afty i nowotwory

1. Data: 2002-10-30 14:53:28

Temat: afty i nowotwory
Od: "Tomasz Miszczu Miszczyński" <m...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanko czy jest jakis zwiazek wirusa powodujacego afty z tym ktory
przyczynia sie posrednio do powstania nowotworow ? I czy nawracajace afty w
jamie ustnej naleza do czynnikow okreslanych jako stany przedrakowe ?

Dzieki

2. Data: 2002-10-30 14:54:57

Temat: Re: afty i nowotwory
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
afty w
> jamie ustnej naleza do czynnikow okreslanych jako stany przedrakowe

a to "przed" to ile przed?
Afty miałem często od dziecka a przekroczyłem już 40.

Nie wiem ale chyba nie!

Qwax

3. Data: 2002-10-30 20:47:12

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Miszczu Miszczyński" <m...@i...com.pl> napisał w
wiadomości news:aporo7$d0k$1@news.tpi.pl...
> [...]
> przyczynia sie posrednio do powstania nowotworow ? I czy nawracajace afty
> jamie ustnej naleza do czynnikow okreslanych jako stany przedrakowe ?

Pewien zwiazek istnieje, ale troche w "innym kierunku".
Nowotworom, w tym nowotworom krwi (bialaczki) towarzysza zaburzenia
odpornosci.
Zmiany aftyczne moga byc tego objawem.

Chris.

4. Data: 2002-10-30 21:57:45

Temat: Re: afty i pigulki anty
Od: "Ewa O." <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewien zwiazek istnieje, ale troche w "innym kierunku".
> Nowotworom, w tym nowotworom krwi (bialaczki) towarzysza zaburzenia
> [...]

A czy istnieje związek między częstym pojawianiem się aft, a doustną
antykoncepcją hormonalną? Taką opinię słyszałam z ust pewnego studenta
medycyny. Poniekąd mogę to potwierdzić; przez 2 lata, kiedy brałam Marvelon,
następnie Cilest - afty miałam bardzo często.
Kiedy odstawiłam piguły - jak ręką odjął.
Czy rzeczywiście jest tutaj - i ew. jaka - zależność?

Ewa

5. Data: 2002-10-31 18:20:23

Od: "Michał Jóźwiak" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieznana jest etiologia aft -ale z całą pewnoscią nie jest wirusowa
Pozdrawiam
Michał

6. Data: 2002-10-31 21:12:50

Od: "Adamus" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Emmm...
Wydawało mi sie że afty to robota grzyba...

Użytkownik Tomasz Miszczu Miszczyński <m...@i...com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:aporo7$d0k$...@n...tpi.pl...

7. Data: 2002-11-01 17:18:43

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Afty zwykle mają podłoże grzybicze. Antykoncepcja hormonalna sprzyja
grzybicom. Zapewne o ten związek chodziło "pewnemu studentowi medycyny".

8. Data: 2002-11-01 18:44:51

Od: "KUBA" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja od kilku lat tez mam afty i to bardzo duze i bardzo bolace, problem sie
skonczyl gdy zaczalem brac Magnez z witamina b6.
Pozdrawiam
KUBA

Kupie nalizacz!PILNE
przeciwciała anty-HBS