aborcja i etyka

1. Data: 2002-10-29 17:35:40

Temat: aborcja i etyka
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje z innej strony o aborcji...

Zalozenie: kobieta nie chce urodzic dziecka, moglaby
ale zwyczajnie nie chce...

Czy spoleczenstwo ma etyczne prawo aby zmusic taka
kobiete aby wydawala na swiat dziecko ktorego nie chce?

Czarek

1. Data: 2002-10-29 17:42:04

Temat: Re: aborcja i etyka
Od: "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> szukaj wiadomości tego autora

Inna sprawa: nikt nie mowi (jak dotad) o konsekwencjach
psychicznych kobiety po aborcji...
Nie istnieja takowe, czy jak?

Jesli istnieja, skad sie biora?

Czarek

1. Data: 2002-10-29 18:11:42

Od: "Jacek" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl=NOSPAM=> napisał w wiadomości
> Proponuje z innej strony o aborcji...
>
> Zalozenie: kobieta nie chce urodzic dziecka, moglaby
> ale zwyczajnie nie chce...

A co to za kobieta, ktora decyduje sie zajsc a pozniej nie chce urodzic,
jesli aborcja ma byc postrzegana jako srodek antykoncepcyjny, to nie wiem co
mam o tym sadzic, bo przeciez sa inne srodki przed a nie po. Moim zdaniem
konsekwencje po zabiegu moga byc trudne do przewidzenia i wcale bym ich nie
lekcewazyl.

>Czy spoleczenstwo ma etyczne prawo aby zmusic taka
>kobiete aby wydawala na swiat dziecko ktorego nie chce?

Spoleczenstwo nie ma prawa zmuszac do czegokolwiek takiej kobiety, chyba ze
samo decyduje sie wychowac to dziecko i zapewnic mu odpowiedni start.

Jacek

1. Data: 2002-10-29 19:47:41

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <o...@w...pl> napisał:

> Spoleczenstwo nie ma prawa zmuszac do czegokolwiek takiej kobiety, chyba ze
> samo decyduje sie wychowac to dziecko i zapewnic mu odpowiedni start.

Pójdźmy dalej. Dlaczego wprowadzać odpowiedzialność zbiorową?
Trzeba przeprowadzić referendum. Ci, którzy zechcą zmuszać taką kobietę
do wydania na świat tego dziecka, niech robią zrzutkę i łożą na nie - aż do
pełnoletności.

--
Sławek

1. Data: 2002-10-29 20:01:45

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek [am-pm]" <sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> napisał:

> Trzeba przeprowadzić referendum. Ci, którzy zechcą zmuszać taką kobietę
> do wydania na świat tego dziecka, niech robią zrzutkę i łożą na nie - aż do
> pełnoletności.

Bez sensu. Referendum nie tak działa. Powinienem napisać - niech ci zmuszający
zadeklarują się i samoopodatkują.

--
Sławek

1. Data: 2002-10-29 20:22:02

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Oct 2002 21:01:45 +0100, "Slawek [am-pm]"
<sl_d[SPAM_JEST_BE]@gazeta.pl> wrote:

>Bez sensu. Referendum nie tak działa. Powinienem napisać - niech ci zmuszający
>zadeklarują się i samoopodatkują.

Dobry sposób na rozbijanie i tak już poszatkowanej społeczności, w
której żyjemy. Zwolennicy karania za dokonywanie aborcji niech się
samoopodatkują na utrzymanie "dodatkowych" dzieci. Pójdźmy dalej:
niech inicjatywy rządu będą finansowane przez wyborców ugrupowania,
które ten rząd tworzy. Bezrobotnym zasiłki niech wypłacają tylko ci,
którzy są zwolennikami takich zasiłków. A ulice i place w miastach
niech będą budowane i remontowane jedynie za pieniądze tych, dla
których wygląd miasta ma jakiekolwiek znaczenie.

A gdzie dobro_wspólne?

--
Amnesiac

1. Data: 2002-10-29 20:30:39

Od: "Lukasy" <c...@d...wp.pl.sit> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik cbnet <c...@w...pl=NOSPAM=> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:apmh7p$n39$...@n...onet.pl...
> Czy spoleczenstwo ma etyczne prawo aby zmusic taka
> kobiete aby wydawala na swiat dziecko ktorego nie chce?

a czy kobieta ma etyczne prawo usmiercac dziecko ktore chce zyc?

--
"Szukam i szukam, a tam wciąż pusto."
Lukasy: cosiarz (na) wp.pl

1. Data: 2002-10-29 20:34:33

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet"
> Czy spoleczenstwo ma etyczne prawo aby zmusic taka
> kobiete aby wydawala na swiat dziecko ktorego nie chce?

Społeczeństwo? przerzucasz odpowiedzialność jednej kobiety
na miliony ludzi. Problem aborcji jest w Polsce nierozwiązany,
a Ty pytasz o zmuszanie.

--
Pozdrówka
Ania vel M(m)asoneczka

1. Data: 2002-10-29 20:47:06

Od: "Dominika" <n...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie dobro_wspólne?

Bez przesady. Jakie dobro wspolne?? Posiadanie dziecka lub nie jest sprawa
tylko i wylacznie rodzicow. Spoleczenstwu nic do tego. A przypadki, ktore
podales maja sie nijak do spraw osobistych czlowieka. To zupelnie co innego
wyremontowac ulice w miescie a urodzic dziecko.

Dominika.

1. Data: 2002-10-29 21:15:58

Od: "tren R" <t...@2...antispamior.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eksplorując z wyrazami zasobnik, w taki sposób ułożył je osobnik:
<Dominika>

> Bez przesady. Jakie dobro wspolne?? Posiadanie dziecka lub nie jest sprawa
> tylko i wylacznie rodzicow. Spoleczenstwu nic do tego.

nie.
skoro nalezymy do społeczeństwa i je tworzymy
czyli jesteśmy nim - wszyscy. wszystkim nam zasadniczo
powinno zależeć na przetrwaniu, rozwoju i takich tam duperelkach.
a skoro powinno - to społeczeństwo musi się troszczyć
o siebie. stąd posiadanie dzieci staje sie pewnym aspektem społecznym.
nie wspominając o kształceniu dzieci na przykład..
bo kto za to płaci..? społeczeństwo...

--
drz.wo

pieprzone korniki!
http://trener.blog.pl

Urodziny
Straszny lęk.
Osobowość nieodpowiednia
mam depresje i nikt mi nie potrafi pomóc
jak polaczyc przeciwlegle bieguny?