agregat pradotworczy na budowe zamiast ZE?

1. Data: 2007-05-26 18:53:44

Temat: agregat pradotworczy na budowe zamiast ZE?
Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Co sadzicie o kupnie agregatu pradotworczego na budowe zamiast podlaczenia
"tymczasowego" pradu od energetyki ? W miejscu gdzie chce sie budowac
jeszcze nie ma instalacji, wiec koszt podlaczenia "tymczasowego" poniose ja
(slup, kable, skrzynka, licznik etc), a na podlaczenie "stale" poczekam
nawet do roku czasu (z tym ze tutaj juz koszty projektu i jego wykonania
pokrywa zaklad energetyczny:)

Zastanawiam sie wiec czy nie lepiej bedzie mi kupic agregat tego typu:

http://www.allegro.pl/item196562543_agregat_pradotwo
rczy_2_4kw_najtaniej_.html

i uzywac go na budowie, czekajac spokojnie az ZE podciagnie mi prad
"docelowy" ?

Koszt podlaczenia "tymczasowego" wyniesie mnie minimum 1,5k pln + sporo
pracy i straconego czasu (kombinowanie slupa etc).

Z urzadzen elektrycznych bedzie betoniarka (700-1000W), jakies mieszadla,
wiertarki etc - jak to na budowie.. Chyba nic bardziej pradozernego (a moze
wypadlo mi z glowy i o czyms zapomnialem?:) Myslicie, ze te urzadzenia
obsluzy bez problemu wklejony przezemnie agregat ?
Dzieki,
pozdr.

--
Adam Sz.

2. Data: 2007-05-26 19:55:25

Temat: Re: agregat pradotworczy na budowe zamiast ZE?
Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Adam Szendzielorz napisał(a):
> [...]
>
> Koszt podlaczenia "tymczasowego" wyniesie mnie minimum 1,5k pln + sporo
> pracy i straconego czasu (kombinowanie slupa etc).

a policzyles koszt takiego pradu?
Jezeli to na wykla benzyne, i zuzywa to 1,5litra na godzine, to wychodzi
jakies 6zl/h pracy. Nie ma porownania z pradem z ZE jak sadze...

> [...]
> wypadlo mi z glowy i o czyms zapomnialem?:) Myslicie, ze te urzadzenia
> obsluzy bez problemu wklejony przezemnie agregat ?

no jedna betoniarke i jedna wiertarke pewnie obsluzy, ale nic wiecej,
bo przeciez wiertarka to pewnie tez z 1kW pobierze

Sierp

3. Data: 2007-05-26 22:10:33

Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 May 2007 21:55:25 +0200, Sierp napisał(a):

> a policzyles koszt takiego pradu?

Wlasnie w chwile po wyslaniu tego posta zdalem sobie sprawe po ile mamy
benzyne i ile toto jej zuzywa ... ;-) Wedlug danych producenta ok litra na
godzine - czy to sa dane dla maksymalnej mocy i czy moc (obroty) jest
regulowana automatycznie wraz z zapotrzebowaniem na prad ?

> Jezeli to na wykla benzyne, i zuzywa to 1,5litra na godzine, to wychodzi
> jakies 6zl/h pracy. Nie ma porownania z pradem z ZE jak sadze...

Pewnie tak. Ale jakby to bralo 1l (wedlug producenta) / godzine przy
maksymalnej mocy i obroty byly regulowane do pobieranej mocy to juz moze
nie wyjsc tak drogo.

> no jedna betoniarke i jedna wiertarke pewnie obsluzy, ale nic wiecej,
> bo przeciez wiertarka to pewnie tez z 1kW pobierze

To bedzie budowa metoda gospodarcza - pomalutku :) na pewno bedzie tylko
jedna betoniarka.

Ktos uzytkuje / uzytkowal taki agregat na budowie i moze powiedziec czy to
wogole ma sens ? :) Agregat docelowo i tak mi sie przyda, moglbym spalic
jakies ~400l paliwa zebym wyszedl "na zero".
pozdr.

--
Adam Szendzielorz

4. Data: 2007-05-27 06:47:18

Od: "Dr No" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Szendzielorz napisal:

> [...]
> ok litra na godzine - czy to sa dane dla maksymalnej mocy i czy moc
> (obroty) jest regulowana automatycznie wraz z zapotrzebowaniem na

obroty nie są regulowane bo od nich zalezy utrzymanie czestotliwości
50Hz (60Hz), Spalanie zależy od obciażenia - im większy pobór mocy tym
wieksze opory dla pradnicy i wiecej benzyny silnik potrzebuje (podobnie
jak w samochodzie)

--
Dr No

5. Data: 2007-05-27 07:21:28

Od: "R6" <bez spamu_r6@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w
wiadomości news:ckjky0v5bwp1$.glw0emyenkaw.dlg@40tude.net...
> [...]
> wogole ma sens ? :) Agregat docelowo i tak mi sie przyda, moglbym spalic
> jakies ~400l paliwa zebym wyszedl "na zero".

Z pewna niesmialoscia podchodzil bym do tego agregatu z allegro. Sprzedawca
nigdzie nie podaje natezenia pradu a operuje mocami 2 i 2,4 KW ktore moga
odnosic sie do mocy ale silnika spalinowego...
Mam i przez jakis czas uzytkowalem agregat Briggsa o mocy pradnicy 2 kW i
max pradzie 9 A. Kupilem go ale dalo rade pociagnac prad od sasiada wiec
uzylem go pare razy, moja opinia jest taka, ze w zupelnosci on wystarcza.
Bez problemu zasilal betoniarke na 220 V - 130l problem byl tylko przy
zasilaniu diaksa 2,2 kW - niestety musialem kupic mniejszy 1,6kW i takim
ciac prety zbrojeniowe,
Betoniarka nie chodzi non stop caly dzien wiec w sumie zuzycie pradu nie
bylo az tak duze.
Po budowie z agregatu korzystalem 3-4 razy gdy byla awaria do takiej pracy
najbardziej sie nadawal -zarowki, tv, lodowka to zadne obciazenie w
porownaniu z maszynami budowlanymi:)
pozdro;

6. Data: 2007-05-27 12:18:45

Od: Jaś <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Maj, 20:53, Adam Szendzielorz <a...@N...pl> wrote:
> [...]
> wypadlo mi z glowy i o czyms zapomnialem?:) Myslicie, ze te urzadzenia
> obsluzy bez problemu wklejony przezemnie agregat ?

a czy betoniarka nie wymaga czasem pradu 3 f ?

7. Data: 2007-05-27 13:48:03

Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27 May 2007 05:18:45 -0700, Jaś napisał(a):

> a czy betoniarka nie wymaga czasem pradu 3 f ?

Nie wszystkie - ja bede mial zwykla na ~230V 1f :)
pozdr.

--
Adam Sz.

8. Data: 2007-05-27 13:49:01

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 5/27/2007 2:18 PM, Jaś wrote:

> a czy betoniarka nie wymaga czasem pradu 3 f ?

Zależy czy ma silnik 3f czy 1f. :-) Sa takie i takie.

MS
--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

9. Data: 2007-05-27 15:11:33

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czy betoniarka nie wymaga czasem pradu 3 f ?

wszystkie betoniarki maja silniki 3F, ale poniewaz są to małe moce więc
można je podłaczyc przez kondensator dający sztuczna faze i wtedy zasuwają
na 1F a ty nawet nie zauwazysz różnicy

10. Data: 2007-05-27 15:17:58

Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 May 2007 17:11:33 +0200, Marcin P. napisał(a):

> wszystkie betoniarki maja silniki 3F,

http://www.allegro.pl/item199823094_betoniarka_130_l
_mieszalnik_230v_taczki_gratis_.html
http://www.allegro.pl/item198619998_betoniarka_ferax
_125_l_zeliwny_wieniec_okazja_.html

Jestes pewien ze *wszystkie* ? Chyba nie :)
pozdr.

--
Adam Sz.

Przeprowadzka - kartony