20 07:21:06

Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"jacek" <j...@w...pl> wrote in message
> [...]
> facetow niszczyc. To prawie "Kopernik tez byla kobieta".
> Na szczescie - nie przez takie bezsensy czlowiek (jako speleczenstwo)

Plonk za beztroską głupotę/podławość.
Jedź do Afganistanu chłopie - dla pogłębienia swoich przekonań, ocze wiście.
Tylko brode wcześniej zapuść, żebyś się tam lepiej pozycjonował.

Saulo
Love,
which allows us to say wounding things to each other
which wouldn't be kosher under the ordinary rules of civilized discourse.

Donald Barthelme

1. Data: 2001-08-20 07:50:03

Od: Joanna <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

in article 9lqdt5$241$...@n...tpi.pl, Saulo at d...@p...onet.pl wrote on
08-20-01 9:21:

> [...]

> Jedź do Afganistanu chłopie - dla pogłębienia swoich przekonań, ocze wiście.
> Tylko brode wcześniej zapuść, żebyś się tam lepiej pozycjonował.

Saulo, wyprzedziles mnie:(( A juz ostrzylam kly by chapnac cos na sniadanko
i potwierdzic swoje pozycjonowanko:)

Pozdr. na glodno,
Joanna

1. Data: 2001-08-20 08:16:10

Od: "Mefisto" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(Valérie)
> ale nie o to mi chodzi , chodzi mi o aprobate spoleczenstwa -
dlaczego u
> nas traktuje sie staropanienstwo jak cos nienormalnego natomiast
> "starokawalerstwo" juz z wieksza aprobata

Na namolne dopytywanie "dlaczego jeszcze się nie ożenił" facet może
dać następujące odpowiedzi:
a) Jeszcze mam czas
b) Najpierw muszę się dorobić, trzeba przecież za cos rodzinę
utrzymywać
c) Wara od mojego życia (i poprzeć to odpowiednio wyrazistą postawą
grożącą)
d) Subtelnie albo bezczelnie puszczać aluzje mimo uszu. Namolny
dopytywacz, który się nie zrazi naraża się na odpowiedź c) lub
e) całkowite zerwanie wszelkich kontaktów z niewygodnymi
dopytywaczami.

Przećwiczone a), b), d), niekiedy było potrzebne niezbyt silnie
wyrażone c) ;)
W każdym razie nikt (tzn. dalsza rodzinka) mi się do osobistego życia
nie wchrzania. Chyba nie chcieli ryzykować wojny totalnej z samcem
broniącym swego terytorium ;).

Ciekawe jak kształtują się wypowiedzi pań.

Pozdrowienia
Mefisto

1. Data: 2001-08-20 08:26:22

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> In article <m...@p...ninka.net>, n...@p...ninka.net
> says...
>

>Szkoda tylko ze przy okazji udaje im sie
> facetow niszczyc.

o biedny zniszczony facecie
z pokoju wylozonego pluszem nie chca dzis wypuszczac?

a cos na temat popelnic potrafisz? Choc sie nie dziwie, w tym pokoju raczej
ograniczone mozliwosci...

--

Valérie

1. Data: 2001-08-20 08:45:48

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mefisto" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Na namolne dopytywanie "dlaczego jeszcze się nie ożenił" facet może
> dać następujące odpowiedzi:
> a) Jeszcze mam czas

na co pani uslyszy - juz nie - stara jestes i do rozplodu sie nie bedziesz
nadawala

> b) Najpierw muszę się dorobić, trzeba przecież za cos rodzinę
> utrzymywać

na co pani uslyszy - po co i tak sama zostaniesz

> c) Wara od mojego życia (i poprzeć to odpowiednio wyrazistą postawą
> grożącą)

na co pani uslyszy - juz calkiem sie zmanierowalas

> d) Subtelnie albo bezczelnie puszczać aluzje mimo uszu. Namolny
> dopytywacz, który się nie zrazi naraża się na odpowiedź

na co pani uslyszy - nadeta bufonica

> e) całkowite zerwanie wszelkich kontaktów z niewygodnymi
> dopytywaczami.

owszem pani zrobic to moze :)
podalam srednie statystyczne odpowiedzi dla moich kolezanek i dla mnie

--
pozdrawia
Valérie

1. Data: 2001-08-20 08:46:37

Od: "Saulo" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna" <c...@p...onet.pl> wrote in message
> in article 9lqdt5$241$...@n...tpi.pl, Saulo at d...@p...onet.pl wrote
on
> 08-20-01 9:21:

[cut]
> Saulo, wyprzedziles mnie:(( A juz ostrzylam kly by chapnac cos na
sniadanko
> i potwierdzic swoje pozycjonowanko:)
>
> Pozdr. na glodno,
> Joanna

Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje... , jak powiedział
lew na widok samotnego misjonarza w buszu o
poranku.:-)

Saul

1. Data: 2001-08-20 08:52:14

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje... , jak powiedział
> lew na widok samotnego misjonarza w buszu o
> poranku.:-)

--
pozdrawia
Valérie

pytanie do facetow
Carpie Diem
Witam ponownie - pseudo-zmiana
check this out
Teologia w pytaniach i odpowiedziach ...